Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Korper in Aufruhr: Gesprache mit Kunstlern

11-03-2012, 13:21
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 99 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112907386
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 11-03-2012 15:36:50
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Korper in Aufruhr: Gesprache mit Kunstlern


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]18531
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 352
Wydawnictwo Kronika
Język Niemiecki

Cena: 99.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

Kronika in Bytom and DAAD Berliner Kuenstlerprogramm proudly announce Trembling Bodies, Conversations with Artists by Artur Żmijewski (English and German version). Trembling bodies is an anthology of Artur Żmijewski’s conversations with Polish artists related to the “critical art” movement, such as Paweł Althamer, Jacek Adamas, Katarzyna Górna, Andrzej Karaś, Grzegorz Klaman, Grzegorz Kowalski, Katarzyna Kozyra, Zbigniew Libera, Jacek Markiewicz, Joanna Rajkowska, Monika Zielińska.

These conversations, conducted between 1993 and 2004, express radical artistic positions analyzed through the lens of everyday-life, and social and political transformations. This corpus of texts appears as a major document relating the evolutions of Polish art from the 1990s to the present. Żmijewski is not a neutral interlocutor: he expects and provokes proofs and explanations, like an investigator. He is seeking the very explosive material that enabled “critical art” - the only cultural movement in post-communist Poland - to openly confront our own social imaginations. Żmijewski’s book appears as a friendly farewell to “critical art”, and as a will to formulate a new program of artistic actions, described by the author in his manifesto Applied Social Arts.
Trembling bodies contains also texts by Ariane Beyn, Stanisław Ruksza and conversation by Sebastian Cichocki with Artur Żmijewski.


Artur Żmijewski (b. 1966) is a video artist, sculptor and curator. He collaborates with Fundacja Galeria Foksal and is the Art Editor of the Polish journal Krytyka Polityczna (Political Critic). He graduated in 1995 from the Sculpture Department of the Academy of Fine Arts in Warsaw, where he studied in Grzegorz Kowalski’s „Kowalnia”, a famous workshop that encouraged several generations of art students to produce transgressive and experimental works. His film The Repetition represented Poland during the 51st Venice Biennale. His works have been presented at Documenta 12 in Kassel, The Museum of Modern Art in New York, or KunstWerke in Berlin. He is the winner of the Ordway Prize 2010, awarded by Creative Link and the New Museum in New York for exceptional contributions to visual arts. He has recently been appointed curator of the 7th Berlin Biennale in 2012.

Soon: events connected with Trembling bodies (film shows, lectures, discussions, meetings with artists) all over the world

The world premiere in DAAD Galerie in Berlin - on the 10th February 2011

Cover picture: Andrzej Karaś, from the series Karaski in Beef, ca. 1992. Photograph: Katarzyna Kozyra, courtesy of artists

design: fontarte