Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOLEJNICTWO STARE MODELE PAROWOZY ELEMENTY 1981

28-02-2012, 1:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 49.99 zł      Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2084503422
Miejscowość Kraków
Licytowało: 1    Wyświetleń: 44   
Koniec: 06-02-2012 19:58:13
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - BODENLAUFER SPIELBAHN SUPERMODELL SO FUNKTIONIERTEN DIE ALTEN MODELLBAHNEN MIT 106 STRICHZEICHNUNGEN UND 5 SCHWARZWEISEN FOTOS
AUTOR - UDO BECHER, WERNER REICHE
WYDAWNICTWO - EDITION LEIPZIG, LIPSK 1981
WYDANIE - 1
NAKŁAD - ??? EGZ.
STAN KSIĄŻKI - BARDZO DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY - ORYGINALNA, TWARDA
ILOŚĆ STRON - 229
WYMIARY - 22,5 x 20 x 2,2 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,753 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. - ZAWIERA BOGATY MATERIAŁ ILUSTRACYJNY.
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

KSIĄŻKA W JĘZYKU NIEMIECKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.





UDO BECHER/WERNER REICHE
So funktionierten die alten Modellbahnen
Mit 106 Strichzeichnungen und 5 schwarzweißen Fotos
EDITION LEIPZIG
Die Texte stammen von Prof. Dr.-Ing. Udo Becher, die Strichzeichnungen von Werner Reiche. Die Vorlage für Tafel 14 stellte Lothar Hummel, Auerswalde, zur Verfügung.





Stare koleje modelu funkcjonowały tak
Z 106 rysunkami kreski i 5 białymi czarny zdjęciami
EDYCJA LIPSK
Teksty pochodzą z od prof. dr-Ing. Udo kubków, rysunek kreski od Werner rzesz. Przedłożenie dla tablicy 14 postawiło Lothar trzmiela, Auerswalde, do dyspozycji.





Słowo wstępne

Książka przerzuca 100 lat kolejowa modelu historii przed czytelnikiem i to nazywa się także 100 lat historii kultury i techniczny rozwój i społeczny postęp. Nie chcemy oddać się z tę książką nostalgii i także nie kładziemy książki z obrazkami.
Powie się chętnie, że rysunek jest językiem inżyniera. Sądzimy, to obowiązuje także dla wielu inżynierów, którzy pracowali na obszarze cichy wzorca budowy kolei. Jak moglibyśmy pracę, która został dokonany podczas minionych 100 lat od nich, lepiej godzien, kiedy kiedy my czytelnikowi,
w przeciwieństwie do wszystkich przyjętych książek, po raz pierwszy żadne zdjęcia i prawie żadne reprodukcje nie kładą starych wyobrażeń katalogu, lecz na ręce liczniej specjalnie do ersonnener i umożliwią naszkicowanych rysunków głębszy rzut oka do wewnętrznych zjawisk przedstawionych modeli i więc do często zdumiewającego konstruktywnego przestudiowania wielu kawałków, które powstali wówczas tylko jako wSpielzeugw; powie się dotąd także już pomoce naukowe.
My mój, vermessen nie jest, kiedy mamy nadzieję, otworzymy z książką czytelnikowi nowy świat





Stój

Ziemia / A brzeg wzrasta na tor kolejowy tablicę 1-36
Ur tor kolejowy strony 8
Rozwój kolejowa modelu torów kolejowych strony 10
Przymocowanie szynowe strony 12
Połączenie utworów toru kolejowego strony 14
Zabezpieczenie połączenia styku szyn strony 16
Pierwsze zwrotnice strony 18
Miękki w roku 1909 stron 20
Rzadki stiuk zbieracza strony 22
Moczą z krzesłem obrotowym strony 24
Latarnie zwrotnicy strony 26
Dźwignia nastawiająca zwrotnicy strony 28
Zahamować - i tory kolejowe przełączające strony 30
Wypadnięte konstrukcje zwrotnicy strony 32
Przylegali - plany toru kolejowego przed 75 latami strony 34
Działanie on zahamować - i tory kolejowe przełączające strony 36
Pierwsze tory kolejowe dla elektrycznego zakładu stron 38
Koleiny przyłączenia dla elektrycznych kolei stron 40
Tor kolejowy utworów specjalny z Marklin stron 42
Bings ))szyna przerywacza {{ strony 44
Pierwsze zwrotnice urządzenie postawić dalekie strony 46
Märklins pierwszego sZentralweichen - AnlageÄ strony 48
Nastawnice sprężonego powietrza strony 50
Sygnał sprężonego powietrza główne z sygnałem ostrzegawczym strony 52
Sygnał sprężonego powietrza główne dla śladu 0 stron 54
))Pneumatyczne zwrotnica Central- strony 56
Bings elektryczny zwrotnica z motorem stawiającym strony 58
Bings pierwszy zwrotnica z elektromagnesem strony 60
Bings późniejsi zwrotnice dla elektrycznych kolei strony 62
Märklins zwrotnica z ruchomym utworem sercowym strony 64
Märklins późniejsi elektryczni zwrotnice strony 66
Pierwsze elektryczne przewody napowietrzne strony 68
Pierwsze próby jechać szybkie strony 70
Pójdzie kędzierzawy strony 72 nowe drogi
Bings odbój strony 74
Märklins odbój strony 76
Lokomotywa pasażu ziemi z napędem koła rozpędowego strony 78
Era parowozu tablicy 37-53
Parowozy z drgającymi cylindrami jako pasaż ziemi stron 80
Parowóz tylko dla prostego toru kolejowego strony 82 noga typów bociani strony 84 drgającego cylindra pary strony 86 sterowania zakulisowego z Carette strony 88 przekroją poprzeczny przez parowóz modelu strony 90 Märklin -2B parowozu E4021 (śladu I strony)- 92 palników spirytusu dla parowozów strony 94 pojemności płomienia, temperatura płomienia i wbudowanie palnika strony 96
Wpływ pojemności płomienia na wymiarowanie parowozu modelu strony 98 sKraftlokomotiveÄ strony 100
Armatury, wyposażenia i akcesoria dla parowozów modelu stron 102
Schoenners pierwszego duży pociąg pary strona 104 Schoenners nawrotu parowozu strony 106 Marklins konstrukcji specjalnej (I strony) 108 Märklins konstrukcji specjalnej (II strony) 110 parowozów z pompą jadalną strony 112
Lokomotywa mechanizmu zegarowego tablicy 54 — 62
Sprężyny marklin - lokomotywy mechanizmu zegarowego
w śladzie 0 stron 114
Regulator przy lokomotywach mechanizmu zegarowego strony 116
Zahamują przy lokomotywach mechanizmu zegarowego strony 118
Lokomotywa mechanizmu zegarowego z przed - i pasaż do tyłu strony 120
Pióro mechanizmu zegarowego jako pamięć energii strony 122
Wykonania specjalne przy lokomotywach mechanizmu zegarowego stron 124
Lokomotywy mechanizmu zegarowego z elektrycznym oświetleniem stron 126
bT - lokomotywa mechanizmu zegarowego z urządzeniem sygnałowym strony 128
Lokomotywy mechanizmu zegarowego z gwizdkiem sprężonego powietrza stron 130
Tendry tablicy 63
Tender strony 132
Elektrycznie napędzone lokomotywy tablicy 64 — 84
Źródła prądu słabego wokół średniej rocznej strony 134 ^ przyłączenie do sieci ^ strony 136
BNetzanschlußs wokół średniej rocznej - motor prądu energetycznego z oporem włączyć przed lampa strony 138 nowych 20 - woltów - system strony 140
Motor zakończenie obok siebie i prąd motoru główne strona 142 Märklins sStarkstrom - Motorenfl strony 144 motor z magneto ciągłym w roku 1900 stron 146 przełączenie dalekie przy prądzie słabym strona 148 - wolt motor - z połączeniem ręki strona 150 - wolt motor - z przełączeniem dalekim (I) strona 152 - wolt motor - z przełączeniem dalekim (II) strony 154 sidealea połączenia dalekiego 70 Märklins (I strony) 156 widealew połączenia dalekiego 70 Märklins (II strony) 158 Bings elektryczny nawrót daleki strona 160 komutator strony 162 doprowadzenie prądu strony 164 odbieraki prądu strony 166 rzadki system kierownika trójki strona 168 Platinen jako kaftan bezpieczeństwa strony 170 włączyć przed zatrzymanie opór reguły strony 172 wbudowania motorowego bez przymusu platyny strony 174
Lokomotiv- część Tafel85-87
Jednoosiową lokomotiv - stojak obrotową strony 176 dwuosiowy lokomotiv - stojaki obrotowe strona 178 zderzaków pióra strony 180
Odważą się tablicy 88-99
Elektromagnetyczną Fernentkupplung przy Bing strony 182
Pierwsze półautomatyczne sprzęgła strony 184
Automatyczne pełny sprzęgło strony 186
Elektryczna syrena gwiżdżąca (I) strony 188
Elektryczna syrena gwiżdżąca (II) strony 190
Cysterna ogrzewająca strony 192
Dom hamulca strony 194
Szczególne budowy na dach strony 196
Mały samochód hamujący strony 198
Elektryczne oświetlenie rozciągania strony 200
Wirówka śniegowa strony 202
Latarnie zakończenia rozciągania strony 204
Klimbim Tafel100-111
Sygnały i lampy z Kaiserölbeleuchtung strony 206 krążków garncarskich strony 208 urządzeń sygnałowych strony 210
Elektryczne urządzenie sygnałowe z dwoma dzwonami strony 212 sygnał formy główne z odłączeniem blokowym strony 214 sygnału świetlnego dnia z odłączeniem blokowym strony 216 Beschrankter przejazdu kolejowego (I strony) 218 Beschrankter przejazdu kolejowego (II strony) 220 rzadkich elektromagnetyczne akcesoria strony 222 lamp łukowych strony 224 oświetleń starych pałaców blaszanych strony 226 automatu peronówki z wrzutem bijący monetę strony 228
Stare koleje modelu funkcjonowały tak
Nowe "kubki" są kopalnią dla wszystkich wielbicieli starych kolei zabawki, jednak także dla wszystkiej Modellbahner, które są, przy którym historii jej hobbi interesownie. Na nad 100 od Werner rzesz ukształtowanych tablicach obrazu z ścisłymi rysunkami cięcia i perspektywistyczny widoki zostaną funkcją, budową i techniczną finezją starą utorują model z czasu od 1890 przedstawić do 1936 i wyjaśnić przez informacyjne teksty.

Pasaż ziemi kolei luzu model super

STARA kolei modelu FUNKCJONOWAŁY TAK
Relacja zarządu





Vorwort

100 Jahre Modellbahngeschichte blättert das Buch vor dem Leser auf, und das heißt auch 100 Jahre Kulturgeschichte und technische Entwicklung und gesellschaftlicher Fortschritt. Wir wollen mit diesem Buch nicht der Nostalgie frönen und auch kein Bilderbuch vorlegen.
Man sagt gern, die Zeichnung sei die Sprache des Ingenieurs. Wir meinen, das gilt auch für die vielen Ingenieure, die auf dem Gebiet des Modelleisenbahnbaus gearbeitet haben. Wie könnten wir die Arbeit, die während der vergangenen 100 Jahre von ihnen geleistet worden ist, besser würdigen, als wenn wir dem Leser,
im Gegensatz zu allen herkömmlichen Büchern, erstmals keine Fotos und fast keine Reproduktionen alter Katalogbilder vorlegen, sondern an Hand zahlreicher eigens dazu ersonnener und entworfener Zeichnungen einen tieferen Einblick in die inneren Vorgänge der vorgestellten Modelle und somit in die oft erstaunliche konstruktive Durcharbeitung vieler Stücke ermöglichen, die damals nur als wSpielzeugw entstanden; bisweilen sagte man aber auch schon Lehrmittel.
Wir meinen, es ist nicht vermessen, wenn wir hoffen, mit dem Buch dem Leser eine neue Welt zu erschließen





Inhalt

Der Boden/aufer steigt aufs Gleis Tafel 1-36
Das Urgleis Seite 8
Die Entwicklung der Modellbahngleise Seite 10
Die Schienenbefestigung Seite 12
Die Verbindung der Gleisstücke Seite 14
Die Sicherung der Schienenstoß-Verbindung Seite 16
Die ersten Weichen Seite 18
Weichen im Jahre 1909 Seite 20
Ein seltenes Sammlerstuck Seite 22
Weichen mit Drehstuhl Seite 24
Weichenlaternen Seite 26
Weichenstellhebel Seite 28
Brems- und Umschaltgleise Seite 30
Ausgefallene Weichenkonstruktionen Seite 32
Anlagen - Gleispläne vor 75 Jahren Seite 34
Die Wirkung der Brems- und Umschaltgleise Seite 36
Die ersten Gleise für elektrischen Betrieb Seite 38
Anschlußgleise für elektrische Bahnen Seite 40
Sondergleisstücke von Marklin Seite 42
Bings ))Unterbrecherschiene(( Seite 44
Die ersten Weichen-Fernstelleinrichtungen Seite 46
Märklins erste sZentralweichen-AnlageÄ Seite 48
Druckluft-Stellwerke Seite 50
Druckluft-Hauptsignal mit Vorsignal Seite 52
Druckluft-Hauptsignal für die Spur 0 Seite 54
))Pneumatische Central-Weichen-Anlages Seite 56
Bings elektrische Weiche mit Stellmotor Seite 58
Bings erste Weiche mit Elektromagnet Seite 60
Bings spätere Weichen für elektrische Bahnen Seite 62
Märklins Weiche mit beweglichem Herzstück Seite 64
Märklins spätere elektrische Weichen Seite 66
Die ersten elektrischen Oberleitungen Seite 68
Die ersten Schnellfahrversuche Seite 70
Kraus geht neue Wege Seite 72
Bings Prellböcke Seite 74
Märklins Prellböcke Seite 76
Bodenläufer-Lokomotive mit Schwungradantrieb Seite 78
Die Dampflokomotiven-Ära Tafel 37-53
Dampflokomotiven mit oszillierenden Zylindern als Bodenläufer Seite 80
Dampflok nur für gerades Gleis Seite 82 Die Storchbein-Typen Seite 84 Der oszillierende Dampfzylinder Seite 86 Die Kulissensteuerung von Carette Seite 88 Querschnitt durch eine Modell-Dampflokomotive Seite 90 Die Märklin-2B-Dampflokomotive E4021 (Spur I) Seite 92 Spiritusbrenner für Dampflokomotiven Seite 94 Flammenvolumen, Flammentemperatur und Brennereinbau Seite 96
Der Einfluß des Flammenvolumens auf die Dimensionierung der Modell-Dampflokomotive Seite 98 Die sKraftlokomotiveÄ Seite 100
Armaturen, Ausstattungen und Zubehör für Modell-Dampflokomotiven Seite 102
Schoenners erster großer Dampfzug Seite 104 Schoenners Dampflokumsteuerung Seite 106 Marklins Sonderkonstruktionen (I) Seite 108 Märklins Sonderkonstruktionen (II) Seite 110 Dampflok mit Speisepumpe Seite 112
Die Uhrwerklokomotive Tafel 54—62
Das Federwerk einer Marklin-Uhrwerklokomotive
in Spur 0 Seite 114
Regler bei Uhrwerklokomotiven Seite 116
Bremsen bei Uhrwerklokomotiven Seite 118
Die Uhrwerklokomotive mit Vor- und Rückwärts-Lauf Seite 120
Die Uhrwerkfeder als Energiespeicher Seite 122
Sonderausführungen bei Uhrwerklokomotiven Seite 124
Uhrwerklokomotiven mit elektrischer Beleuchtung Seite 126
BT-Uhrwerklokomotive mit Läutewerk Seite 128
Uhrwerklokomotiven mit Druckluftpfeife Seite 130
Die Tender Tafel 63
Tender Seite 132
Elektrisch angetriebene Lokomotiven Tafel 64—84
Die Schwachstromquellen um die Jahrhundertwende Seite 134 Der allererste ^Netzanschluß^ Seite 136
BNetzanschlußs um die Jahrhundertwende - Der Starkstrom-Motor mit Lampenvorschaltwiderstand Seite 138 Das neue 20-Volt-System Seite 140
Der Nebenschluß-Motor und der Hauptstrom-Motor Seite 142 Märklins sStarkstrom-Motorenfl Seite 144 Der Motor mit Permanentmagnet im Jahre 1900 Seite 146 Die Fernumschaltung bei Schwachstrom Seite 148 Der 20-Volt-Motor mit Handschaltung Seite 150 Der 20-Volt-Motor mit Fernumschaltung (I) Seite 152 Der 20-Volt-Motor mit Fernumschaltung (II) Seite 154 Die sidealea Fernschaltung 70 Märklins (I) Seite 156 Die widealew Fernschaltung 70 Märklins (II) Seite 158 Bings elektrische Fernumsteuerung Seite 160 Der Kommutator Seite 162 Die Stromzuführung Seite 164 Der Stromabnehmer Seite 166 Ein seltenes Dreileiter-System Seite 168 Platinen als Zwangsjacke Seite 170 Vorschalt-Regelwiderstand Seite 172 Motoreneinbau ohne Platinenzwang Seite 174
Lokomotiv-Teile Tafel85-87
Einachsige Lokomotiv-Drehgestelle Seite 176 Zweiachsige Lokomotiv-Drehgestelle Seite 178 Federpuffer Seite 180
Wagen Tafel 88-99
Elektromagnetische Fernentkupplung bei Bing Seite 182
Die ersten halbautomatischen Kupplungen Seite 184
Eine vollautomatische Kupplung Seite 186
Die elektrische Pfeifsirene (I) Seite 188
Die elektrische Pfeifsirene (II) Seite 190
Heizkesselwagen Seite 192
Das Bremserhaus Seite 194
Besondere Dachaufbauten Seite 196
Der kleine Bremswagen Seite 198
Die elektrische Zugbeleuchtung Seite 200
Die Schneeschleuder Seite 202
Zugschlußlaternen Seite 204
Klimbim Tafel100-111
Signale und Lampen mit Kaiserölbeleuchtung Seite 206 Die Drehscheibe Seite 208 Läutewerke Seite 210
Elektrisches Läutewerk mit zwei Glocken Seite 212 Form-Hauptsignal mit Blockabschaltung Seite 214 Tageslichtsignal mit Blockabschaltung Seite 216 Beschrankter Bahnübergang (I) Seite 218 Beschrankter Bahnübergang (II) Seite 220 Seltenes elektromagnetisches Zubehör Seite 222 Bogenlampen Seite 224 Beleuchtung alter Blechpaläste Seite 226 Bahnsteigkarten-Automat mit Münzeinwurf Seite 228
So funktionierten die alten Modellbahnen
Der neue „Becher" ist eine Fundgrube für alle Liebhaber der alten Spielzeugeisenbahnen, aber auch für alle Modellbahner, die an der Geschichte ihres Hobbys interessiert sind. Auf über 100 von Werner Reiche gestalteten Bildtafeln mit exakten Schnittzeichnungen und perspektivischen Ansichten werden Funktion, Aufbau und technische Raffinesse der alten Modell-bahnen aus der Zeit von 1890 bis 1936 dargestellt und durch informative Texte erläutert.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.