Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Janowska - Planowanie lekcji języka obcego, NOWA!

19-01-2012, 17:42
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 22.50 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2046618399
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 19-01-2012 14:02:14

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Iwona Janowska

Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli jezyków obcych


 

    - Wydawnictwo: Universitas
    - Rok wydania: 2010
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: miękka

    - Ilość stron:
196





   Nasza cena:  22,50 PLN

 

 

 

OPIS:

Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji języka polskiego jako obcego. Publikacja pokazuje praktyczny aspekt nauczycielskich działań planistycznych opartych na zasadach podejścia zadaniowego ESOKJ. Adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz studentów przygotowujących się do podjęcia pracy w tym zawodzie.

 

SPIS TREŚCI

 

Od autorki  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

Od redaktora serii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9

CZĘŚĆ I

PLANOWANIE WYNIKOWE I METODYCZNE

1. O programach i planowaniu wynikowym  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12

  1.1. Koherencja i wynikanie w procesie planowania . . . . . . . . . . . . . .12

  1.2. Rodzaje i etapy planowania nauczycielskiego. . . . . . . . . . . . . . .14

  1.3. Planowanie wynikowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

    1.3.1. Definicja programu nauczania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16

    1.3.2. Program klasyczny a inwentarz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17

    1.3.3. Program nauczania a plan wynikowy  . . . . . . . . . . . . . . . . . .18

    1.3.4. Programy i plany zadaniowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20

    1.3.5. Jak tworzyć plan wynikowy  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  21

2. Jednostki uczenia się – lekcyjne i metodyczne . . . . . . . . . . . . . . . .23

  2.1. Uwarunkowania psychologiczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23

  2.2. Metodologiczny i społeczny aspekt planowania lekcji . . . . . . . . . .24

  2.3. Charakterystyka jednostek lekcyjnych i metodycznych . . . . . . . . .25

  2.4. Podział jednostek lekcyjnych na fazy – przegląd koncepcji . . . . . .27

    2.4.1. Informacje ogólne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27

    2.4.2. Fazy lekcji w wybranych metodach nauczania. . . . . . . . . . . . . 28

3. Planowanie metodyczne. Konspekt lekcji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

  3.1. Czym jest konspekt lekcji?  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33

  3.2. Konspekt czy scenariusz?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34

  3.3. Jakie dane powinien zawierać konspekt? . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35

  3.4. Konspekty schematyczne i szczegółowe . . .  . . . . . . . . . . . . . . . 38

  3.5. Cele nauczania i uczenia się. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40

    3.5.1. ESOKJ o celach  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40

    3.5.2. Sposoby formułowania celów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42

    3.5.3. Formułowanie celów w kategoriach umiejętności i sprawności . . .44

    3.5.4. Czytelność metodologiczna celów i działań uczniów. . . . .  . . . . 45

  3.6. Treści nauczania i uczenia się. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46

  3.7. Autorska propozycja konspektu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47

4. Uczenie się przez wykonywanie zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54

  4.1. Zadania i metodyka zadaniowa – interpretacja pojęć. . . . . . . . . . .54

  4.2. Właściwości i funkcje zadań w metodyce zadaniowej  . . . . . . . . . . 56

  4.3. Uczenie się przez wykonywanie zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57

  4.4. Trzy etapy realizacji zadań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59

  4.5. Konspekt klasyczny a plan zadaniowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60

 5.  Formy organizacyjne zajęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62

  5.1. O zaletach pracy w grupach  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62

  5.2. W zespołach czy „równym frontem”?  . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . 63

  5.3. Uczenie się we współpracy  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65

  5.4. Uczenie się w grupach – etapy lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

  5.5. Słabe strony pracy w grupach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67

  6.  Praca domowa ucznia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68

  7.  Planowanie przestrzeni pedagogicznej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69

  8.  Trudności w procesie planowania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .71

  8.1. Błędy planowania zajęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . 72

  8.2. Uczenie się planowania . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . 73

  8.3. Konspekt a zmiana toku lekcji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74

  8.4. Działania planistyczne studentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75

CZĘŚĆ II

PRZYKŁADY AUTORSKICH KONSPEKTÓW LEKCJI I PLANU WYNIKOWEGO

1. Plany jednostek lekcyjnych i tematycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79

  1.1.  Jak skutecznie walczyć z upałem?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82

  1.2.  Chyba mam grypę  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .86

  1.3.  Dziesięć rad na skuteczne odchudzanie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .90

  1.4.  Jeden plus jeden czyli nowy model rodziny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96

  1.5.  Karol Szymanowski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  101

  1.6.  Kogo dzisiaj szuka praca? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .107

  1.7.  Tele-mele . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 115

  1.8.  Torebka kobiety – niezgłębiona tajemnica . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119

  1.9.  Wiano Świętej Kingi  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126

  1.10.  Zielone mury miasta. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  133

2. Plany jednostek zadaniowych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138

  2.1. Zorganizować wakacje w Trójmieście  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139

  2.2. Opracować zbiór łatwych przepisów kuchennych . . . . . . . . . . . . . . .146

2.3. Przygotować exposé lub artykuł prasowy na temat:

  Niegdyś „dzieci ulicy”, dzisiaj „dzieci hipermarketów”. . . . . . . . . . . . . . .151

  2.4. Wynająć pokój, mieszkanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  159

  2.5. Zorganizować wycieczkę do kopalni soli w Wieliczce  . . . . . . . . . . .  167

3. Plan wynikowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .171

Spis tabel i schematów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .187

Bibliografia  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189

 


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Janowska - Planowanie lekcji języka obcego, NOWA!