Sukces rynkowy każdej firmy zależy w dużym stopniu od umiejętnego zarządzania komunikacją marketingową. Wszystko, co firma robi, może być komunikatem.
Owe zróżnicowane komunikaty powinny być świadomie tworzone i kontrolowane przez firmę, stanowiąc zwarty zespół zintegrowanych działań: związanych z reklamą, public relations, sales promotion, promocją bezpośrednią, merchandisingiem, akwizycją, jak i sposobem obsługi klienta, organizacją sprzedaży i wszystkim, co kreuje wizerunek firmy.
O tym, jak tworzyć ów wizerunek, dowie się Czytelnik z lektury książki, przedstawiającej w sposób przystępny i wieloaspektowy problematykę komunikacji marketingowej.
Jest to książka o:
- budowaniu kultury i stylu firmowego oraz wartości marki
- organizacji kampanii reklamowych i współpracy z agencjami reklamowymi
- zasadach całościowych identyfikacji
- zachowaniach pracowników firmy i komunikacji personalnej
- badaniu skuteczności i efektywności promocji
- prawnych aspektach promocji w Polsce
- marketingu partnerskim i systemach informacji marketingowej.
Prezentacja zagadnień od strony praktycznej opiera się na solidnych podstawach teoretycznych. Książka przeznaczona jest zarówno dla przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów do spraw marketingu, sprzedaży, jak i dla studentów marketingu, zarządzania i ekonomii - krótko mówiąc dla każdego, kto chce zwyciężać na konkurencyjnym rynku.
Uzupełnienie i niewątpliwą zaletę opracowania stanowią liczne wykresy, tabele i rysunki, które ilustrując poruszane zagadnienia - pozwalają na jeszcze lepsze ich zrozumienie i dogłębną analizę.
Autorami publikacji są pracownicy i współpracownicy Zakładu Marketingu w Instytucie Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego.