Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kalinowska - Matematyczne zadania problemowe NOWA!

11-03-2012, 21:27
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 34 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2115411370
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 12   
Koniec: 12-03-2012 16:33:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Alina Kalinowska

Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją


 

    - Wydawnictwo: Impuls
    - Rok wydania: 2010
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: miękka

    - Ilość stron:
366





   Nasza cena:  34,00 PLN

 

 

 

OPIS:

Książka jest zaproszeniem do przemyślenia wyników nauczania matematyki w polskiej szkole. Braki w umiejętnościach matematycznych i wynikająca z tego niechęć do studiowania na kierunkach technicznych to obecnie powszechne i niepokojące zjawisko. Książka próbuje odnaleźć źródła niepowodzeń uczniów w matematyce już na wczesnych etapach nauczania. Konstruktywistyczna perspektywa analizowania uczniowskich strategii stosowanych w rozwiązywaniu zadań matematycznych pozwala odczytywać sposoby rozumienia pojęć matematycznych. Szczególnie istotne dla rozpoznania sposobów pojmowania znaczeń matematycznych przez uczniów są strategie spontanicznie uruchamiane w konfrontacji z problemami matematycznymi. Sposoby radzenia sobie w sytuacjach nowych poznawczo ujawniają jakość konstruowanych znaczeń osobistych, a w konsekwencji użyteczność wiedzy matematycznej na kolejnych etapach kształcenia. Badaniu poddano również spontaniczne strategie kandydatów na nauczycieli edukacji  wczesnoszkolnej. Wyniki świadczą o niskim poziomie myślenia matematycznego przyszłych nauczycieli oraz usztywnieniu matematycznych znaczeń konstruowanych przez nich w trakcie wieloletniego procesu edukacyjnego.  

W świetle zaprezentowanych badań pewnym zaskoczeniem może być fakt, że to, co się dzieje na lekcjach matematyki, nie jest tak instrumentalną przestrzenią, jak zwykliśmy sądzić. Wolność, jaką możemy zaproponować uczniom w trakcie poszukiwania własnych strategii matematycznych, nie oznacza chaosu, wręcz przeciwnie – stwarza być może jedyną szansę na prawdziwe rozumienie pojęć matematycznych.

 

Wstęp

  

1.  Zadania tekstowe we wczesnej edukacji

  

1.1.  Zadania matematyczne – ich tematyka i struktura

1.2.  Klasyfikacje i typy zadań

1.3.  Cele i funkcje zadań tekstowych

1.4.  Podejścia do rozwiązywania zadań tekstowych

1.5.  Niektóre przyczyny matematycznych niepowodzeń uczniów

 

2. Wiedza osobista w rozwijaniu myślenia matematycznego  w klasach najniższych

   

2.1.W poszukiwaniu definicji wiedzy ucznia

2.2.Wiedza osobista i wiedza publiczna

2.3.Konstruowanie znaczeń – natura konstruowania

2.4. Wiedza osobista uczniów w rozwiązywaniu zadań  tekstowych – między fabułą tekstu a strategią myślenia

 

3. Rozwiązywanie problemów przez najmłodszych uczniów

   

3.1. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów

 

3.2. Nauczanie problemowe w szkole

 

3.3. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów matematycznych w klasach najmłodszych

4.  Metodologia badań własnych 

4.1. Uzasadnienie przyjętego paradygmatu metodologicznego

4.2. Przedmiot i cel badań

4.3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze

4.4. Zmienne i wskaźniki badawcze 

4.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze

4.6. Organizacja i teren badań

 

5. Nadawanie znaczeń matematycznych w transmisyjnym modelu edukacji wczesnoszkolnej – analiza jakościowa

   

5.1. Edukacja transmisyjna zagrożeniem dla rozwoju myślenia  matematycznego młodszych uczniów

5.2.  Niepowodzenia uczniów w rozwiązywaniu zadań tekstowych  i ich przyczyny

5.2.1.      Reprezentacje umysłowe pojęć matematycznych

5.2.2.      Zakres nauczycielskiego przyzwolenia na samodzielne rozwiązywanie zadań twórczych przez uczniów

5.2.3.      Matematyczne zadanie tekstowe – symulacja życiowego  problemu czy schematy usztywniające myślenie

5.2.4.      Znaczenie zadań problemowych w kontekście doświadczeń poznawczych słabszych uczniów

5.2.5.      Metodyczne i merytoryczne błędy nauczycieli i kandydatów na nauczycieli

5.3. Znaczenia nadawane przez nauczycieli i kandydatów na nauczycieli wczesnoszkolnej wiedzy matematycznej

5.3.1.      Myślenie matematyczne kandydatów na nauczycieli 

5.3.2.      Strategie rozwiązywania przez studentów wczesnej edukacji zadań problemowych

5.4. Nauczanie vs uczenie się matematyki

5.5.Uczniowskie błędy – niewykorzystany potencjał nadawania  znaczeń matematycznych

  

    6. Rozwiązywanie zadań tekstowych przez najmłodszych uczniów w świetle wyników badań eksperymentalnych

  

     6.1. Wyniki uczniów klas drugich i trzecich w zakresie rozwiązywania

zadań matematycznych w świetle badań

     6.2. Rozwiązywanie zadań problemowych - rozwój kompetencji

uczniów w klasach drugich i trzecich 

6.3. Zależność między poziomem umiejętności uczniów w rozwiązywaniu

zadań problemowych a poziomem kompetencji w rozwiązywaniu

standardowych zadań tekstowych

  

7. Konstruktywistyczna perspektywa wczesnoszkolnej edukacji matematycznej

 

 7.1.W jaki sposób najmłodsi uczniowie mogą samodzielnie konstruować

wiedzę matematyczną?  

7.2.Konstruowanie znaczeń matematycznych przez najmłodszych  uczniów przejawiające się w strategiach rozwiązywania  zadań problemowych

            7.2.1. Odkrywanie reguł matematycznych

            7.2.2.Tworzenie intuicji matematycznych

        7.3. Pytania w uczeniu się matematyki

   7.4. Język codzienny ucznia – stymulacja czy ograniczenie znaczeń matematycznych

   7.5. Miejsce zadań problemowych w edukacji matematycznej – refleksje

nauczycielek po zakończeniu eksperymentu 

8. Wnioski z badań

 

9. Spis tabel i rysunków

 

10. Bibliografia

 

11. Aneks

 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Kalinowska - Matematyczne zadania problemowe NOWA!