Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Marketing pod presją globalizacji W. Śmid (nowa)

12-07-2012, 9:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 8.50 zł     
Użytkownik ewa12_2010
numer aukcji: 2392769928
Miejscowość Chyliczki k/Piaseczna
Wyświetleń: 9   
Koniec: 02-07-2012 14:33:03

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Marketing pod presją globalizacji, Wacław Smid I rzecz jest w istocie niebagatelna: chodzi o wymianę światową, której skala i zasięg przyjmują obecnie największe, niewyobrażalne wręcz rozmiary. Na początku tego ogólnoświatowego procesu, zwanego właśnie "globalizacją", sądzono, że intensywna wymiana gospodarcza, napływ kapitału, dostęp do nowych technologii itp., zapewni wielu krajom i ich gospodarkom dynamiczny wzrost. Wielkie korporacje i supermarkety zaczęły swoją siecią powiązań produkcyjno-handlowych wręcz oplatać kulę ziemską, a skutki tego wymknęły się spod kontroli państw. Dopiero, powstający w krajach słynących z "równych szans", ruch antyglobalistyczny i antykorporacyjny wziął w obronę lokalną przedsiębiorczość, tj. małe i średnie firmy, które w warunkach wolnej konkurencji przegrywają nie dlatego, że nie są innowacyjne, kreatywne itp. ale dlatego, że nie są dość silne finansowo, by sprostać konkurencji dużych przedsiębiorstw. Jak zhumanizować powstały trend? Jak zaspokajać potrzeby społeczne nie narzucając obcych systemów wartości i nie burząc lokalnych struktur? Najpierw trzeba sobie dokładnie uświadomić jak kształtowane są potrzeby, zwłaszcza wyższego rzędu, przez rozmaite czynniki, a szczególnie wzorce kulturowe i wyznawany w nich system norm, wartości i zasad zachowania. Jak wpływają na to różne poziomy wiedzy. Jeśli uzyskamy taką wiedzę możemy zmienić całą strategię rynkową. Możemy przejść do metamarketingu obejmującego wszystkie niuanse systemów wartości, hierarchii potrzeb i preferencji konsumenckich w akcie dokonywania zakupów produktów i usług. Filozofią biznesu będzie wprawdzie globalizacja, ale z zachowaniem specyfiki regionalnej. W regionach trzeba szukać źródeł inwencji, które powinny stanowić główny materiał do przemyśleń w procesie projektowania produktów i usług oraz nowych potrzeb przez np. zespoły zadaniowe, czy też inne, specjalnie powoływane do tego celu zespoły twórców, kreatorów i ekspertów. Bowiem szeroko pojęta kultura jest dla metamarketingu wręcz niewyczerpalną kopalnią pomysłów, inwencji, skojarzeń i wszelkich tych działań twórczych w dziedzinie marketingu, które prowadzą prostą drogą do sukcesu. Ilość stron 235 Wydawnictwo Agencja wydawnicza PLACET Wydanie 2002 Format 14,5x21