Metoda
Dobrego Startu Piosenki do rysowania Bogdanowicz Marta,
Barańska Małgorzata, Jakacka Ewa
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN:
[zasłonięte]978-8334-206-6 Format: 20.5x29.0cm Liczba
stron: 152 Oprawa: Miękka Wydanie: 2, 2011
r.
W książce zamieszczono 64
scenariusze zajęć i tyle samo towarzyszących im piosenek. Do
każdego wzoru graficznego opracowano po dwa, trzy scenariusze.
We wszystkich, zgodnie ze schematem zajęć prowadzonych Metodą
Dobrego Startu, uwzględniono zajęcia wprowadzające, właściwe i
końcowe.
Przy każdej piosence podano jej
zapis nutowy i tekst, który podzielono ukośnymi kreskami, aby
podpowiedzieć, w jaki sposób należy kreślić wzór podczas
śpiewania.
Zajęcia można prowadzić według
wybranego konspektu zamieszczonego w tym podręczniku. Ze
względu na duże różnice pomiędzy dziećmi realizowane
scenariusze należy jednak dostosować do możliwości rozwojowych
oraz potrzeb edukacyjnych uczestników zajęć. Każdy scenariusz
powinien być modyfikowany stosownie do nastroju dzieci, tempa
ich pracy, możliwości skupienia uwagi, dziecięcych propozycji
i własnych pomysłów prowadzącego, które rodzą się
spontanicznie.
Metoda Dobrego Startu
Piosenki do rysowania zestaw pomocy
dydaktycznych Bogdanowicz Marta, Barańska Małgorzata,
Jakacka Ewa Wydawnictwo: Harmonia
ISBN:[zasłonięte]978-8334-208-0 Format:
21.5x30.5cm Liczba stron: 66 Oprawa:
Miękka Wydanie: 2013 r.
Piosenki do rysowania to program Metody
Dobrego Startu oparty na materiale nieliterowym (25
abstrakcyjnych wzorów ułożonych według stopnia trudności).
Przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (jest
to obecnie najłatwiejsza wersja Metody Dobrego Startu)
wszechstronnie wspomaga ich rozwój psychoruchowy, przygotowuje
do nauki pisania. Ćwiczenia - zabawy przedstawione w tym
programie można stosować w celu profilaktyki niepowodzeń
szkolnych (przez korygowanie zaburzeń funkcji
wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz
ich współdziałania), kształtowania lateralizacji oraz
orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Na kolorowych
planszach znajdują się obrazki jednocześnie nawiązujące do
treści 64 piosenek i przedstawiające wzory. Dzięki temu dzieci
będą mogły najpierw poznać je jako konkretne, integralne
elementy obrazków, a nie jako abstrakcyjne znaki.
|