Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kigen- Oko i Skarbiec Prawdziwego Prawa

04-03-2015, 19:23
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 39.49 zł     
Użytkownik sredniowieczna
numer aukcji: 5053557976
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 7   
Koniec: 04-03-2015 19:29:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2014
Kondycja: bez śladów używania
Tematyka: Pozostałe
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Dogen Kigen- Oko i Skarbiec Prawdziwego Prawa. Tom II. Zwoje XVII-XL

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: ex Oriente

Rok wydania : 2014
Wydanie : I

Nakład : bd

ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3687-7

Format : 165 x 240 mm

Oprawa : miękka

Liczba stron: 272

Opis:

 

Dōgen Kigen (1[zasłonięte]200-12) to jeden z najwybitniejszych myślicieli japońskich, nauczyciel buddyzmu zen, założyciel japońskiej szkoły zen sōtō. Jego najbardziej znane dzieło - Oko i Skarbiec Prawdziwego Prawa - jest zbiorem kazań omawiających rozmaite aspekty buddyjskiej doktryny i praktyki. Stanowi ono niewyczerpane źródło inspiracji dla filozofów i wyznawców buddyzmu.

Dziewięć lat po ukazaniu się pierwszego tomu przekładu Oka i Skarbca Prawdziwego Prawa przedstawiamy Czytelnikom tom drugi, obejmujący zwoje od 17 do 40. Tym samym praca nad tłumaczeniem tego opus magnum japońskiego filozofa osiągnęła półmetek. Prawdziwym dziedzictwem, jakie pozostawił Dōgen, są liczne pisma zawierające bogactwo jego myśli i doświadczenia. Oko i Skarbiec Prawdziwego Prawa jest - ze względu na zakres podejmowanych w nim zagadnień - najważniejszym z nich. Doświadczenie stało zawsze w centrum zainteresowań Dōgena, praktyka zaś była zawsze punktem wyjścia i prowadziła go do podejmowania zagadnień filozoficznych. Żaden inny japoński myśliciel czy nauczyciel buddyjski nie jest tak chętnie studiowany przez współczesnych filozofów. Żaden nie jest tak chętnie porównywany z wielkimi współczesnymi filozofami Zachodu.

„Tworzymy ład z «ja» i czynimy z tego cały świat. Każdą istotę i każdą rzecz w ty m całym świecie należy postrzegać jako czas i czas. Każda z rzeczy nie jest dla siebie wzajem przeszkodą, tak jak czas i czas nie są sobie przeciwne. Dlatego istnieje wzbudzenie umysłu [pragnącego przebudzenia] w tym samym czasie i wzbudzenie czasu takiego samego umysłu. Z praktyką i osiągnięciem Drogi jest tak samo. Tworzymy ład z «ja» i «ja» patrzy nań. Zasada, że ja sam jestem czasem, jest właśnie taka".

 

Spis treści:

 

Od tłumacza
Zwój siedemnasty «Takie»
Zwój osiemnasty Avalokiteśvara
Zwój dziewiętnasty Starożytne lustro
Zwój dwudziesty «Byt-i-czas»
Zwój dwudziesty pierwszy Obietnica
Zwój dwudziesty drugi Całkowite działanie
Zwój dwudziesty trzeci Księżyc
Zwój dwudziesty czwarty Namalowane ciastko
Zwój dwudziesty piąty Głosy dolin i kolory gór
Zwój dwudziesty szósty Rzecz ponad buddą
Zwój dwudziesty siódmy Głoszenie snu we śnie
Zwój dwudziesty ósmy Oddanie pokłonu i zyskanie szpiku
Zwój dwudziesty dziewiąty Sutra gór i wody
Zwój trzydziesty Czytanie sutr
Zwój trzydziesty pierwszy Nie czyń żadnego zła
Zwój trzydziesty drugi Przekazanie szaty
Zwój trzydziesty trzeci Prawdziwie powiedziane
Zwój trzydziesty czwarty Nauka Buddy
Zwój trzydziesty piąty Nadprzyrodzone moce
Zwój trzydziesty szósty Arhat
Zwój trzydziesty siódmy Wiosna i jesień
Zwój trzydziesty ósmy Gąszcz
Zwój trzydziesty dziewiąty Dyplom sukcesji
Zwój czterdziesty Cyprys

Stan książki bardzo dobry, nowa. Okładka zgodna ze zdjęciem. Zobacz inne moje aukcje. Dane do przelewu otrzymasz w liście od Allegro informującym Cię o wygraniu aukcji (na samym dole).