Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

METODYKA PRACY NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA - NOWA

07-03-2012, 0:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 6.99 zł     
Użytkownik SIWYDTP
numer aukcji: 2100561879
Miejscowość Ostrołęka
Wyświetleń: 11   
Koniec: 05-03-2012 15:26:44

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

FAKTURY VAT

Wszystkie informacje
potrzebne do sfinalizowania
aukcji znajdą się w e-mailu
który otrzymasz
po wygraniu aukcji
od serwisu allegro.
Numery konta
także na stronie O MNIE
oraz poniżej

Proszę zapoznać się
z warunkami sprzedaży
dostępnymi na stronie
"O mnie".


BEZPIECZNE
PAKOWANIE

Kontakt:
[zasłonięte]@interia.pl

TEL. 510 956 553

Więcej informacji
kontaktowych
można znaleźć na stronie
"O mnie"

Formy płatności:
Przelew na konto w:

Bank PKO INTELIGO
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]64012[zasłonięte]036

WBK BANK ZACHODNI
981[zasłonięte]101400[zasłonięte]00105[zasłonięte]243



oraz bez prowizji
z każdego konta za pośrednictwem

Płatności Allegro

lub

Ewentualnie
ODBIÓR OSOBISTY

Przesyłki staram się
wysyłać jeszcze tego
samego dnia po
zaksięgowaniu
przelewu lub
dnia następnego.

Shipping total
World Tariff
posts Polish PAYPAL

Jeśli po otrzymaniu
przesyłki
nie będziesz
do końca
zadowolony
z zakupionego
produktu,
skontaktuj się z nami!

Biografie Historia II wojna światowa Marynistyka Militaria
Mapy Turystyka Sportowe i turystyka Dom i ogród Techniczne
Tematyczne Architektura Popularnonaukowe Naukowe i akademickie Nauki ścisłe
Kryminały thrillery
Dla dzieci
Przygodowe Lit. piękna Reportaże
Religie Teologia Ezoteryka Zdrowie Zapraszamy!
KLIKNIJ !!! Pokaż wszystkie aukcje sprzedającego !!! KLIKNIJ
OPIS

Autor

Janusz Michułowicz

Tytuł

Metodyka pracy nauczyciela-bibliotekarza

Rok wydania

Wydawnictwo

ilustracje zdjęcia rysunki

Stron

Okładka, oprawa

Stan i inne informacje

1999

WUŚ

-

35

miękka

NOWA

Opis

Przystępując do realizacji uniwersyteckiego przedmiotu „metodyka pracy nauczyciela-bibliotekarza" dla studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej studiów dziennych i zaocznych, zakładam, że studenci w znacznym stopniu opanowali już wiedzę z zakresu swoich dyscyplin kierunkowych, którą nadal uzupełniają, dysponują wiedzą z zakresu pedagogiki, psychologii i socjologii, a także pewnym doświad­czeniem praktycznym związanym z organizacją procesu kształcenia oraz wychowywania dzieci i młodzieży. Niektórzy studenci, szczególnie ze studiów zaocznych, posiadają też znaczne doświadczenie w or­ganizacji działalności kulturalno-oświatowej dorosłych.

Zajęcia dydaktyczne oraz studia własne studenta muszą więc mieć charakter interdyscyplinarny, w znacznej mierze bibliograficzny. Tak organizowane studia umożliwiają studentom zarówno indywidualne kształcenie, jak i wielostronne przygotowanie do praktycznego za­stosowania tej wiedzy w toku uniwersyteckich zajęć ćwiczeniowych, praktyki pedagogicznej śródrocznej w trakcie lekcji ze szkolnego przedmiotu „przysposobienie czytelnicze i informacyjne", praktyk peda­gogicznych w bibliotekach szkolnych i wreszcie po ukończeniu studiów w bezpośredniej pracy zawodowej nauczyciela-bibliotekarza w szkołach różnych typów i poziomów.

Proponowany wielostronny wybór literatury przedmiotu „metody­ka pracy nauczyciela-bibliotekarza" zawiera najpotrzebniejsze moim zdaniem tytuły wydawnictw zwartych, czasopism i wydawnictw ciągłych oraz w niektórych wypadkach również tytuły konkretnych artykułów lub rozpraw publikowanych w czasopismach i wydawnict­wach ciągłych.

W celu przyspieszenia i ułatwienia Czytelnikom wyszukiwania potrzebnych informacji bibliograficznych w niektórych częściach tego zestawu literatury (cz. I, II i V) zastosowałem podział problemowy wyodrębniając opracowania i tytuły czasopism dotyczące problematyki bibliotekoznawstwa i informacji naukowej („A") niezbędnej w merytory­cznym opracowaniu konspektów lekcji bibliotecznych oraz tytuły opracowań z zakresu nauk pedagogicznych („B"), stanowiących teorety­czną i metodyczną podstawę pedagogicznych decyzji nauczyciela-hi-bliotekarza.

Studia na bibliotekoznawczym kierunku wymagają od studenta i absolwenta nieustannej postawy dociekliwości badawczej, a nie jedynie posługiwania się wiedzą odtwórczą, w ostatniej VIII części niniejszego wyboru podaję dość obszerny i wielokierunkowy zestaw literatury metodologicznej niezbędniej w badaniach pedagogicznych nauczyciela-biblioteksrza w czasie studiów i w toku opracowywania własnej pracy magisterskiej, a także później podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Spełnienie tego zadania ułatwić mają rów­nież propozycje lekturowe zawarte w części V (Bibliografie). Natomiast wybór literatury znajdujący się w części VI (Bibliotekarstwo szkolne. Czytelnictwo. Pedagogika biblioteczna) w znacznej mierze ma ułatwić przygotowywanie się studentów do praktycznej realizacji zadań pedago­gicznej działalności biblioteki szkolnej (tu znajdzie też Czytelnik nie­zbędną literaturę z zakresu pedagogiki bibliotecznej). Zawarty /.a^. w części VII (Informatyka w szkole) wybór opracowań ułatwi studentom przygotowanie młodych czytelników (uczniów) do poprawnego korzys­tania z informacji bibliotecznej w warunkach nowocześnie zorganizo­wanego warsztatu informacyjnego biblioteki szkolnej i bibliotek innych sieci.

Proponowany tu wybór literatury przedmiotu zawiera podstawowe, przede wszystkim polskojęzyczne druki zawarte (w zasadzie bez obli­gatoryjnych opracowań podręcznikowych dyscyplin współdziałających i pokrewnych) oraz tytuły czasopism i wydawnictw ciągłych (przeważnie aktualnie ukazujących się) o zasięgu ogólnopolskim ze szczególnym uwzględnieniem wydawnictw regionu śląskiego.

Proponowany wybór literatury uzupełniany będzie na bieżąco w toku uniwersyteckich zajęć dydaktycznych z „metodyki pracy nauczy-ciela-bibliotekarza" oraz „pedagogiki bibliotecznej".

spis treści lub fragment

Uwagi wstępne .................................

I. Encyklopedie, leksykony, słowniki. Informatory ...........

A.Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa ............

B. Nauki pedagogiczne .........................

//. Czasopisma. Wydawnictwa ciągłe ...................

A. Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa ...........

B. Nauki pedagogiczne .........................

///. Podstawy nauki o książce, bibliotece i informacji naukowej ....

IV. Dzieje książki i bibliotek ........................

V. Bibliografie ................................

A. Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa ...........

B. Nauki pedagogiczne .........................

VI. Bibliotekarstwo szkolne. Czytelnictwo. Pedagogika biblioteczna .

VII. Informatyka w szkole ..........................

VIII. Metodologia badań w naukach pedagogicznych ...........

Uwagi końcowe .................................