Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KINO KANADYJSKIE / PAKIET: MADDIN + KANADA

19-01-2012, 22:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.90 zł     
Użytkownik korporacja_haart
numer aukcji: 2001122181
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 13   
Koniec: 15-01-2012 00:03:13
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

PAKIET 2 KSIĄŻEK POŚWIĘCONYCH KINU KANADY:

Kino wykolejone. Rozmowy z Guyem Maddinem

i
Nowe kino kanadyjskie
cena na okładce: 39,90 + 30,00zł

TU PŁACISZ TYLKO 34,90 ZA DWIE POZYCJE


W lutym 2009 roku Kuba Mikurda i Michał Oleszczyk odwiedzili Maddina w Winnipeg i przeprowadzili z nim szereg rozmów, które złożyły się na tom Kino wykolejone. Rozmowy z Guyem Maddinem. Książka ta - której tytuł mógłby brzmieć również "wspaniałe obsesje" - jest zapisem prywatnych mitologii reżysera i świadectwem jego szalonej miłości do kina. Zilustrowana została ponad czterystoma zdjęciami, w tym storyboardami, notatkami z planu i kolażami.

Guy Maddin - kanadyjski reżyser i scenarzysta, twórca dziewięciu filmów pełnometrażowych i kilkudziesięciu krótkometrażówek. Kinofil, wielbiciel dobrej prozy. Większość z jego dzieł sprawia wrażenie, jakby były wyeksploatowanymi kopiami filmów powstałych w latach dwudziestych lub trzydziestych ubiegłego wieku. Nie jest to jednak wyłącznie nostalgiczna zabawa w kino. Paradoksalnie, przywiązanie twórcy Mojego Winnipeg do archiwalnych środków filmowych czyni z jego twórczości jeden z najbardziej wyrazistych i awangardowych projektów estetycznych we współczesnym kinie. Bez względu na to, czy tematem są bolszewicy, czarna ospa, czy salon fryzjerski, Maddin zdaje się z konsekwencją uprawiać "melodramat eksperymentalny", nie rezygnując przy tym z jego klasycznych elementów: trójkątów miłosnych, amnezji i amputacji.

 ---------------------------------------------

Kiedy w 1897 roku James Freer, bogaty rolnik z Manitoby, nakręcił amatorski film obrazujący żniwa na jego rodzinnej farmie, nikt nie mógł przypuszczać, że jest to moment narodzin kanadyjskiego kina, które kilkadziesiąt lat później wyda twórców tak wyrazistych jak David Cronenberg, Atom Egoyan, Guy Maddin czy Denys Arcand. Grono to stale się poszerza, czego dowodem jest kilkunastoosobowa reprezentacja Kanadyjczyków na 9. MFF ENH.

Kinematografia kanadyjska to fenomen wyjątkowy - wyzbyta kompleksów wobec hollywoodzkiego Wielkiego Brata, nieobciążona tradycją "rozmowy z narodem", śmiało poczyna sobie z konwencjami, eksperymentuje z formą, sonduje przyzwyczajenia masowej widowni, nie stroniąc przy tym od kontrowersji. "To nie kolejne kino narodowe" - pisze w jednym z artykułów zebranych w tomie Jim Leach, dowodząc, że etykieta "kanadyjski" oznacza przede wszystkim nieustającą walkę z pochopnym zaszufladkowaniem.

Leachowi wtórują inni autorzy - wśród nich Tom McSorley szkicujący charakterystykę kina Quebecu i filmu eksperymentalnego, Brenda Longfellow naświetlająca znaczenie pojęcie Nowa Fala Toronto, czy Brenda Austin-Smith opowiadająca o swoistym zagłębiu filmowym w Winnipeg.

Jak to możliwe, że w Kanadzie powstają filmy uniwersalne, które - paradoksalnie - nie mogłyby powstać nigdzie indziej? Mamy nadzieję, że eseje zebrane przez Toma McSorleya w niniejszym tomie pozwolą udzielić odpowiedzi na to pytanie.

Oficjalna premiera podczas 9 MFF Era Nowe Horyzonty

POLECAM!
NAJLEPSZA CENA!
KUPUJĄC WIĘCEJ KSIĄŻEK ZAWSZE PŁACISZ TYLKO RAZ ZA PRZESYŁKĘ 8ZŁ
PRZY ZAKUPACH ZA 120z
ł PRZESYŁKA GRATIS!