Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kapitał intelektualny współczesnego... [nowa]

19-01-2012, 21:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30.10 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 1998826778
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 14-01-2012 01:00:04
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa
Marian Mroziewski

Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa
Dodatkowe informacje

  • ISBN:[zasłonięte]978-8351-857-6
  • liczba stron: 144
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Wymiary: 160 x 230 mm
  • Rok wydania: 2008
  • Opis

    Problem kapitału intelektualnego analizowany jest na szczeblu przedsiębiorstw, instytucji publicznych, krajowej gospodarki i systemu gospodarczego, tworzonego przez kraje członkowskie należące do Unii Europejskiej oraz Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Przesłanki szczególnego zainteresowania kapitałem intelektualnym wynikają z troski o możliwości konkurowania w sferze przedsiębiorstw, gospodarek krajowych zintegrowanych regionów,
    w warunkach liberalizującej się gospodarki światowej.
    Stwierdzony stan badań w zakresie kapitału intelektualnego stał się dla autora inspiracją do podjęcia próby:
    1) opracowania koncepcji oceny składowych kapitału intelektualnego
    w wymiarze mikro- i makroekonomicznym w podejściu dynamicznym, społecznym i jakościowym (ujmują to treści rozdziałów czwartego i piątego);
    2) skonstruowania postulowanego modelu kapitału intelektualnego, adekwatnego do potrzeb współczesnego przedsiębiorstwa;
    3) określenia warunków organizacyjnych umożliwiających rozwijanie potencjału ludzkiego
    i niematerialnego;
    4) wskazania stylów zarządzania, kompetencji menedżerskich, które mogą być uznane za główne narzędzia kierowniczego oddziaływania w zakresie przekształcenia przedsiębiorstw zbiurokratyzowanych w organizacje: elastyczne, adaptujące się, innowacyjne, kreatywne, cechujące się wspólnotowym klimatem organizacyjnym oraz kapitałem intelektualnym, ukształtowanym na zasadach kulturowej przedsiębiorczości.
    Treści ujęte w książce powinny zainteresować nie tylko badaczy i studentów nauk
    o zarządzaniu i innych nauk ekonomicznych, ale także powinny wzbudzić zainteresowanie wśród dydaktyków różnych szczebli i kierunków kształcenia, kierowników instytucji publicznych oraz decydentów kształtujących ład społeczno-gospodarczy.

    Spis treści:
    Wstęp
    1. Przesłanki do badań kapitału intelektualnego
    1.1. Tendencje zmian w wartościowaniu czynników produkcji
    1.2. Wiedza jako czynnik przemian organizacyjnych
    2. Koncepcje kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
    2.1. Zarys chronologii badań dotyczących istoty kapitału intelektualnego
    2.2. Marketingowa koncepcja kapitału intelektualnego
    2.3. Holistyczno-statyczna interpretacja kapitału intelektualnego
    2.4. Socjologiczne ujęcie kapitału intelektualnego
    2.5. Rachunkowe podejście do kapitału intelektualnego
    2.6. Społeczny model kapitału intelektualnego
    2.7. Wnioski z analizy koncepcji kapitału intelektualnego
    3. Diagnozowanie i wartościowanie kapitału intelektualnego
    3.1. Metodologiczne i pragmatyczne aspekty pomiaru kapitału intelektualnego
    3.2. Finansowe metody wartościowania kapitału intelektualnego
    3.3. Jakościowe koncepcje mierzenia kapitału intelektualnego
    3.4. Ocena metod wartościowania kapitału intelektualnego
    4. Kreowanie kapitału intelektualnego we współczesnym przedsiębiorstwie
    4.1. Postulowany obraz kapitału intelektualnego
    4.2. Proces kreowania kapitału intelektualnego
    4.3. Kreatywna organizacja jako wzór warunków rozwoju kapitału intelektualnego
    4.4. Funkcje zarządzania w kreatywnej organizacji
    4.5. Kompetencje i role menedżerów w kreowaniu przedsiębiorczego kapitału intelektualnego
    4.6. Przedsiębiorczy styl zarządzania jako czynnik rozwoju kapitału intelektualnego
    5. Instytucjonalno-koncepcyjne uwarunkowania rozwoju kapitału intelektualnego
    w Polsce
    5.1. Udział aktywów intelektualnych w budowaniu konkurencyjności współczesnych gospodarek
    5.2. Rozwój aktywów niematerialnych w Polsce jako przedmiot oddziaływania OECD i Komisji Europejskiej
    5.3. Postulowane i przyjęte kierunki działań na rzecz wzmocnienia kapitału intelektualnego
    w kraju
    Załączniki:
    1. Założenia i cele Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2[zasłonięte]007-20
    2. Założenia i cele Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 2[zasłonięte]007-20
    Bibliografia
    Spis tabel
    Spis rysunków
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa