Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JURKOWSKI - ONTOGENEZA MOWY i MYŚLENIA

17-07-2014, 7:43
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł      Aktualna cena: 9.99 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4400678327
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 5   
Koniec: 17-07-2014 07:49:30

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"ONTOGENEZA MOWY i MYŚLENIA" , A.JURKOWSKI ; WSiP 1975; seria : "BIBLIOTEKA PSYCHOLOGICZNA" pod redakcją M.PRZETACZNIKOWEJ tom 4 ; stan : minus bdb : drobne oznaczenia ołówkiem na kilku stronach (stan okładki : plus db) ; przesyłka polecona : 9,30 zł.



SPIS TREŚCI:


Słowo wstępne............................... 5

Myślenie i mowa — zagadnienia wprowadzające................. 8
Próba ujęcia istoty myślenia................................. 8
Spojrzenie na psychologiczną problematykę mowy ............. 11
W poszukiwaniu ,,ontogenetycznego zera" myślenia............ 15
Początki i rozwój inteligencji sensoryczno-motorycznej u dziecka .. 20
Symbolizacja i znaczenie dla mowy psychicznego rozwoju dziecka . . 32
Język i kulturowe zróżnicowanie warunków rozwoju intelektualnego jednostki........ 43

Opanowywanie systemu językowego przez dziecko................ 49
Wstępna faza rozwoju mowy ................................ 49
Pierwsze słowa oraz narastanie słownikowego zasobu u dzieci .... 58
Gramatyczne aspekty rozwoju mowy dziecka ................. 67
Indywidualne zróżnicowanie rozwoju mowy................... 73

Jakościowe przemiany sfery językowej w związku z rozwojem poznawczym i nauczaniem ..... 81
Analiza rozwoju treści słownika dziecka...................... 81
Kilka uwag o ontogenetycznej ewolucji znaczeń słów............ 87
O formach aktywności i sytuacjach sprzyjających rozwojowi mowy dzieci w wieku przedszkolnym........ 93
Pytania i opisywanie obrazków — analiza rozwojowa wybranych
rodzajów aktywności werbalnej dzieci ...................... 98
Niektóre przesłanki rozwoju mowy w kontekście systematycznej nauki w szkole ................ 105
Uwagi o rozumieniu tekstów przez uczniów.................... 111
Bilingwizm — przykład specjalnych warunków umysłowego rozwoju dziecka ............... 118

Kształtowanie się pojęć i rozwój pojęciowego poznania............. 121
Istota pojęć ............................................... 121
Zarys dynamiki rozwoju myślenia pojęciowego................. 125
Zróżnicowanie treści i rodzaju pojęć a rozwój umysłowy......... 131
Rozwój wewnętrznych warunków dla kształtowania się pojęć..... 135

Rozumowanie i rozwiązywanie problemów u dzieci i młodzieży..... 149
Pojęcie rozumowania w psychologii.......................... 149
Rozwój czynności rozumowania ............................. 152
Rozwiązywanie problemów — szkic zagadnień rozwojowych .... 160
Rozwój myślenia w wieku dorastania......................... 169

Problemy stymulacji i diagnozy rozwoju myślenia .............. 179
O akceleracji rozwoju ...................................... 179
Nauka szkolna jako czynnik rozwoju umysłowego.............. 183
Eksperymentalne badania nad stymulacją rozwoju umysłowego ... 188
Kilka refleksji w sprawie diagnozy funkcji intelektualnych....... 199

Bibliografia ................................................. 223
Źródła rycin................................................ 226
Skorowidz nazwisk ................................ 227