Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konstrukcja grupy tłokowo-cylindrowej silników

02-06-2012, 19:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39 zł     
Użytkownik polskaksiegarnia
numer aukcji: 2331168807
Miejscowość Bytom
Wyświetleń: 7   
Koniec: 17-05-2012 22:07:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Konstrukcja grupy tłokowo - cylindrowej silników spalinowych

format B5
ISBN: 83-[zasłonięte]-1533-X





Podręcznik akademicki z zakresu konstrukcji grupy tłokowo-cylindrowej stanowiącej podstawową grupę tłokowego silnika spalinowego, mającej zasadniczy wpływ na jego budowę i eksploatację. Zawiera podstawy teoretyczne działania z uwzględnieniem obciążeń mechanicznych i cieplnych, opis konstrukcji tłoków, cylindrów i pierścieni tłoka, a także wpływ poszczególnych elementów na emisję związków szkodliwych w spalinach oraz zużycie i uszkodzenia tych elementów podczas eksploatacji.





Spis treści:

1. Zadania i warunki pracy grupy tłokowo-cylindrowej

1.1. Szczelność grupy tłokowo - cylindrowej
1.2. Działanie uszczelnienia pierścieniowego
1.3. Wpływ parametrów konstrukcyjnych na starty ładunku
1.4. Obciążenie mechaniczne grupy tłokowo - cylindrowej
1.5. Obciążenie cieplne
1.6. Tarcie i smarowanie

2. Materiały grupy tłokowo-cylindrowej

2.1. Wymagania ogólne
2.2. Stopy aluminium
2.3. Żeliwo
2.4. Stale
2.5. Materiały kompozytowe na osnowie metalicznej
2.6. Pokrycie powierzchniowe

3. Tłoki

3.1. Konstrukcja tłoka
3.1.1. Denko tłoka
3.1.2. Część pierścieniowa tłoka
3.1.3. Część prowadząca tłoka
3.1.4. Osadzenie sworznia
3.2. Selekcja tłoków

4. Cylindry

4.1. Gładź cylindra
4.2. Konstrukcja cylindrów
4.2.1. Zagadnienia ogólne
4.2.2. Kadłuby jednolite (monobloki)
4.2.3. Suche tuleje cylindrów
4.2.4. Mokre tuleje cylindrów
4.2.5. Cylindry chłodzone powietrzem
4.3 Użebrowanie cylindrów
4.3.1. Warunki wymiany ciepła
4.3.2. Przejmowanie ciepła przez powierzchnie użebrowaną
4.3.3. Typowe wykonania użebrowania
4.4. Odkształcenie cylindrów

5. Pierścienie tłoka

5.1. Teoria pierścieni tłoka
5.2. Konstrukcja pierścieni tłoka
5.2.1. Teoria doboru wymiarów pierścieni tłoka
5.2.2. Pierścienie uszczelniające
5.2.3. Pierścienie zgarniające
5.2.4. Ekspandery
5.2.5. Zamki pierścieni
5.3. Drgania pierścieni
5.4. Złużycie oleju

6. Zużycie grupy tłokowo-cylindrowej

6.1. Rodzaje zużycia
6.2. Zużycie cierne
6.3. Zużycie ścierne
6.4. Zużycie korozyjne
6.5. Wpływ warunków pracy na trwałość grupy tłokowo - cylindrowej
6.6. Zużycie kawitacyjne cylindrów
6.6.1. Czynniki wpływające na intensywność kawitacji
6.6.2. Ograniczenia zużycia kawitacyjnego
6.6.3. Własności materjałowe a intensywność kawitacji
6.7. Uszkodzenia tłoków w eksploatacji
6.7.1. Nienormalny przebieg spalania
6.7.2. Nieprawidłowe smarowanie gładzi cylindra
6.7.3. Nieprawidłowe działanie układu zasilania
6.7.4. Nieprawidłowe działanie układu chłodzenia
6.7.5. Zmęczenia termiczne tłoków
6.7.6. Uszkodzenia mechaniczne tłoków



Konstrukcja grupy tłokowo-cylindrowej silników

ZOBACZ NASZE INNE AUKCJE
Inna nasza aukcja Inna nasza aukcja Inna nasza aukcja
Inna nasza aukcja Inna nasza aukcja Inna nasza aukcja

Pozdrawiamy i życzymy udanych zakupów - zespół PolskaKsiegarnia