Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Microsoft Visual C++ 2008. Praktyczne przykłady

19-01-2012, 14:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 44 zł     
Użytkownik Anna_Czerska
numer aukcji: 2027767368
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 6   
Koniec: 13-01-2012 13:24:14

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Tematyka: Visual C++
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Microsoft Visual C++ 2008. Praktyczne przykłady

Autor: Mariusz Owczarek

Data wydania: 09/2010

Stron: 360

ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2587-1

Format: 158x235

Oprawa: miękka

Numer z katalogu: 5613

 

Wydawnictwo Helion

 

ftp://ftp.helion.pl/przyklady/vc28pp.zip

 

Poznaj w praktyce środowisko Visual C++ 2008

Dowiedz się, jak korzystać z gotowych komponentów programistycznych

Naucz się pisać w C++ aplikacje przeznaczone dla systemu Windows

 

Wiele osób słyszało o języku C++, lecz ogromna większość z nich na samą myśl o bliższym poznaniu go reaguje z podobną rezerwą, jak na pomysł wybrania się na wakacyjny kurs języka mandaryńskiego. Osoby te popełniają jednak niewybaczalny błąd i skutecznie odcinają się od niezwykle interesującego świata nowoczesnego programowania. Na ludzi biegle znających C++ czeka bardzo wiele atrakcyjnych ofert pracy, a niemalejąca popularność systemów Windows sprawia, że najbardziej poszukiwani w tej grupie są specjaliści znający Visual C++, czyli wygodne w użyciu i bardzo rozbudowane środowisko programistyczne firmy Microsoft. Nie trzeba chyba dodawać, że zarabiają oni zwykle znacznie więcej niż najlepsi nawet tłumacze z języka mandaryńskiego...

 

Jeśli chcesz dołączyć do tej programistycznej elity, już dziś sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy. Książka "Microsoft Visual C++ 2008. Praktyczne przykłady " umożliwi Ci gładkie rozpoczęcie przygody z Visual C++, prezentując podstawowe informacje na temat języka, opisując środowisko programistyczne, sposób tworzenia aplikacji oraz technikę zarządzania danymi i korzystania z plików. Nauczysz się z niej również właściwego stosowania elementów kontrolnych i komponentów programistycznych. Poznasz metody przetwarzania wielowątkowego, zagadnienia związane z grafiką i łączeniem się z siecią, a ponadto dowiesz się, jak skonstruowany jest kod programu. Na tym jednak nie koniec, bowiem na kilku rozbudowanych i bardzo zróżnicowanych przykładach poznasz też praktyczne zastosowanie całej tej teorii, a wszystko przy użyciu bezpłatnej wersji środowiska programistycznego firmy Microsoft.

 

Podstawowe informacje na temat Visual C++ 2008

Instalacja środowiska programistycznego

Elementy składowe aplikacji i sposoby używania kontrolek

Zarządzanie danymi i używanie plików

Używanie najważniejszych komponentów programistycznych

Wykorzystanie elementów graficznych

Podstawowy korzystania z wątków

Korzystanie z komponentów sieciowych

Opis języków C++ i C++/CLI oraz struktury napisanych w nich programów

Praktyczne projekty aplikacji opracowanych za pomocą Visual C++ 2008

 

Nie zwlekaj - już dziś wkrocz w magiczny świat programowania z wykorzystaniem Visual C++ 2008!

 

Spis treści:

 

Co znajdziesz w tej książce? 9

Rozdział 1. Podstawy środowiska Visual C++ 2008 11

 

Język C++ a .NET Framework 11

Opis środowiska 12

Pobieranie i instalacja środowiska 12

Główne okno VC++ 2008 13

Tworzenie nowej aplikacji w VC++ 2008 13

Wygląd środowiska w trybie budowy aplikacji 16

Struktura projektu 17

Klasa okna głównego 18

 

Rozdział 2. Podstawowe elementy aplikacji 21

 

Główne okno 21

Przyciski 26

Etykiety 27

Pola tekstowe 29

Wprowadzanie danych do aplikacji za pomocą pól tekstowych 31

Wprowadzanie danych z konwersją typu 32

Wyświetlanie wartości zmiennych 34

Pole tekstowe z maską formatu danych 35

Pola wyboru, przyciski opcji, kontenery grupujące 37

 

Rozdział 3. Menu i paski narzędzi 41

 

Rodzaje menu 41

Komponent MenuStrip 41

Menu podręczne 47

Skróty klawiaturowe w menu 49

Paski narzędzi 51

 

Rozdział 4. Tablice, uchwyty i dynamiczne tworzenie obiektów 55

 

Tablice 55

Uchwyty 59

Dynamiczne tworzenie obiektów - operator gcnew 60

Dynamiczna deklaracja tablic 61

 

Rozdział 5. Komunikacja aplikacji z plikami 63

 

Pliki jako źródło danych 63

Wyszukiwanie plików 64

Odczyt własności plików i folderów 65

Odczyt danych z plików tekstowych 66

Zapisywanie tekstu do pliku 69

Zapis danych do plików binarnych 71

Odczyt z plików binarnych 72

 

Rozdział 6. Okna dialogowe 75

 

Okno typu MessageBox 75

Okno dialogowe otwarcia pliku 77

Okno zapisu pliku 79

Okno wyboru koloru 80

Wybór czcionki 81

 

Rozdział 7. Możliwości edycji tekstu w komponencie TextBox 83

 

Właściwości pola TextBox 83

Kopiowanie i wklejanie tekstu ze schowka 85

Wyszukiwanie znaków w tekście 86

Wstawianie tekstu między istniejące linie 87

Wprowadzanie danych do aplikacji 88

Prosta konwersja typów - klasa Convert 88

Konwersja ze zmianą formatu danych 89

Konwersja liczby na łańcuch znakowy 92

 

Rozdział 8. Komponent tabeli DataGridView 95

 

Podstawowe właściwości komponentu DataGridView 95

Zmiana wyglądu tabeli 98

Dopasowanie wymiarów komórek tabeli do wyświetlanego tekstu 101

Odczytywanie danych z komórek tabeli 102

Zmiana liczby komórek podczas działania aplikacji 106

Tabela DataGridView z komórkami różnych typów 110

Przyciski w komórkach - DataGridViewButtonCell 113

Komórki z polami wyboru - DataGridViewCheckBoxCell 114

Grafika w tabeli - komórka DataGridViewImageCell 116

Komórka z listą rozwijaną - DataGridViewComboBoxCell 117

Odnośniki internetowe w komórkach - DataGridViewLinkCell 119

 

Rozdział 9. Metody związane z czasem - komponent Timer 123

 

Czas systemowy 123

Komponent Timer 125

 

Rozdział 10. Grafika w aplikacjach Visual C++ 127

 

Obiekt Graphics - kartka do rysowania 127

Pióro Pen 133

Pędzle zwykłe i teksturowane 135

Rysowanie pojedynczych punktów - obiekt Bitmap 137

Rysowanie trwałe - odświeżanie rysunku 138

 

Rozdział 11. Podstawy aplikacji wielowątkowych 141

 

Wątki 141

Komunikacja z komponentami z innych wątków - przekazywanie parametrów 143

Przekazywanie parametrów do metody wątku 145

Klasa wątku - przekazywanie parametrów z kontrolą typu 146

Komponent BackgroundWorker 148

 

Rozdział 12. Połączenie aplikacji z siecią internet 153

 

Komponent WebBrowser 153

Przetwarzanie stron WWW - obiekt HtmlDocument 156

Protokół FTP 160

Pobieranie zawartości katalogu z serwera FTP 161

Pobieranie plików przez FTP 162

Wysyłanie pliku na serwer FTP 164

 

Rozdział 13. Dynamiczne tworzenie okien i komponentów 167

 

Wyświetlanie okien - klasa Form 167

Komponenty w oknie tworzonym dynamicznie 169

Przesyłanie danych z okien dialogowych 170

Okno tytułowe aplikacji 171

Obsługa zdarzeń dla komponentów tworzonych dynamicznie 172

Aplikacja zabezpieczona hasłem 173

 

Rozdział 14. Struktura programów C++ i C++/CLI 175

 

Programy korzystające z konsoli w VC++ 2008 175

Ogólna postać programu pisanego w C++ 176

Dyrektywy 177

o Dyrektywa #include 177

o Dyrektywa #define 178

o Dyrektywa #if - kompilacja warunkowa 178

Typy zmiennych 178

o Zmienne typu int 178

o Zmienne typu float 179

o Typ double 179

o Typ char 179

o Modyfikatory typów 179

o Rzutowanie konwersja typów 179

o Typ wyliczeniowy 180

Operatory 180

o Zapis danych do plików i odczyt z nich za pomocą operatorów << i >> 182

Wskaźniki 184

Tablice 184

Operatory new i delete 185

Instrukcje 186

o Instrukcje warunkowe 186

o Instrukcje iteracji 187

Funkcje 188

o Przeciążanie funkcji 189

o Niejednoznaczność 189

o Przekazywanie argumentów przez wartość i adres 190

o Wskaźniki do funkcji 191

Funkcja main 192

o Przekazywanie parametrów do funkcji main 193

Struktury i unie 195

o Struktury 195

Klasy 196

o Konstruktory i destruktory 199

o Przeciążanie konstruktorów 201

o Przeciążanie operatorów 202

o Statyczne metody i pola klasy 203

o Wskaźnik zwrotny this 204

o Dziedziczenie 205

Własne kontrolki dziedziczące po standardowych 208

Przestrzenie nazw 211

Wyjątki 212

Aplikacje, aplikacje 215

 

Rozdział 15. Prosty edytor tekstu 217

 

Opis 217

Główne okno 217

Budowa interfejsu użytkownika 219

Otwieranie pliku z dysku 223

Zapisanie pliku tekstowego 226

Obsługa schowka 227

o Cofanie komend Undo 228

o Wycięcie tekstu do umieszczenia w schowku 228

o Aby skopiować tekst do schowka 228

o Aby wkleić tekst ze schowka 229

Test 229

 

Rozdział 16. Program do rysowania 231

 

Opis 231

Budowa interfejsu użytkownika 231

Wczytywanie pliku graficznego z dysku 233

Wyświetlanie grafiki w oknie 234

Rysowanie w oknie za pomocą myszy 236

Zmiana koloru linii 239

Zapis pliku graficznego na dysku 240

Test 243

 

Rozdział 17. Figury Voronoi 245

 

Opis 245

Interfejs użytkownika 246

Struktura projektu C++/CLI 246

Wyznaczanie odległości między punktami 248

Rysowanie figur 248

Obsługa programu 251

Test 252

 

Rozdział 18. Automat komórkowy 253

 

Opis 253

Interfejs użytkownika 254

Inicjalizacja planszy 256

Zaznaczanie pól w siatce 257

Krok w trybie Gra w życie 258

Krok w trybie Seeds 260

Kroki w trybie automatycznym 261

Obsługa programu 262

Inne ciekawe układy do Gry w życie 262

o Oscylatory 263

o Obiekty latające 264

Test 266

 

Rozdział 19. Wieże Hanoi 267

 

Opis 267

Interfejs użytkownika 268

Deklaracja zmiennych klasy Form1 270

Obsługa menu 270

Funkcja rysująca krążki 272

Przekładanie krążków 275

Różne końcowe metody 278

Test 279

 

Rozdział 20. Aplikacja bazy danych 281

 

Opis 281

Instalacja PostgreSQL 281

Wyłączenie usługi bazy 284

Inicjalizacja bazy 285

Organizacja i typy danych w bazach PostgreSQL 286

Język SQL 288

Utworzenie bazy danych 288

Interfejs użytkownika 290

Włączenie sterowników bazy PostgreSQL do projektu 291

Łączenie z bazą i odczyt danych 292

Dodawanie danych do bazy 294

Zmiana danych w bazie 296

Kasowanie danych 299

Obsługa bazy 300

Test 300

 

Rozdział 21. Aplikacja do nauki słówek 303

 

Opis 303

Interfejs użytkownika 303

Deklaracja pól klasy 305

Odczyt danych z pliku tekstowego 306

Odpytywanie ze słówek 308

Zapis listy wyrazów do pliku tekstowego 309

Obsługa 310

Test 310

 

Rozdział 22. Aplikacja do monitorowania systemu 313

 

Opis 313

Interfejs użytkownika 313

Ustawienie parametrów kontrolek performanceCounter 314

Odczyt parametrów z kontrolek performanceCounter 316

Uruchamianie timera - ikona w pasku zadań 316

Rysowanie wykresów 318

Opis 321

Test 322

 

Rozdział 23. Klient FTP 323

 

Opis 323

Interfejs użytkownika 323

Klasa do obsługi FTP 324

Pobieranie katalogu 326

Pobieranie plików 328

Wysyłanie plików 329

Poruszanie się po folderach 329

Rozbudowa 331

Test 331

 

Rozdział 24. Aplikacja do drukowania grafiki 333

 

Opis 333

Interfejs użytkownika 333

Otwieranie rysunku 334

Obracanie rysunku 335

Drukowanie 336

Opis działania 338

Test 338

 

Odpowiedzi do testów 341

Skorowidz 343