W podręczniku Plastyka. Lubię tworzyć do klasy 6 zagadnienia treści i formy dzieł sztuki z kolejnych epok ujęte są problemowo z uwzględnieniem podstawowej analizy dzieł reprezentatywnych dla kolejnych epok, stylów i kierunków. Podręcznik prezentuje wybrane zagadnienia z historii architektury i historii sztuki od czasów starożytnych aż po współczesne i zapoznaje uczniów ze stylami, kierunkami i tendencjami na przestrzeni epok oraz z pojęciami funkcjonującymi w terminologii sztuk pięknych.
Podręcznik zawiera rozdział o muzeum, który przybliża uczniom definicję tej instytucji i jej funkcje
w życiu artystycznym i społecznym ludzi. Uczniowie poznają edukacyjną rolę muzeum, a także najważniejsze placówki muzealne w Polsce.
Rozdział dotyczący opisu dzieł malarskich pokazuje jak można – w nietypowy sposób – za pomocą mapy myśli – stworzyć podstawę do analizy dzieła.
Istotnym składnikiem podręcznika jest rozdział Artyści ludowi. Sylwetki wybranych artystów ludowych. Na poziomie klasy 6 przedstawiono twórczość i sylwetki trojga artystów ludowych, pochodzących z różnych regionów Polski.
Ważne jest również to, że podręcznik skupia uwagę na samorealizacji twórczej i kreatywności ucznia, pokazuje mu możliwości realizacji „dzieła”, którego autorem może być sam uczeń.
Treści podręcznika są integralne z materiałem znajdującym się na płycie CD, na której umieszczono narzędziowe programy graficzne, galerie dzieł sztuki z poszczególnych epok oraz ćwiczenia multimedialne.
Zeszyt ćwiczeń zawiera 34 propozycje różnorodnych zadań i ćwiczeń plastycznych, które są praktycznym uzupełnieniem zagadnień i treści programowych zawartych w podręczniku.Ćwiczenia te mają charaktertwórczych działań warsztatowych, wiążą się z różnorodnymi działaniami plastycznymi, takimi jak rysowanie, malowanie, rzeźbienie, tworzenie kolaży, projektowanie kształtów i kolorów, przedmiotów i przestrzeni.
Dodatkowo zawierają bogaty, ilustrowany zestaw pytań otwartych, testowych i diagramów weryfikujący wiedzę dotyczącą pojęć z dziedziny sztuki i zabytków z poszczególnych epok.