Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Logistyka. Wybrane zagadnienia (SGGW)

26-09-2014, 10:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33.80 zł     
Użytkownik ksiazka_gliwice
numer aukcji: 4612348591
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 1   
Koniec: 26-09-2014 09:27:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

        

Logistyka. Wybrane zagadnienia

J. Baran, M. Maciejczak, M. Pietrzak, T. Rokicki, L. Wicki

   

rok wydania: 2008
format: B5
stron: 260
oprawa: miękka
wydawnictwo: SGGW
          

Najobszerniejszy fragment niniejszego opracowania - rozdział drugi - poświęcony jest bliższemu omówieniu tych procesów. Spojrzenie z nieco innej perspektywy na zagadnienia logistyki oferuje rozdział trzeci, w którym przedstawiono logistykę w ujęciu fazowym. Omówiono w nim logistykę zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. Rozdział czwarty prezentuje zagadnienia związane z lokalizacją węzłów sieci logistycznej.
W kolejnym, piątym rozdziale omówiono problematykę dostawczej obsługi klienta, która jest podstawowym rezultatem procesów logistycznych. Z punktu widzenia efektywności logistyki poziom obsługi należy zawsze rozpatrywać w kontekście kosztów związanych z jego zapewnieniem. Rozdział szósty prezentuje nowoczesne koncepcje i metody w zakresie zarządzania logistyką: Just-in-Time, Quick Response (QR) i Efficient Consumer Response (ECR). W ostatnim, siódmym rozdziale omówiono podstawowe zagadnienia ekologistyki.

Niniejsze opracowanie jest przygotowywane z myślą o studentach kierunków ekonomicznych, z nadzieją, że ułatwi ono im studiowanie tak złożonej i różnorodnej dziedziny, jaką jest logistyka. Bazując na swoim kilkuletnim doświadczeniu w nauczaniu tego przedmiotu, autorzy starali się przygotować pomoc dydaktyczną w zakresie podstawowej wiedzy logistycznej. Ze względu na przeglądowy charakter rozdziałów zawierają one tylko najważniejsze zagadnienia z poszczególnych obszarów. W zamyśle autorów niniejsza pozycja może służyć jako pomoc dydaktyczna dotycząca podstaw logistyki dla studentów kierunku logistyka, która może być także podbudową do dalszego, głębszego studiowania poszczególnych zagadnień oraz służyć jako podstawowe opracowanie do przedmiotu logistyka na innych kierunkach studiów o charakterze ekonomicznym.


SPIS TREŚCI:

1. ZAGADNIENIA WSTĘPNE ... 7

2. PODSTAWOWE PROCESY LOGISTYCZNE ... 15
2.1. Zarządzanie zapasami ... 15
2.1.1. Podstawowe pojęcia w zarządzaniu zapasami ... 15
2.1.2. Przyczyny utrzymywania zapasów ... 16
2.1.3. Analiza ABC i analiza XYZ ... 19
2.1.4. Dostępność produktu z zapasu ... 25
2.1.5. Odnawianie zapasów – metoda stałego punktu zamawiania i metoda stałego cyklu zamawiania ... 30
2.1.6. Podsumowanie ... 46
2.2. Magazynowanie ... 49
2.2.1. Strefy w magazynie ... 51
2.2.2. Funkcje magazynów ... 52
2.2.3. Wyposażenie techniczne magazynów ... 54
2.2.4. Prawo pierwiastka kwadratowego ... 64
2.3. Pakowanie ... 69
2.3.1. Funkcje opakowań ... 69
2.3.2. Oznakowanie opakowań ... 71
2.3.3. Certyfikacja opakowań ... 72
2.3.4. Jednostki logistyczne ... 73
2.4. Transport ... 76
2.4.1. Definicje i funkcje transportu ... 76
2.4.2. Infrastruktura transportowa ... 78
2.4.3. Terminale i ich funkcje ... 82
2.4.4. Gałęzie transportu ... 83
2.4.5. Liczba przewoźników a ryzyko ... 89
2.4.6. Stawki transportowe ... 90
2.4.7. Rodzaje zleceń usługi transportowej ... 90
2.4.8. Międzynarodowe terminy handlowe ... 94
2.5. Informacja w logistyce ... 101
2.5.1. Charakterystyka informacji ... 101
2.5.2. System informacji logistycznej ... 102
2.5.3. Zarządzanie informacją w logistyce ... 104
2.5.4. Systemy informatyczne wspierające przepływ informacji i zarządzanie nią ... 106
2.5.5. eLogistyka ... 116
2.5.6. Efekt byczego bicza ... 118
2.5.7. Wybrane technologie w systemie informacji logistycznej ... 121

3. LOGISTYKA W UJĘCIU FAZOWYM ... 137
3.1. Logistyka zaopatrzenia ... 141
3.1.1. Systemowy charakter logistyki zaopatrzenia ... 143
3.1.2. Program zaopatrzenia a logistyka zaopatrzenia ... 145
3.1.3. Kanały zaopatrzenia a logistyka zaopatrzenia ... 145
3.1.4. Rozwój globalnej logistyki zaopatrzenia ... 146
3.2. Logistyka produkcji ... 147
3.2.1. Systemowy charakter logistyki produkcji ... 149
3.2.2. Typ produkcji a jego logistyka ... 150
3.2.3. Podsystemy funkcjonalne logistyki produkcji ... 153
3.3. Logistyka dystrybucji ... 156
3.3.1. Systemowy charakter logistyki dystrybucji ... 157
3.3.2. Logistyka dystrybucji jako element marketingu ... 158
3.3.3. Studium przypadku. System Produkcji Toyoty ... 161

4. PROBLEMY LOKALIZACJI W LOGISTYCE ... 165
4.1. Wprowadzenie ... 165
4.1.1. Potrzeba zmian w istniejących sieciach logistycznych ... 166
4.1.2. Główne czynniki wyboru lokalizacji węzłów systemu logistycznego ... 168
4.2. Teoria lokalizacji działalności gospodarczej ... 171
4.2.1. Klasyczne teorie lokalizacji ... 171
4.2.2. Neoklasyczna teoria lokalizacji ... 178
4.2.3. Nowe teorie lokalizacji ... 178
4.3. Metoda sieciowa określania lokalizacji (metoda ważonego środka ciężkości) ... 179
4.4. Model grawitacji handlu Reilly’ego ... 186

5. EFEKTY I KOSZTY PROCESÓW LOGISTYCZNYCH ... 189
5.1. Obsługa klienta jako podstawowy rezultat procesów logistycznych ... 189
5.2. Koszty procesów logistycznych ... 195
5.2.1. Klasyfikacje kosztów logistycznych ... 196
5.2.2. Systemowy charakter kosztów logistycznych ... 199
5.2.3. Analiza całkowitych kosztów logistycznych ... 203
5.2.4. Rachunek kosztów działań w logistyce ... 205

6. NOWOCZESNE KONCEPCJE I METODY ZARZĄDZANIA LOGISTYKĄ ... 213
6.1. Just-in-Time ... 213
6.1.1. Geneza i istota Just-in-Time ... 213
6.1.2. System produkcyjny dostosowany do wymagań JiT ... 216
6.1.3. Partnerska współpraca z dostawcami ... 220
6.1.4. Zaangażowani pracownicy ... 223
6.1.5. Filozofia TQM ... 224
6.1.6. Korzyści stosowania JiT ... 226
6.2. Quick Response i Efficient Consumer Response ... 228
6.2.1. Quick Response (QR) ... 228
6.2.2. Efficient Consumer Response (ECR) ... 229
6.2.3. Tradycyjne łańcuchy dostaw żywności a łańcuch dostaw według strategii ECR ... 232
6.2.4. Charakterystyka koncepcji ECR ... 234
6.2.5. Zarządzanie popytem w ECR ... 235
6.2.6. Zarządzanie podażą w ECR ... 239
6.2.7. Technologie wspomagające w ECR ... 244
6.2.8. Problemy funkcjonowania łańcuchów dostaw z punktu widzenia ECR ... 246

7. EKOLOGISTYKA ... 247
7.1. Cyrkulacja dóbr w gospodarce ... 250
7.2. Transport i składowanie odpadów ... 252
7.3. Powtórne wykorzystanie odpadów ... 253
7.4. Projektowanie zorientowane na recykling ... 254
7.5. Wytwarzanie odpadów w Polsce ... 256