Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kierowanie zespołami. Osobisty mentor - Harvard Bu

19-01-2012, 22:01
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.90 zł     
Użytkownik informatyka_ke
numer aukcji: 1999975511
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 14-01-2012 17:33:45
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Autor: Harvard Business School Press
Tłumaczenie: kierowanie, zespół, team, lider, konflikt
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-0893-5
Tytuł oryginału: Leading Teams: Expert Solutions To Everday Challenges
Format: 122x194, stron: 136


Data wydania: 06/2007

Od zespołu niesterowalnego do uskrzydlonego

  • Wprowadzaj członków zespołu w role, które im przydzielasz
  • Rozpoznawaj i neutralizuj tendencje odśrodkowe w grupie
  • Oceń swoje umiejętności -- test kompetencji lidera

O tym, jak trudno jest kierować ludźmi, przekonujesz się dopiero, kiedy sam stajesz się liderem zespołu. Czarny scenariusz wygląda mniej więcej tak: nie udaje Ci się porwać zespołu do pracy nad wspólnym celem. Ludzie nie akceptują ról i zadań, które im powierzasz. Nie wykazują inicjatywy. Mówią: "Nie da się" -- i umywają ręce. Większość pracy musisz wykonać w pojedynkę. Sprawców zła nie da się ustalić, bo jedni zrzucają odpowiedzialność na drugich. Nie masz wyjścia -- musisz sobie z tym poradzić.

Zacznij nareszcie tworzyć inny scenariusz. Dostrzegaj to, czego nie widać gołym okiem. Czy członkowie zespołu wzajemnie się uzupełniają? Czy mają potrzebne do pracy zasoby, a więc czas, wolę i wiedzę? Czy akceptują Cię jako lidera? Czy istnieje między nimi poczucie wspólnoty? Czy wiedzą, po co pracują? Skąd biorą się tarcia i niezadowolenie? A kiedy już to dostrzeżesz, likwiduj przyczyny, a nie skutki problemów w pracy zespołu.

Z tej książki dowiesz się, jak:

  • rozpoznać swoje mocne i słabe strony w roli lidera,
  • ustalić pożądaną wielkość zespołu i dobrać jego członków,
  • zbudować więź wzajemnego zaufania,
  • sterować twórczym chaosem w zespole,
  • skrócić fazy burz i konfliktów,
  • delegować kompetencje na członków zespołu.

Likwiduj przyczyny, a nie skutki problemów w pracy zespołu.