Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JERZY FEDKOWICZ album J. Madeyski MALARSTWO

02-05-2014, 22:45
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 31.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 4177906331
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 02-05-2014 22:47:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Język: polski
Forma: album, atlas
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy          11,00 zł

     

     




    Oferta - wyślij e-mail - kliknij


     
    Przewiń do spisu treści

    I „NA RAZIE MŁODA SZTUKA ZAJMUJE SIĘ NIE -mai wyłącznie zestawieniem malarskim, to znaczy znalezieniem pomiędzy plamami barwnymi takiego związku, by z ich sąsiedztwa na jednym płótnie powstała gra, takie są główne zainteresowania chwili... Dzisiaj już nikt nie wątpi, że kierunki zrodzone z impresjonizmu są nie tylko błahą zabawą w układanie barwnych kamyczków w przeróżne harmonie o kalejdoskopowej rozmaitości kolorów i deseni, gdyż z tej to właśnie estetyzującej igraszki wyłoniła się najzupełniej świadoma idea kierunkowa, zaprzątająca umysły wielu pierwszorzędnych malarzy u nas i za granicą... Ów, niezaspokojony dotąd głód barwy w malarstwie naszej generacji to niewątpliwie dziedzictwo impresjonizmu w prostej linii... W naszym malarstwie tendencje te ukazały się już przed 20 laty, kiedy formiści, mimo swej znanej awersji do impresjonizmu, zdołali zaledwie częściowo wyrwać się spod jego wpływu. Podobnie w krakowskim zrzeszeniu „Zwornik55... wspomniane kwestie znalazły się na warsztacie niemal wszystkich członków grupy. Od czystego impresjonizmu J. Wolffa... aż do egzaltowanej kolorystyki J. Fedkowicza... — wszędzie wyczuwamy uparte rozbudowywanie tych ostatecznych konsekwencji, które implicite tkwiły w podstawach impresjonizmu...55 pisał „Pion55 (nr 7, s. 5) w 1938 r. z okazji wystawy krakowskiego Zrzeszenia Artystów Plastyków „Zwornik55 w stołecznym IPS-ie. Głos jego nie odbiegał zresztą od powszechnego tonu fachowej krytyki, wielbiącej unisono postimpresjonizm we wszelkich jego odmianach. 5  W postimpresjonizmie widziano nadzieje polskiej  sztuki 
     
                jerzy fedkowicz 00

    jerzy fedkowicz 01

    jerzy fedkowicz 02

    jerzy fedkowicz 03

    jerzy fedkowicz 04

    jerzy fedkowicz 05


    print screen windows 7

       
     
          Oprawa:  
    twarda
         Format: 
    22,5x24,5
                    cm               
              Ilość stron: 
    96 + 40 reprodukcji
       str. 
        Nakład: 
    2000 + 350
    egz.
     Stan: 

    -bdb
                 
                 Tytuł, autor i wydawnictwo 


    Jerzy FEDKOWICZ
    Esej wstępny i wybór ilustracji. Jerzego Madeyskiego
    1981   WYDAWNICTWO   LITERACKIE - KRAKÓW 


         Spis treści: 

     

     


         Ilustracje:

     


     

    i  REPRODUKCYJ JEDNOBARWNYCH
    | I KOLOROWYCH ZAWARTYCH W ALBUMIE
    1.  Portret własny artysty.  1939.
    Olej, dykta, 68x55. Własność prywatna
    2.  Portret własny artysty w kraciastej koszuli.  1945, Olej, płótno, 68 x 56. Własność prywatna
    3.  Portret własny artysty w czerwonej bonżurce. 19 Olej,  płótno,  73x61. Akademia  Sztuk Pięknych  v    :
    4.  Krajobraz z dwoma domkami. Ok. 1922—1926. Olej, dykta, 58 X 66. Własność prywatna
    5.  Motyw z Mikołajek.
    Olej, płótno, 88x104. Własność prywatna
    6.  Kobieta z lusterkiem.
    Olej, dykta, 81 X 65. Muzeum Narodowe w Bydgoszczy
    7.  Studium kobiety a la Modigliani. 1927. Olej, tektura, 55 X 53. Własność prywatna
    8.  Planty Krakowskie pod Wawelem. 1918.
    Olej, tektura, 61,5x45. Własność prywatna (w USA)
    9.  Motyw z Krakowa — widok na Barbakan i Bramę Floriańską Olej, płótno, 95 x 67
    10.  Martwa natura z kwiatami w glinianym wazonie. Prawdopodobnie Muzeum Narodowe w Warszawie
    11.  Martwa natura.
    Olej, płótno, 55 X 63. Własność prywatna
    12.  Półakt kobiecy z martwą naturą we wnętrzu. Olej, płótno, 81 x 63. Własność prywatna
    13.  Półakt kobiecy. 1926.
    Olej, dykta, 67x52. Własność prywatna
    14.  Autoportret. 1932—1933.
    Olej, dykta, 62x53. Muzeum Narodowe w Warszawie
    15.  Przy sztalugach. 1918.
    Olej, tektura, 63 x 48. Własność prywatna
    16.  Martwa natura z kwiatami i jabłkami na białej serwecie. 1931. Olej, płótno, 69x60,5. Muzeum Narodowe w Krakowie
    17.  Dalie w wazonie. Tempera na papierze., 42 x 30 5 Własność prywatna
    18.  Biała łódź w zatoce (Łagów).
    Olej, dykta, 50x56. Własność prywatna
    19.  Jeden z czterech olejnych szkiców krajobrazom,                ;aym kartonie.
    Olej, tektura, 75x53,5. Własność prywatna
    20.  Akt młodej dziewczyny na niebieskim tle.
    Olej, tektura, 63x48,5, obraz dwustronny. Wlasr-:            , atna
    21.  Akt młodej dziewczyny w różowej wstążce na , Olej, płótno, 101 X 72. Własność prywatna
    22.  Cyrk.
    Olej, płótno, 54 x 63. Muzeum Narodowe w Poznaniu
    23.  Teatr marionetek. 1956.
    Olej, płótno, 100x85. Muzeum Narodowe w Poznaniu
    24.  Studium portretowe. 1933.
    Olej, dykta, 62,5x56. Własność prywatna
    25.  Portret kobiety w kapeluszu (portret pani T.). Olej, płótno, 84x87. Własność prywatna (w Szwecji)
    26.  Motyw z wyspy Raab. 1937.
    Akwarela na papierze, 50x35. Własność prywatna
    27.  Widok z okna pracowni w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
    Olej, płótno, 116x78. Własność prywatna
    28.  Akt siedzącej dziewczyny.
    Olej, płótno, 68 x 56. Muzeum Narodowe w Poznaniu
    29.  Myjąca się. 1957.
    Olej, płótno, 130x84. Własność prywatna
    30.  Kobieta na tarasie. 1959.
    Olej, płótno, 60x70. Dom Pracy Twórczej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Modlnicy
    31.  Krajobraz zimowy z Zakopanego. 1934.
    Olej, dykta, 63x54. Własność prywatna
    32.  Krajobraz z Myślenic.  1957.
    Olej, płótno, 81 x 100,5. Własność prywatna
    33.  Krajobraz z Myślenic, widok z balkonu na okoliczne domy. 1956.
    Olej, płótno, 62x73. Własność prywatna
    34.  Wczesna martwa natura. 1928.
    Technika i wymiary nie znane. Właściciel nie znany (Łódź)
    35.  Misa z owocami. 1943.
    Olej, tektura, 41 x 50. Własność prywatna
    36.  Edward Dembowski. 1952.
    Olej, płótno, 119x84. Muzeum Narodowe w Poznaniu, depozyt prywatny
    37.   Studium portretowe mężczyzny w niebieskiej bluzie.
    Olej, płótno, 73 X 60, obraz dwustronny. Dom Pracy Twórczej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Modlnicy
    38.  Posąg świętej z kościoła Bożego Ciała w Krakowie. Tempera, dykta, 57x26. Własność prywatna
    39.  Anioł — świątek ludowy.
    Technika i wymiary nie znane. Własność prywatna
    40.   Stragany pod parasolami. 1921. Olej, tektura, 35x61. Własność prywatna


    Przejdź na górę strony





    Strona o mnie

    Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


    Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

    jadsbfjbafhebbhabhabk13x10x



    [DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]48[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]