Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kudliński - Vademecum teatromana

19-01-2012, 15:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik kralach
numer aukcji: 2036702836
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 8   
Koniec: 14-01-2012 08:48:08
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam Wszystkich Allegrowiczów!
Serdecznie zapraszam do udziału na moich innych aukcjach

:oto moje warunki sprzedaży:

1.Nie wysyłam za granicę
2.Nie wysyłam za pobraniem
3.Wpłata tylko na konto,w którym należy podać swój login
4.Przesyłki wysyłam w ciągu 96 godzin
5.Komentarz wystawiam jako drugi
6.Zgadzam się na udział w aukcjach, osób które nie mają w pełni aktywowanego konta

7.Przedmioty staram się pakować bardzo bezpiecznie aby nie zniszczyć przesyłki;

8. Zgadzam się na odbiór osobisty;
9.Wszystko wysyłam paczką poleconą priorytetową i ekonomiczna wyłącznie na terenie kraju (Polska).

10. UWAGA
nie ponoszę odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe z winy Poczty Polskiej oraz opóźnień w dostawie;.

11. PROSZĘ O ROZWAŻNE LICYTOWANIE -
NIE ODWOŁUJĘ OFERT!!!
________________________________________________________________________________________
   
    
Kudliński - Vademecum teatromana

  • Okładka:  twarda
  • Wydawnictwo i rok wydania : LSW 1976 II poprawione
  • Stron : 371
  • Stan: db- (podniszczona okładka)

___________________________________________________________________________________________________

SPIS TREŚCI
Od autora
CZĘŚĆ PIERWSZA
POCZĄTKI I ROZWÓJ DRAMATU
Rozdział I. RODOWÓD ANTYCZNY.....
A.  Dramat  starogrecki.......
1.   Tło   historyczno-obyczajowe.   Obrzęd   i   mit. Tragedia  i  komedia.......
2.   Dytyramb, chór i aktorzy. Autorzy   .
3.   Układ i forma dramatu......
4.   Zasady  Arystotelesa.......
B.  Dramat  rzymski........
5.   Recepcja grecka. Autorzy. Fabuła atella .
C.  Teatry  Wschodu........
Rozdział II. RODOWÓD ŚREDNIOWIECZNY     .     .
A.  Dramat   religijny........
1.   Misteria..........
2.   Mirakle..........
B.  Dramat  świecki........
3.   Moralitet..........
4.   Sottie,   farsa.........
5.   Rewia, sielanka, bajka .      .      .      .      .
Rozdział  III.   RENESANS  —  DRUGA  RECEPCJA ANTVKU............
1.   Dramat humanistyczny......
2.   Dramat elżbietański.......
3.   Szekspir..........
4.   Zaczątki złotego okresu hiszpańskiego    .
5.   Zarodki dramatu w Polsce.....
6.   Włoska  commedia  dell'arte.....
Rozdział IV. WIEK   XVII   —   BAROKU   I   KLASY-CYZMU............
1.   Barokowy teatr hiszpański.....
2.   Tragedia  francuska.......
3.   Komedia  Moliera........
4.   Zanik teatru polskiego......
Rozdział V. WIEK  XVIII — OŚWIECENIA  I  REWOLUCJI   ............
1.   Komedia   rokokowa.......
2.   Schyłek tragedii  klasycznej.  Dramat mieszczański ...........
3.   Reformy Wielkiej Rewolucji Francuskiej
4.   Niemiecki Sturm und Drang.....
5.   Walka o włoską commedię dell'arte   .
6.   Cudzoziemszczyzna w Polsce. Komedia stanisławowska. Bogusławski......
Rozdział VI. ROMANTYZM     .......
1.   Anglia...........
2.   Francja i Hiszpania.......
3.   Niemcy..........
4.   Rosja...........
5.  Polska...........
Rozdział VII. REALIZM I NATURALIZM    .      .      ,
1.   Skandynawia.........
2.   Anglia, Stany Zjednoczone Ameryki Północnej  ...........
3.   Francja   i  Belgia........
4.   Rosja...........
5.   Polska..........
6.   Italia i Hiszpania........
7.   Niemcy..........
Rozdział VIII. DRAMATURGIA NASZEGO WIEKU .
1.   Francja...........
2.   Anglia...........
3.   Stany,Zjednoczone Ameryki Północnej   .
4.   Rosja...........
5.   Niemcy,   Szwajcaria.......
6.   Italia, Hiszpania, Ameryka Łacińska .
7.   Polska...........
CZĘŚĆ DRUGA
POCZĄTEK I ROZWÓJ SCENY
Rozdział I. SCENA ANTYCZNA (starogrecka)    .      .
1.   Konkurs   autorów........
2.   Powstanie i ukształtowanie się sceny
3.   Sposób wygłaszania  tekstu.....
4.   Wygląd aktora            .......
5.   Scena rzymska.........
Rozdział II.  SCENA ŚREDNIOWIECZNA     .      .      .
1.   Scena misteryjna. Początiki w kościele    .
2.   System manzjonów. Angielskie pageants. Scena  terencjańska........
3.   Scenografia i gra........
4.   Aktorzy..........
Rozdział III. SCENA RENESANSOWA    ....
1.   Scena pałacowa, malarska. Teatro Olimpico .
2.    Scena elżbietańska (szekspirowska),  „podwórzowa"  ...........
Rozdział IV. SCENA W WIEKU XVII I XVIII .      .
1.   Teatr dworski i demokratyczny. Scena a 1'ita-lienne...........
2.    Strój sceniczny. Reforma Talmy ....
3.    Święta ludowe Davida......
4.   Początki teatru w Polsce......
5.    Scena romantyczna........
KONTYNUACJE.....,     .      .      .      .
CZĘŚĆ TRZECIA
WIELKA REFORMA czyli METRYKA TEATRU
WSPÓŁCZESNEGO
TEATR REALISTYCZNY I NATURALISTYCZNY .
1.   Teatr  memingeński.......
2.   Theatre Librę.........
WIELKA REFORMA.........
3.   Theatre d'Art i Theatre de l'Oeuvre .
4.   Edward Craig. Adolf Appia.....
Reformatorzy rosyjscy.........
5.   Konstanty Stanislawski i Moskiewski Teatr Artystyczny.........
6.   Mikołaj Jewreinow.....'   .
7.   Aleksander Tairow i Teatr Kameralny   .
8.   Wsiewołod  Meyerhold —  „Październik teatralny" ...........
9.   Eugeniusz Wachtangow......
Reformatorzy niemieccy........
10.   Max Reinhardt.........
11.   Erwin  Piscator........
12.   Bertold Brecht i Berlłner Ensemble .
Reformatorzy francuscy........
13.   Jacąues Copeau i teatr „Vieux Colombier" .
14.   Antonina Artauda „teatr okrucieństwa" .
15.   „Kartel"  międzywojenny......
Charles Dulłin.........
Louis Jouvet.........
Gaston Baty.........
Georges   Pitojew........
16.   Romaina Rollanda teatr ludowy   ....
17.   Jean   Vilar,   Festiwal   awinioński   i   Theatre National Populaire........
18.   Jean L. Barrault i „teatr na wygnaniu" .
19.   Pokolenie   współczesne.   Nowa   fala   awangardy    ...........
20.   Happening..........
21.   Konkluzje..........
Wieża Babel.........
Prawo  struktury........
Autonomia  dramaturgii......
Reakcja publiczności i głosy klerków .
Reformatorzy polscy    .           .......
22.   Pod zaborami: Warszawa, Kraków (S.  Koź-mian, T. Pawlikowskd, J. Kotarbiński). Dramat młodopolski........
23.   Okres międzywojenny: „Reduta" J. Osterwy, L. Schiller, S. Jaracz. Teatry prywatne. Teatr w Krakowie (T. Trzciński, J. Osterwa). Witkacy i awangarda. M. Pawlikowska, A. Cwoj-dziński,  „Cricot"........
24.   Dwudziestopie.ciolecie PRL.....
Teatr Rapsodyczny      .     .     .     .     .
Dramaturgia.........
Teatry studenckie........
Wpływ scenografii d pantomimy ....
Reżyserzy autonomiści i inni.....
Sceny awangardowe: J. Grotowskiego, J. Dor-mana   („homo   ludens"),   T.   Kantora   („Cri-cot II")...........
CZĘSC CZWAUTA AKTOR
1.   Aktor starogrecki — hieratyczny i chórzysta. Parodia  mimów........
2.   Aktor średniowieczny -— ekspresja gry .
3.   Aktor  odrodzenia  —  elżbietań^ki.   Przesada w  gwałtowności i  próby miarkowania.  Improwizowanie  tekstu,  commedia  dell'arte
4.   Aktor   klasyczny   —   deklamacja   statyczna. Molier — uczeń Włochów. Aktorzy jarmarczni.  Komedia  Francuska......
5.   Aktor wieku oświecenia. Paradoks Diderota. Talma. Renesans Szekspira. Kean. Społeczne poniżenie  aktora........
6.   Aktor romantyczny. Mounet-Sully. Coąuelin. Udanie  i   prawda........
7.   Aktor naturalistyczny. Antoine.  Stanisławski
8.   Aktor     antynaturalistyczny.     Nadmarioneta Craiga. Pośredniość aktorstwa      ....
9.   Aktor Meyerholda i Tairowa. Nieważność tekstu.  Improwizacja.  Kaskaderzy    ....
10.   Aktor międzywojennego  Paryża.  Klasycyzu-jący Jouvet, Vilar. Ekspresyjny Pitojew, Bar-rault   Komedia   Francuska.   Understatement i superstatement. Wpływ scenografii -
11.   Aktor Brechta.  Aktorstwo  zracjonalizowane. Nacisk podświadomości. Fersen. Strukturalne podejście..........
12.   Szkoła krakowska........
13.   Teatr jednego aktora.......
Refleksje   końcowe.......
WYKAZ   WAŻNIEJSZYCH   TERMINÓW   I   POJĘĆ
TEATRALNYCH ..........
INDEKS NAZWISK.........
INDEKS SZTUK..........
ILUSTRACJE