Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metodyka programowania obiektowego w C++ z przykła

15-08-2014, 8:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 33 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 4428022045
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 4   
Koniec: 15-08-2014 08:39:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Kondycja: bez śladów używania
Tematyka: C++
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Metodyka programowania obiektowego z przykładami w C++

Edward Lisowski, Grzegorz Filo



rok wydania: 2009
oprawa: miękka
stron: 280
format: B5
wydawnictwo: Politechnika Krakowska
    

Od początku rozwoju informatyki są podejmowane próby stworzenia jednego, uniwersalnego języka programowania. Mimo starań nie udało się tego jeszcze osiągnąć. Do czasów obecnych powstało wiele różnych języków i środowisk programistycznych. Mogłoby się wydawać, że tworzenie aplikacji to dziedzina specjalistyczna, wyłącznie domena informatyków. Doświadczenia własne autorów oraz różnych środowisk naukowo-technicznych pokazują, że opanowanie tej umiejętności może być bardzo przydatne również dla inżynierów innych branż. Inżynierowie kończący uczelnie techniczne o wiele chętniej są przyjmowani do pracy, jeżeli oprócz wiedzy technicznej posiadają również umiejętność programowania.

Istotne znaczenie w tworzeniu własnych aplikacji ma programowanie obiektowe, które w swojej istocie różni się od tradycyjnego programowania proceduralnego. Programowanie obiektowe ułatwia pisanie, rozwój i wielokrotne użycie fragmentów kodu, a przede wszystkim umożliwia tworzenie struktury programu zgodnie z cechami rzeczywistych obiektów. Programowanie obiektowe jest dogodne do tworzenia samodzielnych aplikacji, jak również do pisania programów wspomagających oprogramowanie systemowe, na przykład tworzenie baz danych dla systemów CAD.

Niniejszy podręcznik adresowany jest do studentów uczelni technicznych, szczególnie kształcących się na kierunku informatyka. Założono, że czytelnik posiada już pewną znajomość języków programowania, stąd główny nacisk położono na metodykę i przykłady zastosowania technik obiektowych. Ponadto podano informacje o możliwościach i efektach działania szerokiej gamy dostępnych funkcji oraz klas bibliotecznych. Początkowa część książki w sposób zwięzły przedstawia wybrane użyteczne definicje, a liczne przywołania literatury mają za zadanie ukierunkować czytelnika szerzej zainteresowanego tą tematyką. Druga część książki składa się z postawionych przed czytelnikiem zadań do samodzielnego rozwiązania. Dla każdego zadania zaproponowano sposób rozwiązania oraz podano przykładowe wyniki. Kolejne zadania wprowadzają czytelnika w różne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia.

Przedstawione przykłady wykonano w środowisku Turbo C++, mogą być one łatwo adaptowane do innych środowisk jak Java czy C#.