Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOMPARATYSTYKA INTERDYSCYPLINARNA muzykologia NOWA

19-01-2012, 14:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49.50 zł     
Użytkownik a-l-rowse
numer aukcji: 2034226353
Miejscowość Legnica
Wyświetleń: 16   
Koniec: 13-01-2012 01:49:42
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

O MNIE

SPRZEDAJĘ

MOJE KOMENTARZE




INTERDISCIPLINARY STUDIES IN MUSICOLOGY
VOL. 1-3

Edited by Jan Stęszewski i Maciej Jabłoński
Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk
Prace Komisji Muzykologicznej
Wydawnictwo PTPN
Poznań 1[zasłonięte]993-19


Stan: bdb. KSIĄŻKA NOWA.



Ta publikacja powinna zasilić księgozbiory nie tylko muzykologów, ale również innych osób o rozległych zainteresowaniach humanistycznych.
Szczególnie gorąco polecam ją osobom zajmującym się pracą naukową.





VOL. I: Report from the First Interdisciplinary Conference
Poznań, November 23-24, 1991

Edited by Jan Stęszewski i Maciej Jabłoński
Poznań 1993, p. 110


CONTENTS

1. Franz Födermayr, Wermer A. Deutsch (Wien) – Musik als geistes- und naturwissenschaftlisches Problem – p. 9
2. Andrzej Rakowski (Warsaw) – Memory of Musical Pitch – p. 23
3. Mario Baroni (Bologna) – Defining Musical Style: an Interdisciplinary Problem – p. 23
4. Karol Berger (Stanford) – Narracja i liryka, poetyckie formy i przedmioty artystycznego przedstawienia – p. 40
5. Maciej Jabłoński (Poznań) – Structure of Musicological Communication. Some preliminary Remarks – p. 56
6. Jan Stęszewski (Poznań – Warsaw) – Probleme der Theorierenduktion in der Musikwiessenschaft – p. 67
7. Michał Bristiger (Warsaw) – Philosophisches Denkomodell von J. Hoene Wroński und seine musiktheoretischen Auswirkungen – p. 73
8. Matti Asikainen (Jyväskylä) – ‘Mickiewicz of the Piano’: the National Style of Chopin’s ‘Ballades’ – p. 81
9. Eero Tarasti (Helsinki) – The Case of ‘Obermann’: Franz Liszt and Marie d’Agoult in Switzerland – p. 90
10. Anna Czekanowska (Warsaw) – Music Education and Ethnomusicology: Experiences with Musical Identity in Kazakhstan and among Ukrainians – p. 106


VOL. II: Report from the Second Interdisciplinary Conference
Poznań, October 15-16, 1993

Edited by Jan Stęszewski i Maciej Jabłoński
Poznań 1995, p. 258


CONTENTS

1. Franz Födermayr, Wermer A. Deutsch (Wien) – Musical Experience from the Viewpoint of Viennese Comparative Musicology – p. 7
2. Andrzej Rakowski (Warsaw) – Categorical Perception in Natural Language and in Music – p. 19
3. Irena Poniatowska (Warszawa) – Die Rezeption der Musik als Interdisciplinäres Problem – an einigen Beispielen der Chopin – Rezeption – p. 33
4. Karol Berger (Stanford) – ‘Diegesis’ and ‘Mimesis’: the Poetic Models and the Mater of Artistic Presentation – p. 45
5. Anna Czekanowska (Warszawa) – Towards a Concept of Poetic Function: Reconciling Philology, Musicology and the Psychological Sciences – p. 71
6. Ryszard J. Wieczorek (Poznań) – Das Poetica-Modell und das musikalische Bewusstsein in der Renaissance – p. 79
7. Wolfgang Osthoff (Würzburg) – Sprache im Übergang zur Musik über Goethe-Melodramen von Radziwiłł und Beethoven – p. 91
8. David Mosley (Goschen) – Das Zaubertwort and Nachwirken in Schumann’s ‘Liederkreis’, op. 39, No. 1. A Semiotic Approach to Lied Composition – p. 113
9. Jarmila Doubralová(Prague) – Words in Action – p. 123
10. Gino Stefani (Bologna) – Rhythm: a Popular Perspective – p. 131
11. Jan Stęszewski (Warsaw-Poznań) – Polish National Character in Music: What is it? – p. 147
12. Mario Baroni (Bologna) – Can there be a Semantics in Music? – p. 153
13. Eero Tarasti (Helsinki) – From ‘Mastersingers’ to Bororo Indians: On the Semiotics of Improvisation – p. 161
14. Tomi Käkelä (Köln) – Musikanalyse und sozialpsychologische Interaktionstheorie – p. 179
15. Maciej Jabłoński (Poznań) – Sens and Meaning. Elements of Jaroslav Jiranek’s Marxist Semantics of Music – p. 197
16. Raymond Monelle (Edinburgh) – An Allegory of ‘Ars Antiqua’; Peter Maxwell Davie’s ‘Antechrist’ – p. 209
17. Ramón Pelinski (Montreal) – Musiques Contemporeines et Altérité – p. 227
18. Ryszard Daniel Golianek (Poznań) – Theatrical Concept of Dramaturgy and Its Application to Musical Analysis – 237
19. Danuta Gwizdalanka (Poznań) – Extra-Musical Inspiration in Chamber Music of the 19th and 20th Centuries – p. 249


VOL. III: Report from the Third Interdisciplinary Conference
Poznań, April 26-28, 1996

Edited by Jan Stęszewski i Maciej Jabłoński
Poznań 1997, p. 280


CONTENTS

1. Reinhard Strohm – The humanist Idea of Common Revival of the Arts, and its implications for Music History – p. 7
2. Jiři Fukač (Brno) – Die Interdisziplinarität und ihre Grenzen (Ein Vesuch über den actuellen Stand der Musikforschung) - p. 27
3. Simha Arom (Paris) – L’ethnomusicologie en interdisciplinarité – p. 35
4. Jaroslav Jiránek (Praha) – Die Musiksemiotik als ein interdisziplinäres Forschungsgebiet der Musikästhetik und der systematischen und historischen Musikwiessenschaft – p. 51
5. Maciej Jabłoński (Poznań) – The Concept of ‘Truth’ in Music. Theoretical Considerations – p. 59
6. Raymond Monelle (Edinbourgh) – Literary Thematics and Musical Topics – p. 69
7. Mieczysław Tomaszewski (Kraków) – Lyrische Liedminiatur zwischen Bekenntnis und Ruf – p. 83
8. Klaus Wolfgang Niemöller (Köln) – Expressionismus. Zu den Wechselbeziehungen zwischen Musik, Malerei und Dichtung – p. 105
9. Helen Geyer (Weimar) – Zur Problematik unsichtbarer Szenen im Oratorium des 18. Jahrhunderts – p. 115
10. Manuela Schwartz (Essen) “L’acteur ou l’orchestre”? Der Einschluss des symbolistischen Sprechtheaters auf die Oper des 19. Jahrhunderts – p. 135
11. Ryszard Daniel Golianek )Poznań) – Once Upon a Time... The Problem of Narration in 19th Century Programme Music – p. 145
12. Edith Zack (Bar-Ilan, Israel) - The Model of the ‘Femme Fatale’ in Nineteenth Century Culture – p. 163
13. Dorota Maciejewicz (Warszawa) – The ‘Illud tempus’ Myth and the Condition of Contemporary Music – p. 175
14. Ramon Pelinski – The Body in the Music – p. 185
15. Jan Stęszewski (Warszawa-Poznań) – Rasse und Musik. Totalitarismus in Denken über Musik – p. 203
16. Andrzej Rakowski (Warszawa) – The Phonological System of Musical Language in Domain of Pitch – p. 211
17. Anna Czekanowska (Warszawa) – An Interdisciplinary Approach to the Polish Folk Ballads – p. 223
18. Franz Födermayr, Wermer A. Deutsch (Wien) – Hank Williams: Vortragsnuancen in den vier Einspielungen des Jahres 1946 – p. 235
19. Tomi Mäkelä (Magdeburg) – The Californian Refugee Situation as a Context of Musical Creativity. Towards Criteria for Composition’ (1[zasłonięte]933-19) – p. 245
20. Eero Tarasti (Helsinki) Do Wagner’s Leitmotifs Have a System? – p. 257

KOMPARATYSTYKA INTERDYSCYPLINARNA muzykologia NOWA


Szanowni Państwo,
Wszystkie przedmioty, które wystawiam, zaopatrzyłam w zdjęcia, a przy niektórych aukcjach zamieściłam po kilka zdjęć i miniaturki. Jeżeli przy tytule aukcji nie znajdą Państwo aparatu fotograficznego ani miniaturki, będzie to oznaczało "zagubioną" miniaturkę, a nie to, że nie zrobiłam zdjęcia. Znikanie zdjęć jest powodowane nieprawidłowością funkcjonowania serwera Allegro.
W związku z tym uprzejmie proszę wszystkich Państwa, którzy są zainteresowani wystawianymi przez mnie przedmiotami, o zajrzenie na odpowiednie strony w czasie późniejszym.