|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DHL,UPS)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 książka - 20 zł *2 i więcej - 25 zł
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1 książka 26,00 zł * 2 i więcej 33,00 zł |
|
|
|
| |
| MISTRZOWIE KINA AMERYKAŃSKIEGO WSPÓŁCZESNOŚĆ I Łukasz A. Plesnar, Rafał Syska
format: B5 objętość: 696 str. okładka: twarda wydanie: 2010
OPIS
Naszą podróż po najnowszym kinie amerykańskim zaczynamy
od reżyserów od
Clinta Eastwooda, Ridleya Scotta i Davida Lyncha. Amerykański film nie
znosi jednak łatwych rozgraniczeń. Kolejne zjawiska wynikają z siebie,
stanowią twórczą antytezę czy efektowne rozwinięcie. Choć wspomniani
autorzy zaczynali swoją karierę jeszcze w latach siedemdziesiątych, a
sam Eastwood znany był już przed epoką kontrkultury, to jednak ich
talent najpełniej rozwinął się w następnych dekadach i trudno nie uznać
ich dziś za klasyków współczesnego kina amerykańskiego.
W naszej książce zamieściliśmy sylwetki bardzo różnych twórców. Takich,
których pozycja w panteonie filmowej reżyserii jest niewątpliwa, jak i
tych, którzy wciąż jeszcze muszą udowadniać swój talent, choć ich
pierwsze dzieła zachwycają nowatorstwem, inteligencją poszukiwań
artysty?
ţznych, przednim rzemiosłem i twórczą konfrontacją wobec dziedzictwa
kina amerykańskiego. W trzecim tomie serii znaleźli się więc filmowcy,
dla których określenie "mistrz" jest naturalne, ale też tacy, którzy na
rangę klasyka muszą jeszcze zapracować. Staraliśmy się opisać zarówno
kino hollywoodzkie, jak i niezależne, które od końca lat
osiemdziesiątych uległo w Stanach Zjednoczonych interesującej
instytucjonalizacji. Z doświadczenia wiemy, że granica między kinem
mainstreamowym a undergroundowym bywa płynna i niejasna. Można przecież
tworzyć za niewielkie pieniądze filmy słabe, konwencjonalne i pozbawione
wartości, a zarazem w wielkobudżetowym kinie znaleźć enklawę
autentycznego artyzmu i autorstwa.
Zdajemy sobie sprawę, że wielu interesujących reżyserów amerykańskiego
kina lat osiemdziesiątych, dziewięćdziesiątych i XXI wieku pominęliśmy.
Żałujemy Jonathana Demmeta, Barry'ego Levinsona, Roberta Zemeckisa, Gusa
Van Santa, Rolanda Joffé, Curtisa Hansona, Sama Mendesa, Spikea
Jonzea, Rona Howarda, Abla Ferrary i kilku innych. Osobny tom z tymi
sylwetkami reżyserów nie byłby wcale gorszy od tego, który oddajemy w
Wasze ręce. Obiecujemy w przyszłości i o nich się upomnieć. Zwłaszcza
dlatego, że najnowsze kino amerykańskie wciąż ewoluuje, zmienia się na
płaszczyźnie światopoglądowej i estetycznej, zaskakuje odwagą i
bezkompromisowością, a przede wszystkim żyje i wydaje się kwitnąć jak za
dawnych dobrych czasów.
Spis treści:
Łukasz A. Plesnar Clint Eastwood - miłość i gniew
Rafał Syska David Lynch - smutne kino o śmierci
Małgorzata Smoleń Ridley Scott - gladiator na arenie Hollywoodu
Jacek Flig Jim Jarmusch - świat piękniejszy niż brookliński most
Artur Piskorz Michael Mann - antropolog doświadczenia
Patrycja Włodek Oliver Stone - Ameryka oskarżona
Bogna Rosińska Hal Hartley - w laboratorium sztuki
Samuel Nowak James Cameron i radość eksterminacji
Kamila Żyto Joel i Ethan Coenowie - paradoksy podmiotu cynicznego
Joanna Zabłocka-Skorek Tim Burton - dziwak w fabryce snów
Konrad Gruca Spike Lee - syn swego kraju
Marcin Adamczak Steven Soderbergh - czyli Danny Ocean w ,,Las Vegas'' światowego kina
Joanna Kollbek Todd Solondz - ironia i nowa etyka
Agnieszka Ćwikiel Quentin Tarantino - istnieje tylko kino, albo kinofil w popkulturze
Grażyna Stachówna M. Night Shyamalan - ,,Uwierzyć, że to wszystko ma sens''
Agnieszka Kamrowska David Fincher - poetyka mroku
Hubert Kubit Christopher Nolan - mroczny iluzjonista
Michał Oleszczyk Paul Thomas Anderson - w kolejce do panteonu
Iwo Sulka Darren Aronofsky - destrukcja marzeń, dekonstrukcja formy
Alicja Helman Sofia Coppola - w stronę zakwitających dziewcząt
Andrzej Pitrus Todd Field - rozproszone struktury
|
|