Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kodeks drogowy 2012 Komentarz SOBOŃ

30-01-2014, 10:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 82 zł     
Użytkownik infoksiazka
numer aukcji: 3902566237
Miejscowość Bytom
Wyświetleń: 3   
Koniec: 30-01-2014 10:00:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

top

Zanim dokonasz zakupu, koniecznie przeczytaj stronę"o mnie"!
info_left

O firmie
Sprzedażą książek zajmujemy się już od wielu lat.
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów,
rozpoczynamy sprzedaż w serwisie aukcyjnym Allegro!
Nasza księgarnia proponuje Państwu książki techniczne z każdej branży oraz nowości wydawnicze z każdej dziedziny w dobrych cenach!!
Do każdej książki wystawiamy paragon,
a na życzenie
faktury VAT.
Podstawą reklamacji jest paragon lub faktura zakupu.


Płatności
Przyjmujemy wpłaty
tylko
przelewem na konto


Przesyłka
Realizujemy przesyłki w dniu zaksięgowania wpłaty na naszym koncie.
Wysyłamy za granicę.


Pozostałe aukcje
Kliknij aby zobaczyć nasze pozostałe aukcje

Dodaj do ulubionych
kliknij


Kontakt

Napisz do nas
email


Skype

Skype Me™!

Gadu-Gadu

info_srodek

Kodeks drogowy 2012. Komentarz z orzecznictwem NSA, SN i TK

Soboń Stanisław
Grupa Image Spółka z.o.o.
Stron 808
Kodeks drogowy został uchwalony w 1997 r. Od tego czasu był 100 razy zmieniany. Wprowadzone wyjątkowo liczne i szerokie zmiany utrudniły znacznie stosowanie jego przepisów w praktyce. Autor ma nadzieję, że niniejsze wydanie tej publikacji, tak jak i poprzednie, stanowić będzie wyjątkową pomoc dla uczestników ruchu drogowego oraz innych podmiotów zainteresowanych tą problematyką.
W części I autor prezentuje ustawę - Prawo o ruchu drogowym w formie tekstu ujednoliconego z obszernym komentarzem, w którym zostało wykorzystane bogate orzecznictwo. Uzupełnienie tej części stanowią Informacje dodatkowe, w których zostały zamieszczone m. in.: skorowidz rzeczowy, taryfikatory mandatów karnych oraz punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego, wykazy dróg krajowych i wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 lub 11,5 t, opłaty za badania techniczne oraz inne informacje o dużym znaczeniu praktycznym.
W części II autor prezentuje komentarz do znaków i sygnałów występujących w ruchu drogowym. Jest to problematyka wyjątkowo ważna dla uczestników ruchu drogowego. W komentarzu zostały przedstawione barwne wzory 464 znaków i sygnałów. Części I i II stanowią kompleksowe opracowanie całej problematyki ruchu drogowego.
Informacja o zmianach przepisów ruchu drogowego uwzględnionych w V wydaniu
W wydaniu V Kodeksu drogowego. Komentarza z orzecznictwem NSA, SN i TK według stanu prawnego na dzień 1 marca 2012 r. zostały uwzględnione zmiany wprowadzone 9 kolejnymi nowelami w ustawie - Prawo o ruchu drogowym (nowele LXLII - LL), rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy oraz różnymi przepisami mającymi związek z ruchem drogowym, a także istotne dla kształtowania praktyki i świadomości prawnej - orzeczenia sądów i TK.
I. ZMIANY WPROWADZONE W USTAWIE - PRAWO O RUCHU DROGOWYM
Zmiany wprowadzone wskazanymi wyżej nowelami mają zróżnicowane znaczenie praktyczne.
Najważniejsze znaczenie mają jednak zmiany wprowadzone ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (nowela LXLV). Nowela ta uregulowała kompleksowo na gruncie P.r.d. problematykę udziału pojazdów nienormatywnych w ruchu po drogach publicznych, która dotychczas była uregulowana częściowo w P.r.d. i częściowo w ustawie o drogach publicznych oraz aktach wykonawczych do tych ustaw. Nowe przepisy wchodzą w życie, poza nielicznymi wyjątkami, z dniem 19 października 2012 r. W związku z tym w tekście ujednoliconym P.r.d. zostały zamieszczone przepisy dotychczasowe i nowe, opatrzone odpowiednimi odnośnikami.
Do nowych regulacji należą w szczególności:
określenie definicji pojazdu nienormatywnego, pilota i ładunku niepodzielnego,
określenie warunków przejazdu pojazdu nienormatywnego oraz dróg i parametrów, których przekroczenie wymaga zezwolenia na przejazd takiego pojazdu (załącznik do ustawy),
wprowadzenie 7 kategorii zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych i określenie pojazdów objętych poszczególnymi kategoriami zezwoleń oraz określenie organów wydających te zezwolenia, opłat za ich wydanie oraz przeznaczenia środków pochodzących z opłat,
ustalenie kar pieniężnych za przejazd pojazdu nienormatywnego bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu; kary te wynoszą od 500 - 15 000 zł i będą nakładane w drodze decyzji administracyjnej,
określenie warunków przewozu drewna oraz innych szczególnych ładunków.
Ważne znaczenie mają również zmiany wprowadzone pozostałymi nowelami. Nowele LXLIII i LXLIV rozszerzyły listę osób uprawnionych do dawania sygnałów i poleceń uczestnikom ruchu drogowego o ratowników górskich oraz listę pojazdów uprzywilejowanych w ruchu drogowym o pojazdy podmiotów wykonujących zadania z zakresu ratownictwa górskiego i wodnego oraz Służby Parku Narodowego. Również nowela LXLVII, ustalając nowe zasady przewozu towarów niebezpiecznych, dokonała odpowiednich zmian dostosowawczych w P.r.d. Pozostałe nowele wprowadziły w tej ustawie również wiele zmian o charakterze dostosowawczym i aktualizujących, zwłaszcza nowela LL.
Dla kandydatów na kierowców, jednostek szkolących i egzaminujących oraz kierowców ważne znaczenie ma również ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami. Ustawa ta wchodzi w życie dopiero 19 stycznia 2013 r. (zasada), a niektóre jej przepisy weszły lub wejdą w życie w innych terminach (art. 125 pkt 9 - 25 lutego 2011 r., a art. 110 - 11 lutego 2013 r. Ze względu na wyjątkowo długie vacatio legis, zakres regulacji i zmian jej towarzyszących oraz liczne zmiany już dokonane w tej ustawie (6 nowelizacji) oraz mogące wystąpić jeszcze przed wejściem jej w życie - pozostałe zmiany przewidziane w art. 125 (który był przedmiotem licznych nowelizacji), nie zostały uwzględnione w tym wydaniu. Spowodowałoby to przede wszystkim konieczność zamieszczenia podwójnych przepisów oraz nieczytelność całego tekstu ustawy.
Należy nadmienić, że ustawa ta pierwotnie miała wejść w życie z dniem 11 lutego 2012 r. (zasada), jednakże wobec braku aktów wykonawczych regulujących podstawowe zagadnienia tej ustawy, nie można było przygotować odpowiednio wcześniej nowego systemu szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców (3 pierwsze projekty rozporządzeń, opatrzone datą 30 listopada 2011 r., zostały przesłane do uzgodnień międzyresortowych dopiero 5 grudnia 2011 r. i dotychczas nie zostały ogłoszone).
II. INNE ZMIANY
Wśród zmian wprowadzonych rozporządzeniami należy wyróżnić przede wszystkim zmiany wprowadzone w wykazach dróg krajowych, po których mogą się poruszać pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 lub 11, 5 t. oraz w badaniach lekarskich ( dopuszczenie możliwości udziału w ruchu drogowym osób z częściowym lub całkowitym ubytkiem słuchu). Istotne znaczenie ma też rozporządzenie w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące (akt wykonawczy do tzw. ustawy radarowej) oraz w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych na drogach.
W wydaniu tym zostało uwzględnionych wiele innych zmian o charakterze dostosowawczym i aktualizującym.
ZOBACZ NASZE INNE AUKCJE
Inna nasza aukcja Inna nasza aukcja Inna nasza aukcja
Inna nasza aukcja Inna nasza aukcja Inna nasza aukcja

© by Daro Web Service