Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE W SZKOLE, tom 5, 1988

24-01-2012, 5:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik doktor_libidinum
numer aukcji: 2002289018
Miejscowość NAMYSŁÓW
Wyświetleń: 7   
Koniec: 15-01-2012 19:35:36
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE W SZKOLE, tom 5, pod redakcją Marii Dudzik, Wrocław 1988, stron 184.

Używana, stan bardzo dobry, wydanie 1.

SPIS TREŚCI:

Przedmowa;

CZĘŚĆ I: Ortografia i ortoepia a szkoła (tłumaczenie języka ojczystego):

F. Nieckula, Ortografia jako problem naukowy i przedmiot dydaktyki;
J. Riehme, Podstawowe zagadnienia nauczania gramatyki i ortografii (przekł. z niemieckiego);
S. Kania, Onomastyka z szkole;
M. Łojek, Szkolna dydaktyka ortografii na manowcach;
E. Polański, Badania nad ortografią uczniów i wnioski dla nauczania;
F. Nowak, O książkę dla nauczycieli do nauczania ortografii w klasach IV-VIII szkoły podstawowej;
E. Laskowska, Czy nauczyciel akademicki powinien uczyć ortografii?
M. Madejowa, Nauczanie wymowy w szkole;

CZĘŚĆ II: Komunikacja społeczna a dydaktyka języka ojczystego:

B. Schrumpf, Podstawowe założenia kształcenia w kierunku praktycznego rozwiązywania problemów komunikacyjnych podczas nauczania języka ojczystego (przekł. z niemieckiego);
K. Ondraskova, Funkcja pytań nauczyciela w kształceniu językowym (przekł. z czeskiego);
M. Dudzik, T. Nowakowa, Dialog i inne elementy komunikacji społecznej w świadomości człowieka;

CZĘŚĆ III: Komunikacja językowa a komunikacja literacka w nauczaniu szkolnym:

M. Hernasowa, Kształcenie językowe a literackie w szkole podstawowej;
R. Pawłowska, Uczenie czytania to także kształcenie językowe;
S. Bortnowski, Od nauki o języku do poezji;
S. Bortnowski, Od wyliczanek dziecięcych do wierszy Mirona Białoszewskiego;
S. Falkowski, Ścisłość i prostota (możliwości wykorzystania przez nauczyciela polonistę wzajemnego modelowania się sytuacji komunikacyjnych z życia i literatury);
G. Tomaszewska, Opis uczniowski w relacji do opisu literackiego.