Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MODELE FREUDOWSKIEJ METODY BADANIA DZIEŁA

17-02-2014, 9:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 135 zł      Aktualna cena: 99.99 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 3954369041
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 17-02-2014 08:15:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1991
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"MODELE FREUDOWSKIEJ METODY BADANIA DZIEŁA LITERACKIEGO" , E.FIAŁA ; TOWARZYSTWO NAUKOWE KUL-u, LUBLIN 1991; seria : "Z TEORII LITERATURY i METODOLOGII BADAŃ LITERACKICH"; stan : plus db : małych rozmiarów pieczątka prywatnego księgozbioru ; przesyłka polecona : 8,00 zł.



SPIS TREŚCI:

OD AUTORA ............................................... 7
WSTĘPNE WYJAŚNIENIA ...................................... 9

KILKA UWAG O TEORII FREUDA .............................. 19
I. DZIEŁO REFLEKSEM OSOBOWOŚCI AUTORSKIEJ ................ 35
1. Koncepcja procesu twórczego wobec mechanizmów świadomych i nieświadomych psychiki ......... 37
2. Kategoria biografii psychicznej i cech osobowości autora w metodzie Freuda ... 44
3. Stygmat „intencji" autorskiej w dziele literackim ..................... 49
4. Wokół semiotyczno-genetycznego modelu interpretacji ................. 55
5. Kontynuacja (L. Edel, J. P. Weber, Ch. Mauron) .................... 62

II. DZIEŁO DOKUMENTEM PSYCHOLOGICZNYM POSTACI........... 73
1. W stronę psychologii ego ......................................73
2. Z zagadek motywacji nieświadomej — „sukces jako krach" .............. 77
3. Na krawędzi krytyki mitograficznej .............................. 86
4. Współczesny model „character analysis" (M. Kapłan, R. Kloss) ........... 90

III. DZIEŁO ROZBUDOWANYM DOWCIPEM ....................... 95
1. Między formą a „tendencją" dowcipu............................ 95
2. Ku psychoanalitycznej teorii formy (H. Sachs, E. Kris, M. Bush) .......... 107
3. Transformacyjny model interpretacji w ujęciu N. N. Hollanda ............ 120

IV. DZIEŁO KSZTAŁTEM KONKRETYZACJI ....................... 131
1. Z perspektywy niezbywalnej indywidualności terapeuty i pacjenta .......... 131
2. „Różnica i indywidualność interpretacji — normą" .................... 135
3. Krytyka transaktywna czy nauka o literaturze? ...................... 142

UWAGI KOŃCOWE .......................................... 145
1. O psychoanalitycznej koncepcji dzieła literackiego .................... 145
2. W sprawie redukcjonizmu .................................... 149
3. Modele interpretacji freudowskiej wobec ewolucji świadomości teoretycznoliterackiej ....... 153

The Freudian Method Models in Interpretation of Literary Works. Summary ...... 171

Bibliografia ........................................... 173
Indeks osobowy ............................................... 181