Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Laboratorium komputerowych metod inżynierskich

10-02-2014, 2:27
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 32 zł     
Użytkownik albertstefanski
numer aukcji: 3934003478
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 1   
Koniec: 10-02-2014 02:36:57

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Podczas prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu informatyki oraz wspomagania komputerowego stwierdzono, że istnieje potrzeba napisania podręcznika, w którym od podstaw zostałyby wyjaśnione zagadnienia wchodzące w zakres prowadzonych przez nas laboratoriów. Najpierw zaczęły powstawać oddzielne instrukcje do poszczególnych ćwiczeń, aż w końcu postanowiono je wszystkie zebrać w jedną całość. Tak narodził się pomysł napisania podręcznika pod ogólnym tytułem ?Laboratorium komputerowych metod inżynierskich", którego głównym celem jest przekazanie wiedzy z zakresu: podstaw informatyki, algorytmiki, sieci komputerowych, baz danych, podstaw programowania, programowania w języku C++ oraz komputerowego wspomagania projektowania w 2D i 3D.
Ze względu na dużą objętość przedstawionego materiału zdecydowano, że książka ta zostanie wydana w trzech niezależnych tomach pod wspólnym tytułem ?Laboratorium komputerowych metod inżynierskich". Materiał zawarty w poszczególnych tomach został podzielony na mniejsze bloki programowe, realizowane w ramach niezależnych przedmiotów.
Pierwszy tom zatytułowany ?Podstawowe zagadnienia informatyczne" jest poświęcony problematyce dotyczącej podstaw informatyki, algorytmiki, programowania w Delphi oraz w języku C++, sieci komputerowych i baz danych. Omawiane zagadnienia zostały przedstawione w trzech częściach. Każda z nich stanowi odrębną całość, która będzie wykorzystywana na różnych semestrach. W części I zatytułowanej ?Wstęp do informatyki" znalazły się podstawowe zagadnienia informatyki, baz danych i sieci komputerowych. W części II zatytułowanej ?Podstawy programowania w Delphi" przedstawiono strukturę oraz zasady programowania w Delphi zarówno za pomocą Console Application, jak i w formie wizualno-obiektowej. W części III mającej tytuł ?Podstawy programowania w C++" przedstawiono strukturę języka C++ oraz zasady programowania obiektowego.

Spis treści:

PRZEDMOWA

PRZEDMOWA DO TOMU II

CZĘŚĆ I GRAFIKA 2D W AUTOCAD-zie

1. ŚRODOWISKO RYSUNKU
1.1. Uruchamianie AutoCAD-a
1.2. Właściwości obiektów 
1.2.1. Wybór bieżących właściwości 
1.2.2. Lista rozwijalna warstwy 
1.2.3. Listy rozwijalne Przybory 
1.2.4. Menadżer właściwości Cechy 
1.3. Sterowanie wyświetlaniem rysunku 
1.4. Rysowanie precyzyjne 
1.4.1. Skok i siatka 
1.4.2. Punkty charakterystyczne obiektów 

2. TWORZENIE OBIEKTÓW GRAFICZNYCH
2.1. Rysowanie linii
2.2. Rysowanie okręgów
2.3. Rysowanie łuków
2.4. Rysowanie punktów
2.5. Rysowanie polilinii
2.6. Rysowanie elipsy
2.7. Rysowanie prostokąta
2.8. Rysowanie wieloboków
2.9. Rysowanie linii splajnem
2.10. Kreskowanie
2.11. Rysowanie multilinii
2.12. Umieszczanie tekstu
2.13. Tworzenie bloków rysunkowych
2.14. Inne polecenia graficzne
2.15. Ćwiczenia

3. EDYCJA OBIEKTÓW GRAFICZNYCH
3.1. Usuwanie obiektów
3.2. Tworzenie szyku
3.3. Ucinanie
3.4. Zaokrąglanie
3.5. Fazowanie
3.6. Wykonywanie lustrzanego odbicia
3.7. Wydłużanie
3.8. Kopiowanie
3.9. Obracanie obiektów
3.10. Skalowanie i rozciąganie 
3.11. Ćwiczenia:

4. TWORZENIE WYMIARÓW 
4.1. Wymiarowanie liniowe 
4.2. Wymiarowanie średnicy 
4.3. Wymiarowanie promienia 
4.4. Wymiarowanie kątów 
4.5. Wymiarowanie szeregowe 
4.6. Wymiarowanie od bazy 
4.7. Tworzenie linii odniesienia 
4.8. Tworzenie tolerancji geometrycznych 
4.9. Definiowanie stylu wymiarowania
4.10. Ćwiczenia 

5. DRUKOWANIE RYSUNKÓW
5.1. Ustawienia wydruku 
5.2. Ustawienie grubości drukowanych linii
5.3. Przykład wydruku
    
CZĘŚĆ II GRAFIKA 2D W AUTOCAD-zie MECHANICAL-u  

1. ŚRODOWISKO RYSUNKU
1.1. Uruchamianie AutoCAD-a Mechanical-a
1.2. Warstwy
1.3. Super polecenia
1.4. Super skok
1.5. Zoom

2. PODSTAWOWE OBIEKTY GRAFICZNE
2.1. Rysowanie linii 
2.2. Rysowanie okręgów 
2.3. Rysowanie łuków 
2.4. Rysowanie prostokątów 
2.5. Rysowanie linii środkowych 
2.6. Kreskowanie 
2.7. Rysowanie linii konstrukcyjnych
2.8. Fazowanie 
2.9. Zaokrąglanie
2.10. Polecenia edycyjne
2.10.1. Obracanie obiektów
2.10.2. Przesuwanie obiektów
2.10.3. Kopiowanie obiektów
2.10.4. Odsunięcie obiektów
2.10.5. Tworzenie odbicia lustrzanego
2.10.6. Tworzenie wielokrotnych kopii
2.10.7. Ucinanie i wydłużanie
2.10.8. Przedłużanie rozciąganie i skalowanie
2.10.9. Tworzenie przerwań i połączeń
2.11. Tworzenie szczegółów
2.12 Ukrywanie elementów niewidocznych
2.13 Ćwiczenia

3. OPISYWANIE RYSUNKÓW
3.1. Wymiarowanie
3.1.1. Super wymiarowanie
3.1.2. Wymiarowanie kątów
3.1.3. Wymiarowanie okregów i łuków
3.1.4, Wymiarowanie automatyczne 
3.1.5. Pasowania i odchyłki 
3.2. Oznaczenia rysunku 
3.2.1. Chropowatość powierzchni 
3.2.2. Tolerancja kształtu i położenia 
3.2.3. Połączenia spawane 
3.3. Tekst, ramka, tabliczka i blok na rysunku 
3.4. Biblioteka bloków 
3.5. Opis rysunku złożeniowego 
3.5.1. Punkt informacyjny 
3.5.2. Numer pozycji
3.5.3. Lista elementów
3.6. Ćwiczenia 

4. BIBLIOTEKI ELEMENTÓW ZNORMALIZOWANYCH I PODPROGRAMÓW
4.1. Części znorrnalizowane
4.2. Generowanie otworów i gwintów
4.3. Elementy złączne
4.4. Generator wałków
4.5. Polecenia wspomagające projektowanie
4.5.1. Moment bezwładności
4.5.2. Linia ugięcia
4.5.3. Obliczenia wytrzymałościowe wałów  

LITERATURA

SKOROWIDZ