Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Modelowanie 3D dla potrzeb iluminacji obiektów

28-02-2012, 14:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 2069443412
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 13:48:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

ksiazka_gliwice

top


Modelowanie 3D dla potrzeb iluminacji obiektów


autor: Rafał Krupiński
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2011
stron: 132
oprawa: miękka
format: B5
ISBN:[zasłonięte]978-8307-961-9


Niniejsze opracowanie może służyć jako podstawowa instrukcja zarówno do obsługi starszych wersji, obecnych, jak i – przypuszczalnie – tych przyszłych programu Autodesk 3D Studio. Adresowane jest głównie do studentów studiów inżynierskich i magisterskich specjalności Technika Świetlna na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Może być również wykorzystany na innych wydziałach. Przykładem może być Wydział Architektury PW oraz Akademia Sztuk Pięknych.

Wiadomości zawarte w opracowaniu mogą również posłużyć wielu firmom oświetleniowym, które w swojej ofercie mają tworzenie wizualizacji komputerowej oświetlenia.



SPIS TREŚCI:

1. Wprowadzenie 5

2. Interfejs programu Autodesk 3ds Max Design 2011 7

3. Modelowanie reprezentacji geometrycznej obiektu 12
3.1. Modelowanie 2D 13
3.1.1. Tworzenie własnych kształtów funkcją Line (linia) 18
3.2. Modelowanie 3D 20
3.2.1. Obiekty podstawowe – Standard Primitives 21
3.2.2. Obiekty rozszerzone – Extended Primitives 25
3.2.3. Podstawowe obiekty architektoniczne 29
3.2.4. Modelowanie za pomocą kształtów 31

4. Modyfikatory obiektów 46
4.1. Edycja linii funkcją Edit Spline 46
4.1.1. Edycja linii na poziomie wierzchołków (Vertex) 47
4.1.2. Edycja linii na poziomie segmentów (Segment) 52
4.1.3. Edycja na poziomie linii (Spline) 53
4.2. Edycja siatki – Edit Mesh oraz Edit Poly 56
4.2.1. Edycja wierzchołków (Vertex) obiektów typu Poly 64
4.2.2. Edycja krawędzi (Edge) 68
4.2.3. Edycja brzegów (Border) 70
4.2.4. Edycja wielokątów (Polygon) i elementów (Element) 70
4.2.5. Właściwości powierzchni siatki 75
4.3. Wytłaczanie obiektów modyfikatorem Sweep 76
4.4. Wytłaczanie obiektów funkcją Loft 78
4.5. Wytaczanie obiektów funkcją Lathe 80
4.6. Zakrzywienie obiektów funkcją Bend 81
4.7. Skręcenie obiektów funkcją Twist 82
4.8. Modyfikatory FFD (Free Form Deformers) 83

5. Definiowanie ujęć widokowych – Cameras 86

6. Podstawy renderigu sceny 90

7. Definiowanie materiałów 95
7.1. Materiały wielorakie – Multi/Sub-Object 98
7.2. Mapowanie materiałów 100
7.2.1. Kanały mapowania – roleta Maps 100
7.2.2. Rodzaje map 102
7.2.3. Współrzędne mapowania – UVW Map 105

8. Koncepcja oświetlenia 109
8.1. Tworzenie wirtualnej sceny oświetleniowej 111

9. Finalna prezentacja projektu 123

10. Podsumowanie 126

11. Literatura 132



WYSYŁKA POBRANIOWA TYLKO KURIEREM!!!