Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Koszulka t-shirt militarna LEGEND 25 wzorów roz.:L

09-07-2012, 1:18
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 79 zł      Najwyzsza cena licytacji: 79 zł     
Użytkownik wwwGASCOLTpl
numer aukcji: 2454121929
Miejscowość Lublin
Kupiono sztuk: 1    Zostało sztuk: 24    Licytowało: 1    Wyświetleń: 159   
Koniec: 12-07-2012 17:57:54
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Napisz do nas   Komentarze   Nasze aukcje   Nasz sklep   Nasza firma   Dodaj nas do ulubionych


tel. (81)[zasłonięte]534-01
(w godz. 10-18 pon.-piątek;
10-14 sobota)

tel. kom. 505 [zasłonięte] 238
(wszystkie dni tygodnia)

Lublin, ul. 1-go Maja 15
czynne: 10-18 (pon.-piątek), 10-14 (sobota)

Nasza firma na mapie:

Napisz do nas:

e-mail:[zasłonięte]@gascolt.pl

Nasze konto bankowe:


Zbigniew Wróblewski
ul. Mickiewicza 66
20-466 LUBLIN
96 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 522744

Masz pytania?
Z chęcią odpowiemy!

Więcej szczegółów, dotyczących naszych produktów udzielamy telefonicznie.

Informację dotyczącą gwarancji oraz wymiany produktów uzyskają Państwo również telefonicznie.

Jeśli nie znaleźli Państwo interesujących produktów, prosimy pytać telefonicznie lub wysyłając e-meila.


Prosimy śmiało dzwonić, nasi pracownicy chętnie udzialą Państwu informacji.

Nasze sklepy firmowe:


Lublin, ul. 1-go Maja 15
tel. (81)[zasłonięte]534-01
czynne: 10-18 (pon.-piątek), 10-14 (sobota)
tel. kom. 505 [zasłonięte] 238
(wszystkie dni tygodnia)

Odzież militarna, obuwie taktyczne, survival, plecaki, noże, odzież taktyczna, pirotechnika, łuki, akcesoria oraz wiele innych!



Lublin, ul. 1-go Maja 15
tel. kom. 797 [zasłonięte] 787
(wszystkie dni tygodnia)
czynne: 10-18 (pon.-piątek), 10-14 (sobota)

WIATRÓWKI, ASG, ŁUKI, PAINTBALL- zapraszamy!



Lublin, ul. Mickiewicza 66
tel. (81)[zasłonięte]744-56
fax (81)[zasłonięte]748-92
czynne: 9-17 (pon.-piątek), 9-13 (sobota)

Broń bojowa, broń myśliwska, broń alarmowa broń czarnoprochowa, wiatrówki, kabury, amunicja, kasy pancerne, akcesoria oraz wiele innych ciekawych produktów!



Lublin, ul. Mickiewicza 66
tel. kom. 507 [zasłonięte] 87 55
(wszystkie dni tygodnia)
czynne: 9-17 (pon.-piątek), 9-13 (sobota)
Oryginalne umundurowanie i oporządzenie WP, BW, USA, NATO.


Koszulki premium firmy LEGEND

Wykonane z ręcznie barwionej bawełny czesankowej (160-200g). Materiał ten posiada dłuższe i mocniejsze włókna oraz gęściejszy splot, nadający tkaninie gładszą powierzchnię. Dzięki procesowi wstępnego wykurczania pozostaje zachowana doskonała odporność tkaniny na kurczenie. W ten sposób koszulka jest odporna na deformacje i ma większą trwałość. Wszystkie wzory na koszulkach są nanoszone nowoczesną metodą o nazwie screen printing. W trakcie tego procesu specjalne barwniki stosowane do naniesienia wzoru wnikają w strukturę włókien materiału. Daje to gwarancję niepowtarzalnej trwałości oraz najwyższej jakości. Dzięki harmonii między włóknami bawełny, a składnikami farb nadruki na koszulkach mogą przetrwać długie lata zachowując przy tym najwyższe standardy.

Na tej aukcji wystawiam rozmiar: L

Wymiary:
Szerokość z przodu między pachami: 56cm x2
szerokość na dole koszulki: 57cm x2
długość od rękawa: 48cm
długość całkowita z tyłu: 70 cm

(inne rozmiary dostępne na pozostałych naszych aukcjach)

Do wyboru 25 wzorów koszulek z motywami militarnymi:

MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND AFRICA KORPS

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


Koszulka przedstawia niemieckie czołgi PzKpfw. III i samoloty "Stukas" z okresu II wojny światowej.Czołgi należą do "10 Dywizji Pancernej " niemieckiego korpusu afrykańskiego "Africa Korps", która walczyła z Aliantami w Afryce Północnej i po ciężkich walkach w 43 roku została praktycznie unicestwiona i nigdy nie odbudowana.

MEGA KOSZULKA LEGEND Z MOTYWEM Bismarck

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


Bismarck – niemiecki pancernik z okresu II wojny światowej.

MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND Bitwa na Łuku Kurskim

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


Koszulka z motywem Bitwy na Łuku Kurskim – bitwa rozegrana w dniach 4 lipca – 23 sierpnia 1943 roku pomiędzy siłami niemieckimi a radzieckimi, powszechnie uważana za największą bitwę pancerną drugiej wojny światowej. Zakończyła się przegraną Niemców i przejściem Armii Czerwonej do kontrofensywy, dzięki której wyzwolono Orzeł i Biełgorod (5 sierpnia), a następnie Charków (23 sierpnia).

Koszulka LEGEND z motywem EASTERN FRONT

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Koszulka z motywem zimy na wschodzie 1944 roku z okresu II wojny światowej.
Motyw ten przedstawia nam niemieckie czołgi "Tygrys" i "Pantera", w asyście samolotów na tle surowej rosyjskiej zimy przełomu 43/44 roku w czasie walk odwrotowych.

MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND EAST PRUSSIA

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


Koszulka przedstawia motyw związany z Operacją wschodniopruską z roku 1945
Operacja wschodniopruska (nazywana także operacją mazowiecko-mazurską) − operacja, przeprowadzona w styczniu i lutym 1945 roku na froncie wschodnim II wojny światowej, część tzw. ofensywy styczniowej Armii Czerwonej. Celem operacji wykonywanej siłami 2. i 3. Frontu Białoruskiego było odcięcie wojsk niemieckich w Prusach Wschodnich od głównych sił i ich rozbicie.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND Focke-Wulf Fw 190

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Koszulka przedstawia samolot Focke-Wulf Fw 190 Würger jednomiejscowy, jednosilnikowy niemiecki myśliwiec z czasów II wojny światowej. Wyprodukowany w ponad 20 tysiącach egzemplarzy, w tym około 6 tysięcy w wersji myśliwsko-bombowej.
Równolegle z rozwojem wysokościowych wersji Fw 190, prowadzono także współzawodnictwo w ramach programu Spezial Höhenjager, czyli samolotu myśliwskiego przeznaczonego do działań operacyjnych prowadzonych wyłącznie na dużych wysokościach, głównie w celu zwalczania dziennych wypraw bombowych USAAF; choć liczono również na dodatkową możliwość wykonywania wysokościowych zadań rozpoznawczych. Głównie konkurowały ze sobą, w tym zakresie, zakłady Focke-Wulf i BFW (Messerschmitt), a częściowo także Blohm und Voss.Konstruktorzy zakładów Focke-Wulf, świadomi faktu niepowodzenia badań z prototypami w zakresie programów Höhenjager 1 i 2, a także dobrych, choć niedostatecznie wysokich osiągów nowego Fw 190 D; stanęli przed koniecznością znalezienia nowej konstrukcji, odpowiedniej do dalszego rozwoju. W tym czasie nad koncepcją nowego myśliwca, powstałego na bazie gruntownie przeprojektowanego samolotu Fw 190, niezależnie pracował prof. Kurt Tank. Konstruktor zakładał możliwość zastąpienia całej produkcji Fw 190 nowym samolotem, od początku przewidzianym do dalszego rozwoju we wszystkich możliwych odmianach, tak aby mógł w przyszłości zastąpić zarówno myśliwskie Fw 190 A, jak też samoloty szturmowe i myśliwsko-bombowe (Fw 190 F i G). Przewidywano także możliwość wyprowadzenia odmiany wysokościowej. Zatem po serii niepowodzeń poprzednich projektów, uwagę skierowano na propozycję Kurta Tanka. Projekt został zaaprobowany przez RLM i zarejestrowany pod numerem 152. W taki właśnie sposób zrodził się projekt nowej generacji samolotów myśliwskich Focke-Wulf, które w celu uhonorowania wybitnego zaangażowania ich twórcy K. Tanka, oprócz oznaczenia wytwórni otrzymały symbol Ta.


Koszulka z motywem radzieckiego samolotu Ilyushin IŁ-2M3 STURMOVIK

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


Ił-2 (ros. Ил-2) – radziecki samolot szturmowy (ros. Штурмовик) z czasów II wojny światowej, zaprojektowany przez Siergieja Iljuszyna.

Samolot brał udział we wszystkich kampaniach Wielkiej Wojny Ojczyźnianej oraz w wojnie z Japonią. Maszyna powstała w liczbie 36 183 egzemplarzy[1], co czyni go najliczniej produkowanym samolotem wojskowym, a także trzecim najliczniej produkowanym płatowcem w historii lotnictwa. Przez wielu Ił-2 uważany jest za najlepszy samolot szturmowy II wojny światowej[2].

W powojennym kodzie NATO maszyna otrzymała oznaczenie Bark[3]. Józef Stalin złożył hołd Szturmowikowi: Kiedy jakaś fabryka notowała spadki produkcji, Stalin wysyłał gniewną wiadomość do kierownika zakładu o treści: Są one [samoloty] tak potrzebne Armii Czerwonej, jak powietrze i chleb[4].

Pierwszy prototyp – BSz-2 (znany także jako CKB-55) swój dziewiczy lot odbył 2 października 1939 roku. Pilotem był Władimir Kokkinaki


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND PZL.23 Karaś

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Koszulka z motywem polskiego samolotu PZL.23 Karaś
PZL.23 Karaś – polski lekki bombowiec i samolot rozpoznawczy (tzw. samolot liniowy), zaprojektowany w połowie 1930 przez Stanisława Praussa w Państwowych Zakładach Lotniczych w Warszawie. Podstawowy lekki bombowiec lotnictwa polskiego użyty w kampanii wrześniowej.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND King Tiger

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


PzKpfw VI Tiger (Panzerkampfwagen VI Tiger, SdKfz 181, potocznie Tygrys) – niemiecki czołg ciężki z okresu II wojny światowej.


Koszulka LEGEND z motywem militarnym-KURSK 1943 T-34 Medium Tank

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Bitwa pod Kurskiem była główną operacją strategiczną Armii Czerwonej i zarazem największą bitwą jednostek pancernych w czasie II wojny światowej. Stoczona została 5 VII - 23 VIII 1943 roku między wojskami radzieckimi i niemieckimi pod Kurskiem. W pierwszym etapie bitwy (5 VII - 11 VII) wojska radzieckie prowadziły walki obronne, w drugim etapie (12 VII - 23 VIII) przeszły do przeciwnatarcia. W wyniku działań w pierwszej połowie 1943 roku wojska radzieckie włamały się w ugrupowania sił nieprzyjaciela, zajmując front na linii Ponyri, Dmitrowsk - Orłowski, Siewsk, Rylsk, Ugrojedy, Biełgorod, tworząc tzw. łuk kurski; linia frontu oskrzydlała Kursk od północy i południa. Plan dowództwa niemieckiego (kryptonim "Cytadela") przewidywał zniszczenie wojsk radzieckich w łuku kurskim i rozwinięcie ofensywy na Moskwę.W bitwie wzięło udział po obu stronach 6,3 tys. czołgów, 4,5 tys. samolotów i około 2250 tys. żołnierzy, z czego 3,6 tys. czołgów, 2,5 tys. samolotów i 1337 tys. żołnierzy po stronie radzieckiej.

Dowództwo radzieckie zamierzało najpierw osłabić wojska nieprzyjaciela w walkach obronnych, a następnie przejść do kontruderzenia. Północnej części łuku kurskiego broniły wojska Frontu Centralnego (dowództwo gen. K. Rokossowski), południowej - wojska Frontu Woroneskiego (dowódca gen. N. Watutin). Na tyłach tych frontów dowództwo radzieckie skoncentrowało silne odwody strategiczne: nowo utworzony Front Stepowy (dowódca gen. I. Koniew) i kilka samodzielnych armii.

5 VII wojska niemieckie, działając na kierunku orłowsko - kurskim, uderzyły na Olchowatkę i Ponyri; do 8 VII posunęły się tylko o 9 km i wobec dużych strat w ludziach (42 tys. żołnierzy) i sprzęcie (kilkaset czołgów i dział pancernych) przeszły do obrony. 23 VII uderzeniem na Bołchow wojska Frontu Briańskiego (dowódca gen. M. Popow) i Frontu Zachodniego (dowódca gen. W. Sokołowski) rozpoczęły natarcie, niszcząc w tym rejonie zgrupowanie wojsk niemieckich. 15 VII ruszyły do natarcia wojska Frontu Centralnego i całkowicie przywróciły pierwotne położenie.

Na kierunku biełgorodzko - kurskim Niemcom udało się włamać na głębokość 15 - 30 km i podejść pod Mielechów, ale tutaj ich natarcie zostało zatrzymane.

Wojska radzieckie przeszły do kontrofensywy; po ciężkich walkach 22 VII opanowały Bołchow, a 5 VIII Orzeł, 11 VIII wojska prawego skrzydła Frontu Woroneskiego dotarły do linii: Boromla, Achtyrka, Katielwa, a wojska lewego skrzydła otoczyły od zachodu Charków. Wojska Frontu Stepowego podeszły bezpośrednio do zewnętrznych niemieckich linii obronnych Charkowa i 23 VIII wyzwoliły Charków. W wyniku kontrofensywy w rejonie Kurska wojska radzieckie znalazły się w okolicach Briańska, Sum, Achtyrki i na zachód od Charkowa, zajmując dogodną pozycję do rozpoczęcia wielkiego natarcia w celu wyzwolenia Zagłębia Donieckiego i wyjścia nad Dniepr.

Po bitwie pod Kurskiem Armia Czerwona rozpoczęła swą pierwszą ofensywę letnią na całej długości frontu od Wielkich Łuków do Morza Czarnego.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND T-34/85

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Koszulka z motywem militarnym radzieckiego czołgu: T-34/85 – czołg średni konstrukcji radzieckiej z okresu II wojny światowej.
W 1943 roku pojawił się problem niewystarczającego uzbrojenia głównego czołgu Armii Czerwonej – T-34. Niemcy wprowadzili w tym czasie do akcji nowe typy czołgów. Były to głównie wozy typu Panther i Tiger z nowymi armatami kal. 75 i 88 mm. Także popularny na froncie czołg Panzerkampfwagen IV, otrzymał nową długolufową armatę kal. 75 mm. Dowództwo radzieckie doszło do wniosku, ze także T-34 należy wyposażyć w działo o większej sile ognia. Rozpatrywano przede wszystkim uzbrojenie czołgu w armatę o większym kalibrze. Rozpoczęto pracę nad uzbrojeniem wozu w działo o kalibrze 85 mm. Nad jego konstrukcją pracowało kilka zespołów konstruktorów.

Nowy czołg wszedł do produkcji seryjnej na początku 1944. Od swojego poprzednika różnił się głównie działem o większym kalibrze i nową trzyosobową wieżą, Pierwsze serie czołgów były uzbrojone w działo konstrukcji zespołu gen. F. Pietrowa (D-5T). Od marca 1944 rozpoczęto produkcję wozów uzbrojonych w działo ZiS-S-53 konstrukcji zespołu inż. S. Grabina. Produkcja szybko się rozwijała. Wkrótce prowadzona była w wielu zakładach. Nowy czołg wyparł z produkcji poprzednia wersję T-34/76. Wozy produkcji różnych fabryk różniły się szczegółami budowy (kształtem wieży, konstrukcją kół nośnych itp.).

W ZSRR produkcja czołgu T-34/85 trwała do 1950 roku. W tym czasie zbudowano 44000 egzemplarzy. Po zakończeniu II wojny światowej produkcję tych wozów rozpoczęto także w Czechosłowacji (w latach 1[zasłonięte]951-19 zbudowano 3000 sztuk) i Polsce (w latach 1[zasłonięte]951-19 zbudowano 1400 sztuk).

Czołgi T-34/85 pozostające w radzieckiej rezerwie mobilizacyjnej były pod koniec lat 60. XX w modernizowane. Powstał wtedy wariant T-34/85M. Zainstalowano w nich silniki wysokoprężne V-54 o mocy 520 KM oraz koła typu stosowanego w czołgach T-55. Ostatecznie z wyposażenia armii radzieckiej wycofano je na początku lat 90 XX w.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND MesserschmittBf 109 E-1

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Koszulka przedstawia samolot Messerschmittem Bf 109 E-1, który wziął udział w bitwie o Anglię jesienią 1940 roku w szeregach JG 54. Messerschmitt Bf 109 E jest bez wątpienia jednym z najsławniejszych i wyprodukowanych w największej ilości egzemplarzy myśliwców II wojny światowej. Od poprzedniej wersji różnił się radykalnie wzmocnionym uzbrojeniem i wyższymi osiągami. Samolot znany pod kryptonimem „Emil” był uważany za jeden z najlepszych w swoim czasie, porównywalny tylko ze Spitfirem czy D.520. W odróżnieniu od maszyn przeciwnika był łatwiejszy w masowej produkcji, utrzymaniu w linii i naprawach, co było ważnym atutem w warunkach wojennych.
Najważniejszą modyfikacją wprowadzoną w wariancie E było zastosowanie potężnego silnika Daimler-Benz DB 601 z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów o mocy 1100KM. Messerschmitty 109 wersji E po raz pierwszy wzięły udział walkach w czasie hiszpańskiej wojny domowej, która stała się poligonem testowym dla nowego samolotu. Po dalszych udoskonaleniach, w związku z przyspieszeniem programu zbrojeń maszyna trafiła do masowej produkcji w marcu 1939 r. Bf 109E wzięły udział w dramatycznej bitwie o Anglię.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND Spitfire V

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


Koszulka z motywem Supermarine Spitfire NORTH AFRICA 1943r. - brytyjski jednomiejscowy myśliwiec zbudowany w wytwórni Supermarine w Southampton w Anglii. Jeden z najsłynniejszych używanych podczas II wojny światowej samolotów bojowych, na którym walczyli również Polacy.303 Dywizjon Myśliwski "Warszawski im. Tadeusza Kościuszki" jednostka lotnicza Polskich Sił Powietrznych w Wielkiej Brytanii.Najskuteczniejsza jednostka Aliantów w czasie "Bitwy o Anglię".Samoloty te brały także udział w ofensywie w marcu 1943 roku na terenie Afryki Pólnocnej.

MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND Spitfire MK VB Dieppe Raid

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Koszulka z motywem Supermarine Spitfire brytyjski jednomiejscowy myśliwiec zbudowany w wytwórni Supermarine w Southampton w Anglii. Jeden z najsłynniejszych używanych podczas II wojny światowej samolotów bojowych, na którym walczyli również Polacy.303 Dywizjon Myśliwski "Warszawski im. Tadeusza Kościuszki" jednostka lotnicza Polskich Sił Powietrznych w Wielkiej Brytanii.Najskuteczniejsza jednostka Aliantów w czasie "Bitwy o Anglię"i Rajd na Dieppe (operacja Jubilee, wcześniejszy kryptonim Rutter) – desant przeprowadzony przez aliantów 19 sierpnia 1942 r. na francuskim wybrzeżu w rejonie portowego miasta Dieppe.W rajdzie na Dieppe brały udział dwa polskie dywizjony 302 i 303.

Koszulka LEGEND z motywem militarnym-ORP ORZEŁ

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Polski okręt podwodny z okresu II wojny światowej. Zbudowany został w holenderskiej stoczni. Zwodowany 15 stycznia 1938, był jednym z najnowocześniejszych okrętów w momencie wybuchu Wojny. Zatopił słynny niemiecki transportowiec 'Rio de Janeiro'.

"Orzeł" brał udział w początkowym okresie obrony Wybrzeża w kampanii wrześniowej 1939, w późniejszym czasie internowany w Tallinnie, skąd uciekł i przedarł się do Wielkiej Brytanii. Zaginął w niewyjaśnionych okolicznościach na patrolu w 1940.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND PzKpfw V Panther

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


Koszulka z motywem niemieckiego czołgu-Panzerkampfwagen V Panther, PzKpfw V Panther, Sd.Kfz.171 "Pantera" – niemiecki czołg średni z okresu II wojny światowej. Konkuruje z radzieckim T-34 o miano najlepszego czołgu tej wojny.

Pantera nie była jedynym podstawowym pojazdem niemieckich sił pancernych późnego okresu wojny, rolę tę dzieliła z PzKpfw IV, który dzięki mocnej armacie mógł z powodzeniem konkurować z czołgami wroga (nawet T-34/85). Jednak to Pantera stanowiła realną siłę uderzeniową.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND PzKpfw. VI Tiger Ausf. E

Kliknij aby powiększyć zdjęcie


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND PzKpfw IV KURSK 1943

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Koszulka z motywem czołgu PzKpfw IV (Panzerkampfwagen IV) niemiecki czołg średni z okresu II wojny światowej. Aż do jesieni 1942 roku był najcięższym wozem pancernym służącym w armii III Rzeszy.Początkowo był uzbrojony w krótkolufowe działo kalibru 75 mm, jednak pod wpływem doświadczeń wyniesionych ze starć z radzieckimi czołgami T-34 i KW-1 przezbrojono go w armaty długolufowe. Przez kilka miesięcy był najlepszym czołgiem państw Osi i jedynym, który mógł nawiązać równorzędną walkę z wozami alianckimi. Mimo pojawienia się cięższych maszyn PzKpfw V Panther i PzKpfw VI Tiger nigdy nie został przez nie wyparty z dywizji pancernych i do końca wojny był podstawowym czołgiem niemieckim.
Czołgi te były wykorzystywane w 20 Dywizji Pancernej która w 1943 roku znajdywała się na środkowym odcinku frontu wschodniego i w lipcu 1943 roku wzięła udział w bitwie na Łuku Kurskim w rejonie Orła. Następnie walczyła w rejonie Briańska, Mohylewa, Witebska.

Koszulka LEGEND z motywem samolotu myśliwskiego PZL P.11c

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

W ostatnich miesiącach 1927 roku Departament Aeronautyki zlecił Centralnym Zakładom Lotniczym, przemianowanym w następnym roku na Państwowe Zakłady Lotnicze, opracowanie myśliwca mogącego być następcą używanych powszechnie francuskich samolotów SPAD. Prace nad nowym płatowcem rozpoczął inż. Zygmunt Puławski.

Pierwszy z rodziny samolotów Puławskiego P.1 zwrócił uwagę zagranicy. Następnie przyszła kolej na P.6 i P.7, wszystkie wzbudzały zainteresowanie obcych konstruktorów i zdobywały nagrody na międzynarodowych salonach lotniczych.
W 1930 roku Departament Aeronautyki polecił opracować następcę dla P.6 i P.7. Nowy myśliwiec PZL P.11 był jednomiejscowym, całkowicie metalowym, zastrzałowym, górnopłatem ze stałym podwoziem. Samolot należał do konstrukcji charakteryzujących się oryginalnymi rozwiązaniami technicznymi
i technologicznymi. Pierwszym z nich było pokryte blachą drobnofalistą, tzw. blachą Wibault, skrzydło o oryginalnym kształcie i konstrukcji, pozwalającej
uzyskać mały ciężar, dużą wytrzymałość, dobre właściwości aerodynamiczne oraz doskonałą widoczność z kabiny pilota do przodu i na boki.

To niekonwencjonalne rozwiązanie, nazwane za granicą "polskim płatem" lub "skrzydłem Puławskiego", nadawało płatom charakterystyczny "mewi" kształt. Drugim było stałe podwozie typu nożycowego, z amortyzatorami ukrytymi we wnętrzu kadłuba. Na uwagę zasługiwała też półskorupowa konstrukcja kadłuba, zastosowana wcześniej na myśliwcu P.7, oraz wyrzucany z kadłuba w wypadku pożaru główny zbiornik paliwa. Prace Puławskiego, który zginął śmiercią lotnika w 1931 roku, kontynuował inż. Wsiewołod Jakimiuk. Prototyp P.11 został oblatany w 1931 roku przez Bolesława Orlińskiego. Prezentowany w grudniu 1934 roku na Salonie Lotniczym w Paryżu wzbudził duże zainteresowanie wśród specjalistów. Technologicznie wyprzedzał współczesne mu konstrukcje o kilka lat.
Był zwrotny, posiadał doskonałe własności pilotażowe i znakomite osiągi. Wyprodukowano 50 P.11a dla lotnictwa polskiego i 50 eksportowych P.11b (z silnikiem Gnome-Rhone 9K) dla Rumunii. Prototyp PZL P.11c oblatano w lecie 1934 roku z silnikiem Merkury IV S2. Silnik ten zmieniono następnie na Gnome-Rhone Mistral. Samolot w tej konfiguracji posłużył jako wzorzec dla wersji licencyjnej P.11f. W rumuńskich zakładach IAR powstało 70 samolotów tej wersji.
W celu poprawienia stateczności, widoczności z kabiny pilota oraz wzmocnienia siły ognia opracowano płatowiec będący rozwinięciem bazującym na konstrukcji PZL P.11. Nowa konstrukcja otrzymała oznaczenie PZL P.11c. W Polsce zbudowano 175 egzemplarzy myśliwców P.11c z przeznaczeniem dla polskiego lotnictwa myśliwskiego. Prowadzono również próby nad wersją morską, zimową z nartami oraz nad możliwościami bombardowania z lotu nurkowego. Nie wyszły one jednak poza stadia projektów.
Jesienią 1936 roku republikański rząd w Hiszpanii usiłował zakupić 36 płatowców, jednak ze względu na ogłoszenie przez rząd polski deklaracji o neutralności transakcja nie doszła do skutku.
Kolejny typ, P.24, był ostatnim z tej rodziny samolotów. Dzięki uzbrojeniu w 2 działka i 2 karabiny maszynowe uznano go za najsilniej uzbrojony myśliwiec.
W 1937 roku, z chwilą wprowadzania przez inne kraje do służby nowoczesnych dolnopłatów, P.11 stał się konstrukcją przestarzałą.
PZL P.11c był podstawowym typem myśliwca na wyposażeniu lotnictwa polskiego we Wrześniu 1939 roku. Ustępował już wtedy płatowcom nowej generacji jakimi były niemieckie Bf-109. Jednak dzięki umiejętnościom polskich pilotów "Jedenastki" mogą zaliczyć na swoje konto około 120 zestrzeleń.


Koszulka LEGEND z motywem Sherman Firefly VC


Kliknij aby powiększyć zdjęcie


Sherman Firefly VC – brytyjska modyfikacja amerykańskiego czołgu średniego M4 Sherman z czasów II wojny światowej.W latach 1[zasłonięte]942-19 w ramach programu Lend-Lease do Wielkiej Brytanii wysłano 17 287 czołgów średnich M4 Sherman. Brytyjskie Shermany przeszły chrzest bojowy w 23 października 1942 roku, podczas bitwy pod El Alamein. Angielscy wojskowi postanowili ulepszyć Shermana.

Na początku otrzymał brytyjską radiostację No. 19. na miejscu amerykańskiej radiostacji. Potem Brytyjczycy zaczęli wzmacniać opancerzenie czołgu, wymieniać przyrządy celownicze i obserwacyjne, zmienili silnik, ale najważniejszą modernizacją było dodanie brytyjskiej armaty 17-funtowej, która dawała możliwość podjęcia walki z niemieckimi czołgami PzKpfw VI Tiger i PzKpfw V Panther. Duże rozmiary armaty oraz jej zamka, nieproporcjonalne w stosunku do wnętrza wieży, wymusiły obrócenie jej o 90 stopni wzdłuż własnej osi, a także usunięcie stabilizacji żyroskopowej w wyniku czego leżała "na boku". W grudniu 1943 roku Brytyjczycy postanowili zmodernizować 2100 pojazdów, jednak do czerwca 1944 roku zmodernizowano do standardu jedynie 600 pojazdów. Głównym użytkownikiem była Wielka Brytania, ale pewną ilość tych czołgów otrzymały Polskie Siły Zbrojne na Zachodzie.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND Spitfire V Dywizjon 303

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Koszulka z motywem Supermarine Spitfire brytyjski jednomiejscowy myśliwiec zbudowany w wytwórni Supermarine w Southampton w Anglii. Jeden z najsłynniejszych używanych podczas II wojny światowej samolotów bojowych, na którym walczyli również Polacy.303 Dywizjon Myśliwski "Warszawski im. Tadeusza Kościuszki" jednostka lotnicza Polskich Sił Powietrznych w Wielkiej Brytanii.Najskuteczniejsza jednostka Aliantów w czasie "Bitwy o Anglię"

Z tyłu koszulki znajduje się zdjęcie Jana Zumbacha uczestnika Bitwy o Anglię przydzielonego do polskiego dywizjonu myśliwskiego 303, stacjonujšcego na lotnisku Northolt i latajšcego na myśliwcach Hawker Hurricane Mk I. Dywizjon ten wszedł do akcji w końcowej, trzeciej fazie bitwy o Anglię. Pierwsze zwycięstwo Zumbach odniósł 7 września 1940, zestrzeliwujšc dwa bombowce Dornier Do 17. W toku bitwy o Anglię, do 27 września zestrzelił ponadto 5 myśliwców Bf 109 i bombowiec He 111 oraz 1 Bf 109 prawdopodobnie.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND T-34/76 MEDIUM TANK

Kliknij aby powiększyć zdjęcie



MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND PzKpfw VI Tiger Michael Wittmann

Kliknij aby powiększyć zdjęcie

PzKpfw VI Tiger (Panzerkampfwagen VI Tiger, SdKfz 181, potocznie Tygrys) – niemiecki czołg ciężki z okresu II wojny światowej

W Niemczech starano się tworzyć projekty ciężkich czołgów już od połowy lat dwudziestych, po I wojnie światowej. Czołg typu "Tygrys" przyjął swój pierwotny kształt w kwietniu 1942 roku, kiedy do konkursu stanęły dwa prototypy. Na terenie jednostki wojskowej w Kętrzynie przedstawiono modele Porsche'a i Henschela. Testy wykazały spore różnice w osiągach i manewrowości pojazdów (prędkość i in., prototyp Porsche posiadał innowacyjny napęd typu "silnik spalinowy-generator prądu-silnik elektryczny", trudny jednak w obsłudze i wymagający dużej ilości deficytowej miedzi). W maju powtórzono próby na poligonie w Berka. Okazało się że czołg Henschela wykazał swoją przewagę nad zbyt awaryjnym prototypem dr Porsche'a. Zwycięski projekt otrzymał oznaczenie SdKfz 181 Panzerkampfwagen VI "Tiger" Ausf. H1 (później, po wprowadzeniu czołgów Tiger II, zmieniono oznaczenie na Ausf. E).Produkcja seryjna czołgów Tygrys odbywała się w zakładach Henschel (Werk III), w Kassel-Mittefield i Wegmann AG (montaż wież do kadłubów). W toku produkcji czołgów PzKpfw VI wprowadzono liczne zmiany i modyfikacje. Z tego względu można wyodrębnić czołgi wczesnych serii produkcyjnych, czołgi po modyfikacji oraz pojazdy późnych serii produkcyjnych.
Z tyłu koszulki znajduje się zdjęcie Michaela Wittmanna

jeden z najskuteczniejszych czołgistówII wojny światowej.Na samym froncie wschodnim Wittmann zniszczył 119 radzieckich czołgów. Ogółem zalicza mu się zniszczenie 138 jednostek pancernych.


MEGA KOSZULKA MILITARNA LEGEND TIGER II

Kliknij aby powiększyć zdjęcie



MILITARNA MEGA KOSZULKA POWSTANIE WARSZAWSKIE



Kliknij aby powiększyć zdjęcie

Powstanie Warszawskie 1944, to wystąpienie zbrojne przeciwko wojskom niemieckim, okupującym stolicę, zorganizowane przez Armię Krajową w dniach 1 sierpnia 31 października 1944 roku. Powstanie Warszawskie 1944 zostało przeprowadzone w ram ach akcji „Burza”. Za poczatek powstania warszawskiego uznaje się datę 1 sierpień 1944, czas - tzw. Godzina W. Głównym celem powstania warszawskiego było obalenie Niemców, a także ratowanie suwerenności, kształtu granicy wschodniej sprzed wojny, a także obrona przed stworzeniem w Warszawie władz państwowych narzuconych przez ZSRR. Istotną rolę jeśli chodzi o działania zbrojne odegrał T. Bór Komorowski. Dziś śladem po tych działaniach jest Muzeum powstania warszawskiego.

Po wylicytowaniu możliwy jest odbiór osobisty
w sklepie GASCOLT
LUBLIN ul.1-go Maja 15 !!!

Masz pytania pisz lub dzwoń: 505-[zasłonięte]-238