Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KINO AMERYKANSKIE 1 Tarrantino bracia Coen Lynch

24-01-2012, 5:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 70 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042097046
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 11   
Koniec: 16-01-2012 22:50:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 8,50 zł
*2 książki - priorytet 9zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka
- ekonomiczna - 12,50 zł
- priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DHL,UPS)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - 20 zł
*2 i więcej - 25 zł

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka 26,00 zł
* 2 i więcej 33,00 zł





MISTRZOWIE KINA AMERYKAŃSKIEGO
WSPÓŁCZESNOŚĆ

I
Łukasz A. Plesnar, Rafał Syska

format: B5
objętość: 696 str.
okładka: twarda
wydanie: 2010

OPIS

Naszą podróż po najnowszym kinie amerykańskim zaczynamy od reżyserów  od Clinta Eastwooda, Ridleya Scotta i Davida Lyncha. Amerykański film nie znosi jednak łatwych rozgraniczeń. Kolejne zjawiska wynikają z siebie, stanowią twórczą antytezę czy efektowne rozwinięcie. Choć wspomniani autorzy zaczynali swoją karierę jeszcze w latach siedemdziesiątych, a sam Eastwood znany był już przed epoką kontrkultury, to jednak ich talent najpełniej rozwinął się w następnych dekadach i trudno nie uznać ich dziś za klasyków współczesnego kina amerykańskiego. W naszej książce zamieściliśmy sylwetki bardzo różnych twórców. Takich, których pozycja w panteonie filmowej reżyserii jest niewątpliwa, jak i tych, którzy wciąż jeszcze muszą udowadniać swój talent, choć ich pierwsze dzieła zachwycają nowatorstwem, inteligencją poszukiwań artysty? ţznych, przednim rzemiosłem i twórczą konfrontacją wobec dziedzictwa kina amerykańskiego. W trzecim tomie serii znaleźli się więc filmowcy, dla których określenie "mistrz" jest naturalne, ale też tacy, którzy na rangę klasyka muszą jeszcze zapracować. Staraliśmy się opisać zarówno kino hollywoodzkie, jak i niezależne, które od końca lat osiemdziesiątych uległo w Stanach Zjednoczonych interesującej instytucjonalizacji. Z doświadczenia wiemy, że granica między kinem mainstreamowym a undergroundowym bywa płynna i niejasna. Można przecież tworzyć za niewielkie pieniądze filmy słabe, konwencjonalne i pozbawione wartości, a zarazem w wielkobudżetowym kinie znaleźć enklawę autentycznego artyzmu i autorstwa. Zdajemy sobie sprawę, że wielu interesujących reżyserów amerykańskiego kina lat osiemdziesiątych, dziewięćdziesiątych i XXI wieku pominęliśmy. Żałujemy Jonathana Demmeta, Barry'ego Levinsona, Roberta Zemeckisa, Gusa Van Santa, Rolanda Joffé, Curtisa Hansona, Sama Mendesa, Spikea Jonzea, Rona Howarda, Abla Ferrary i kilku innych. Osobny tom z tymi sylwetkami reżyserów nie byłby wcale gorszy od tego, który oddajemy w Wasze ręce. Obiecujemy w przyszłości i o nich się upomnieć. Zwłaszcza dlatego, że najnowsze kino amerykańskie wciąż ewoluuje, zmienia się na płaszczyźnie światopoglądowej i estetycznej, zaskakuje odwagą i bezkompromisowością, a przede wszystkim żyje i wydaje się kwitnąć jak za dawnych dobrych czasów.

Spis treści:

Łukasz A. Plesnar
Clint Eastwood - miłość i gniew

Rafał Syska
David Lynch - smutne kino o śmierci

Małgorzata Smoleń
Ridley Scott - gladiator na arenie Hollywoodu

Jacek Flig
Jim Jarmusch - świat piękniejszy niż brookliński most

Artur Piskorz
Michael Mann - antropolog doświadczenia

Patrycja Włodek
Oliver Stone - Ameryka oskarżona

Bogna Rosińska
Hal Hartley - w laboratorium sztuki

Samuel Nowak
James Cameron i radość eksterminacji

Kamila Żyto
Joel i Ethan Coenowie - paradoksy podmiotu cynicznego

Joanna Zabłocka-Skorek
Tim Burton - dziwak w fabryce snów

Konrad Gruca
Spike Lee - syn swego kraju

Marcin Adamczak
Steven Soderbergh - czyli Danny Ocean w ,,Las Vegas'' światowego kina

Joanna Kollbek
Todd Solondz - ironia i nowa etyka

Agnieszka Ćwikiel
Quentin Tarantino - istnieje tylko kino, albo kinofil w popkulturze

Grażyna Stachówna
M. Night Shyamalan - ,,Uwierzyć, że to wszystko ma sens''

Agnieszka Kamrowska
David Fincher - poetyka mroku

Hubert Kubit
Christopher Nolan - mroczny iluzjonista

Michał Oleszczyk
Paul Thomas Anderson - w kolejce do panteonu

Iwo Sulka
Darren Aronofsky - destrukcja marzeń, dekonstrukcja formy

Alicja Helman
Sofia Coppola - w stronę zakwitających dziewcząt

Andrzej Pitrus
Todd Field - rozproszone struktury