Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Matematyka w szkołach waldorfskich [Schuberth Erns

16-03-2015, 11:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 18.35 zł     
Użytkownik takmi-pl
numer aukcji: 5091338663
Miejscowość CAŁA POLSKA
Wyświetleń: 1   
Koniec: 16-03-2015 11:00:05

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Wszystkie aukcje

|

Komenatarze

|

Strona "O mnie"

|

Zadaj pytanie

|

Dodaj do ulubionych

Matematyka w szkołach waldorfskich [Schuberth Ernst] Nasza cena: 18.35


Opis:
Książka jest pierwszą polskojęzyczną prezentacją metod wczesnoszkolnego nauczania matematyki w szkołach waldorfskich. Skuteczność tych metod potwierdziła się w ciągu niemal stu lat waldorfskiej praktyki szkolnej. Do niezwykle charakterystycznych form waldorfskiego nauczania matematyki w młodszych klasach szkoły podstawowej należy uczenie się poprzez działanie, to znaczy w ruchu. Podczas liczenia i rachowania wszystkie dzieci – razem lub indywidualnie – rytmicznie klaszczą, tupią, chodzą, skaczą i odliczają na głos, w rytmicznych odstępach czasu rzucają i łapią piłeczki lub na przykład woreczki napełnione fasolą. Ruch ciała wprowadza dziecko w stan aktywności wewnętrznej. Taka wewnętrzna ruchliwość jest, zdaniem pedagogów waldorfskich, niezwykle pomocna przy tworzeniu i utrwalaniu w pamięci pojęć. Słuszność tego rodzaju metody (wskazanej przez R. Steinera już w 1919 roku!) potwierdzają między innymi wyniki badań Jeana Piageta, dotyczące rozwoju inteligencji w tak zwanej fazie operacji konkretnych, to znaczy u dzieci w wieku 12–13 lat. Punktem wyjścia w sposobie przedstawiania materiału na lekcjach w szkołach waldorfskich jest jedność. Jedność, która z kolei w najrozmaitszych postaciach objawia się jako wielość. Do właściwego rozwiązania wiodą różne drogi. Ważne jest, aby myślenie ucznia stało się giętkie i „mobilne”, aby wykształcił umiejętność samodzielnego poszukiwania własnych sposobów. Lekcje matematyki mogą i powinny być źródłem przyjemności, zdumienia, podziwu. Przyjemności, która nagradza każde twórcze dokonanie. Zdumienia, bo oto dokonaliśmy odkrycia. Podziwu, bo w rezultatach odkrywamy piękno. Jeśli wyniki czynności obliczania (rachowania) są poprawne, są one również obiektywne. Dzięki temu lekcje matematyki mogą się przyczynić do rozbudzenia samoświadomości, wzmocnienia ufności we własne siły.
Ze Wstępu tłumacza do polskiego wydania
Z języka niemieckiego przełożyła
Barbara Kowalewska

  • Autorzy: Schuberth Ernst
  • Podtytuł: Nauczanie wczesnoszkolne
  • Języki: polski
  • Kod wydawcy: 21984
  • Wydanie: 2
  • Rok wydania: 2014
  • Objętość: 148
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
  • Ciężar: 0.24
  • ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]85055
  • Miejscowość: Kraków
  • Kod paskowy: 978[zasłonięte][zasłonięte]85055
  • Wysokość: 10
  • PKWiU: 58.11.1




Niezależnie
ile zamówisz przedmiotów, za wysyłkę płacisz tylko raz.


Przed
zakupem
sprawdź warunki na stronie "o mnie"!


Kontakt





Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 10 - 18

698-[zasłonięte]-682

[zasłonięte]@takmi.pl

Gadu-Gadu






Wysyłka

Sprawdź szczegóły w :
"Dostawa i płatność"


Płatności
- wplata na konto 

- za pobraniem

- Pay-u Allegro

Konto bankowe



58 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]5750091 [zasłonięte] 472099
(w tytule przelewu proszę wpisywać login z allegro)



Serdecznie polecamy inne nasze aukcje