Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metoda reprezentacyjna w badaniu opinii publicznej

24-04-2014, 9:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik XjaroX
numer aukcji: 4161252128
Miejscowość Białystok
Wyświetleń: 3   
Koniec: 24-04-2014 08:47:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1998
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie.

Tytuł: Metoda reprezentacyjna w badaniu opinii publicznej i marketingu

Autor: Czesław Bracha

Wydawnictwo: Efekt
Data wydania: 1998
Stron: 208
Oprawa: miękka
Stan: bardzo dobry


Wiele badań statystycznych nie może objąć całej populacji, ale tylko jej część zwaną próbą. Przykładem takich badań są badania opinii publicznej oraz badania marketingowe. Do ograniczenia zakresu badań statystycznych do części populacji zmuszają zarówno względy organizacyjne, jak i finansowe. Trudno bowiem wyobrazić sobie sytuację, w której jakaś firma (powiedzmy fabryka samochodów) wprowadzająca na rynek nowy model pojazdu, może zapytać wszystkich potencjalnych klientów o zdanie na temat jego jakości.

 

Wielu organizatorów badań statystycznych ogranicza je zatem do pewnej części populacji. czyli przeprowadza badania częściowe. Wśród badań częściowych na szczególną uwagę zasługują badania reprezentacyjne, a więc takie, dla których cześć populacji przewidziana do badania jest wybierana zgodnie z pewnym mechanizmem losowym. Tak wybrana część populacji nazywana jest próbą losową.

 

Oferowana Czytelnikom książka zawiera opis metod: losowego sposobu wyboru jednostek populacji do próby, uogólniania wyników otrzymanych dla próby na całą populację. szacowania błędów losowych oraz modyfikacji podstawowych testów statystycznych dla prób nieprostych.

 

Książka jest adresowana głównie do osób zajmujących się organizacją badań opinii publicznej oraz badań marketingowych, a także opracowywaniem zebranych w trakcie tych badań danych. Może być ona również podręcznikiem dla studentów - słuchaczy wykładów dotyczących metody reprezentacyjnej. Z myślą o nich, na końcu każdego rozdziału zostały zamieszczone zadania przeznaczone do samodzielnego rozwiązania.

 

Autor książki jest pracownikiem naukowym Szkoły Głównej Handlowej, Zakładu Badań Statystyczno-Ekonomicznych Głównego Urzędu Statystycznego i Polskiej Akademii Nauk.