Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu

19-01-2012, 14:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2034732916
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 6   
Koniec: 13-01-2012 09:35:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Koszt wysyłki


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Małgorzata Sławińska

Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu


 

    - Wydawnictwo: Impuls
    - Rok wydania: 2010
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: twarda

    - Ilość stron:
256





   Nasza cena:  35,00 PLN

 

 

 

OPIS:

Niniejsza praca składa się z dwóch części, teoretycznej i badawczej. Część pierwsza zawiera trzy rozdziały. Pierwszy z nich dotyczy funkcji przedszkola i zmian, jakim ulegały od czasów powojennych do współczesnych. Rozważania nad funkcjami prowadzone są z dwóch znacząco różniących się perspektyw: funkcjonalistycznej i krytycznej. Rozdział drugi kieruje naszą uwagę na wiedzę i rozwój poznawczy dziecka we wczesnych latach życia. Jego zawartość została ustrukturyzowana na osi zidentyfikowanych przeze mnie zmian, jakie zachodziły w poglądach psychologów i pedagogów na temat czynników rozwoju poznawczego. Rozdział trzeci jest poświęcony konstruktywizmowi i osobistym teoriom nauczycieli, analizowanym w kontekście ich potencjalnej otwartości/zamkniętości na idee konstruktywizmu. Część druga niniejszej dysertacji przedstawia analizy materiału badawczego. Otwiera ją rozdział czwarty, poświęcony metodologii badań własnych. Znajdujemy w nim argumentację przemawiającą za wyborem jakościowej strategii badawczej, a także prezentację przedmiotu i celu badań, metod i technik badawczych oraz informacje na temat organizacji i przebiegu badań własnych. Cztery kolejne rozdziały zawierają analizy materiału badawczego. Rozdział piąty prezentuje wyniki badań nad uruchamianą w przedszkolu wiedzą nazewniczą, rozdział szósty – nad wiedzą wyjaśniającą, zaś rozdział siódmy – nad wiedzą interpretacyjną. Rozdział ósmy dotyczy nauczycielskiego rozumienia sytuacji dydaktycznych w przedszkolu; przedstawia refleksje nad udziałem wiedzy nazewniczej, wyjaśniającej i interpretacyjnej w przewodnikach metodycznych oraz analizy nauczycielskich narracji z punktu widzenia znaczeń, jakie nadają tworzeniu dziecięcej wiedzy w przedszkolu. W podsumowaniu przedstawione są wnioski z przeprowadzonych analiz materiału empirycznego. Całość zamyka bibliografia wykorzystana w niniejszej pracy. 

Podziękowania 

 

Wstęp 

 

I. Część teoretyczna

   

Rozdział 1. Przedszkole i jego rola w rozwoju dziecka 

 

1.1.   Funkcje przedszkola w perspektywie funkcjonalistycznej

 

1.2.   Funkcje przedszkola w perspektywie krytycznej

 

Rozdział 2. Wiedza i rozwój poznawczy we wczesnych latach życia dziecka zmiana pytań o czynniki rozwoju poznawczego

             

2.1. Pytania o rodzaje czynników rozwoju

 

2.2. Pytania o stopień udziału czynników

 

2.3. Pytania o zakres poznawczych zmian rozwojowych

 

2.4. Pytania o jakość oddziaływania środowiska

 

       2.4.1. Środowisko materialne a rozwój poznawczy dziecka

     

       2.4.2. Środowisko społeczne a rozwój poznawczy dziecka

 

Rozdział 3. Konstruktywizm jako teoria i postulat edukacyjny 

                     

            3.1. Konstruktywizm jako perspektywa teoretyczna w refleksji nad wiedzą dzieci

 

            3.2. Tworzenie warunków do pogłębionego konstruowania wiedzy – między teorią naukową a osobistą

                       

                    3.2.1. Kompetencje nauczyciela jako warunek zmiany praktyki edukacyjnej

 

                    3.2.2. Osobiste teorie nauczycieli – ślepa uliczka dla zmian ku konstruktywizmowi

                 

II. Część badawcza 

 

Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych 

 

            4.1. Przedmiot i cel badań oraz ich uzasadnienie

 

            4.2. Wybór strategii badawczej

 

            4.3. Problematyka badawcza

 

            4.4. Metody i techniki badawcze

 

            4.5. Organizacja i przebieg badań

 

 

Rozdział 5. Wiedza nazewnicza jako znaczący obszar działań nauczycielki przedszkola 

 

            5.1. Wiedza nazewnicza jako główny cel zajęć

           

            5.2. Wiedza nazewnicza w nieuświadomionej deformacji wyjaśnień i interpretacji

        

Rozdział 6. Konstruowanie wiedzy wyjaśniającej jako dominujący obszar działań nauczycielki przedszkola 

 

            6.1. Stymulacja dziecięcego wyjaśniania w uczeniu się przez badanie

 

            6.2. Niewykorzystany potencjał wiedzy wyjaśniającej

 

Rozdział 7. Konstruowanie wiedzy interpretacyjnej jako zaniedbany obszar edukacji przedszkolnej 

 

            7.1. Próby tworzenia warunków do samodzielnych interpretacji znaczeń społeczno-kulturowych

 

            7.2. Wygaszanie i zamykanie dziecięcych interpretacji

 

 

Rozdział 8. Nauczycielskie rozumienie sytuacji dydaktycznych 

 

            8.1. Wiedza nazewnicza, wyjaśniająca i interpretacyjna w przewodnikach metodycznych

 

            8.2. Znaczenia nadawane przez nauczycielki tworzeniu dziecięcej wiedzy w przedszkolu

 

Podsumowanie  

 

Bibliografia

 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu