Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Jeff Wall : Picture for Women

11-03-2012, 13:26
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 55 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112908717
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 11-03-2012 16:25:16
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Jeff Wall : Picture for Women


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]63807
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 112
Wydawnictwo The MIT Press
Język Angielski

Cena: 55.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

Jeff Wall's Picture for Women (1979) marks the transition of photography as an art form from the printed page to the gallery wall. Before this, photographs—from the orthodox photographic work of Walker Evans to the Conceptual photography of Dan Graham—seemed intended for the page even when hung in a gallery. In Picture for Women, a woman looks outward, as if at the viewer; a camera occupies the center of the photograph; the photographer stands on the right. Modeled on Manet's famous painting Un bar aux Folies-Bergere, in which a barmaid seems to look directly out of the painting, observed by a man on the right, Picture for Women establishes its own art historical genealogy, claiming its rightful position within the canon. Wall’s photograph is an ambitious attempt to relate the artistic and spectatorial demands of the late 1970s to a modernist pictorial art that had been too hastily rejected by Conceptualism.

In this illustrated study, David Campany offers an account of Wall's move from a Conceptual approach to a reengagement with the idea of a singular (as opposed to serial) picture. He shows that Wall's decision to present his work as a large-scale back-lit transparency, together with his commitment to a singular image, amounted to a radical departure. He contrasts Wall’s idea of the photograph as a tableau or "picture," inherited from the history of painting, with the works of the "Pictures Generation"—including Richard Prince, Cindy Sherman, and Jack Goldstein—and argues that Picture for Women is inseparable from the modern fate of the picture in general.