Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KELNER gastronomia OBSŁUGA KONSUMENTA książka

01-03-2012, 10:24
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 29.99 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 2084710602
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 11   
Koniec: 06-02-2012 19:29:37
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny                    5,10 zł

    • List polecony priorytetowy                      6,20 zł




                    OPIS - PEŁEN SPIS TREŚCI, ZDJĘCIA. WYSYŁKA ZA POMOCĄ PP.


      KLIKNIJ ŻEBY PRZEJŚĆ OD RAZU DO SPISU TREŚCI



                    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

                    WSTĘP
      Książka pt.: „Obsługa konsumenta małej gastronomii jest przezna­czona przede wszystkim dla osób szkolących się na kursach dla gospod-ników i kursach dla kelnerów. Korzystać z niej mogą również osoby już zatrudnione w zakładach gastronomicznych i te, które mają zamiar podjąć pracę w charakterze kelnera(ki).
      Treści zawarte w książce obejmują bowiem całokształt prac kelnera i zapoznają czytelników z wymaganiami dotyczącymi cech psychofizycz­nych kelnera, obowiązującymi zasadami higieny osobistej i bezpieczeństwa i higieny pracy.
      Książka zawiera materiał dotyczący wyposażenia i urządzenia części konsumpcyjnej małych zakładów gastronomicznych oraz rodzajów obsługi i systemów samoobsługi konsumentów. Czytelnicy znajdą w tej książce bogaty materiał omawiający szczegółowo zasady organizacji pracy kelnera. Dotyczą one:
      przygotowania sali i rewirów dla obsługi konsumentów;
      nakrywania stołów na różne okazje z dokładnym opisem techniki
      układania obrusów, łamania serwetek i dekoracji stołów oraz wykładania
      naczyń i sztućców zależnie od rodzaju potraw i posiłków;
      przenoszenia naczyń i tac, w tym techniki noszenia jednego,
      dwóch i trzech talerzy oraz półmisków i tac;
      obsługi konsumenta przy stoliku i w pokojach gościnnych z opi­
      sem techniki podawania zakąsek, zup, drugich dań, deserów i napojów,
      obsługi przyjęć okolicznościowych tzw.: „zasiadanychłł i na „sto­
      jąco^
      systemów rozliczeń kelnerskich stosowanych w zakładach z ob­
      sługą konsumenta i samoobsługowych.
      Szczegółowe opisy wymienionych zagadnień są poparte instrukcjami, które powinny ułatwić zainteresowanym opanowanie materiału. Jednakże teoretyczne treści książki muszą być wsparte wielokrotnymi ćwiczeniami. Dopiero nabycie umiejętności i sprawności stosowania prawidłowych tech­nik powinno przyczynić się do poprawy poziomu świadczonych przez kel­nera usług i kultury przy obsłudze konsumentów w zakładach gastrono­micznych.

                    Oprawa:  broszurowa

                    Format: 15x21 cm

                    Ilość stron: 72 str.

                    Nakład:  egz.

                    Stan: -bdb lekkie zagiecia dolnego rogu stron

                    Tytuł - autor - wydawnictwo 
      ZWIĄZEK ZAKŁADÓW DOSKONALENIA ZAWODOWEGO - ZARZĄD GŁÓWNY

      Krystyna Hebda

      Obsługa konsumenta małej gastronomii

      M-179
      i
      Warszawa 1987


                    Spis treści: 
      SPIS TREŚCI
      Str.
      I. Wiadomości wstępne 7
      Cechy psychofizyczne kelnera . . . . . . ... 8
      Zakres czynności i obowiązków kelnera . . . . . . 8
      Higiena osobista i zasady bhp .9
      Ubranie i ekwipunek kelnera 10
      Stosunek do konsumenta-turysty . 12
      Harmonogram prac kelnerów ..... .... 12
      II. Wyposażenie i urządzenie części konsumpcyjnej . . . . . 13
      Wyposażenie sali konsumpcyjnej z obsługą konsumenta . . 14
      Wyposażenie i urządzenie sali konsumpcyjnej samoobsługo­
      wej 15
      Wyposażenie jadalni 16
      Wyposażenie kawiarenki-barku . . 16
      Wyposażenie części konsumpcyjnej w bieliznę stołową, na­
      czynia i sztućce . . . . 17
      Wystrój wnętrz części konsumpcyjnej . 19
      III. Porządki codzienne i okresowe w sali konsumpcyjnej (jadalni) 20
      Porządki codzienne 20
      Porządki okresowe 21
      IV. Przygotowanie sali do obsługi konsumentów 23
      Polerowanie naczyń, szkła i sztućców 23
      Przygotowanie pomocniczego stolika kelnerskiego ... 26
      Nakrywanie stołów ............ 27
      Dekoracja stołów 34
      Jadłospisy 35
      V. Przenoszenie naczyń i tac 37
      Ogólne zasady noszenia naczyń i tac ....... 37
      Technika noszenia jednego talerza 38
      Technika noszenia dwóch talerzy 38
      Technika noszenia trzech talerzy . 40
      Technika noszenia półmisków 40
      Technika noszenia tac 40
      VI. Technika obsługi konsumenta przy stole r~
      # # * ' # ^ 42
      Ogólne zasady podawania potraw
      Obsługa konsumenta przy śniadaniu .....
      Podawanie zakąsek . ^.
      Podawanie zup
      Podawanie drugich dań 46
      Podawanie deserów # 4_
      Podawanie napojów bezalkoholowych i alkoholowych . . 43
      Porządkowanie stołu konsumpcyjnego 52
      ?~ 9. Rozliczenie z konsumentem 53
      VII. Technika podawania? posiłków do pokojów gościnnych ... 54
      Baza noclegowa w zakładach gospodnich ...... 54
      Obsługa kelnerska w pokojach gościnnych 54
      VIII. Zajęcia porządkowo-usługowe w kawiarni-barku .... 57
      Ogólna charakterystyka kawiarni-barku ...... 57
      Przygotowanie kawiarni-barku do obsługi konsumentów . 58
      Obsługa konsumentów w kawiarni-barku 58
      IX. Samoobsługa w zakładach gospodnich . . „. . . .,.- ... . . . 60
      Wiadomości ogólne 60
      Typ czeski 61
      Typ szwedzki 61
      Typ francuski 62
      Typ polski 62
      X. Organizacja i obsługa przyjęć okolicznościowych .... 63
      Rodzaje przyjęć okolicznościowych - ,, 63
      Prace związane z organizacją przyjęć - 64
      Obsługa przyjęcia zasiadanego 65
      Obsługa przyjęcia „na stojąco51 67
      Likwidacja przyjęcia okolicznościowego 68
      69
      XI. Rozliczenie kelnerów
      69
      1. Rodzaje rozliczeń kelnerów
      70
      2. Systemy kontroli kelnerów . . . . .

                    Ryciny (ryc.) lub/i rysunki (rys.), ilustracje (il.), fotografie (fot.) : 
      rys.

      KLIKNIJ ŻEBY WRÓCIĆ DO GÓRY STRONY


      "Moja strona" w Allegro

      Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.