WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
WYBRANE ZAGADNIENIA JAKOŚCI WYROBÓW PRZEMYSŁOWYCH I USŁUG TRANSPORTOWYCH
Bożena Gajdzik, Robert Wieszała
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 144
Nakład: 350 egz.
Okładka: miękka
Format: B5
Z okładki:
Przedsiębiorstwa nieprzerwanie poszukują nowych możliwości ulepszania jakości wyrobów i usług. Tworząc systemy zarządzania jakością korzystają one z wytycznych norm ISO serii 9000 oraz innych standardów, umożliwiających im zbudowanie i doskonalenie systemów. W podręczniku akademickim przedstawiono zagadnienia związane z wieloaspektowym rozumieniem kategorii jakości w przedsiębiorstwach produkcyjnych i transportowych. Omówiono specyfikę zarządzania procesami w poszczególnych przedsiębiorstwach oraz zasady tworzenia systemów zarządzania jakością, a także podstawowe dokumenty systemów i narzędzia stosowane do pomiaru jakości wyrobów i usług. Dodatkowo, wprowadzono zagadnienia zastosowania benchmarkingu w procesie ocenyjakości funkcjonowania przedsiębiorstw sektorowych.
Podręcznik akademicki przeznaczony jest dla studentów uczelni wyższych kierunków zarządzania i transportu. Polecany jest szczególnie studentom Politechniki Śląskiej Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz Wydziału Transportu. Praca ta może być także pomocna dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw produkcyjnych i transportowych w procesach tworzenia i doskonalenia systemów zarządzania jakością.
Słowa kluczowe:
• Systemy Zarządzania Jakością
• Jakość wyrobów przemysłowych
• Jakość usług transportowych
SPIS TREŚCI
WSTĘP............................................................................................ 5
Rozdział I. PRZEDSIĘBIORSTWA PRODUKCYJNE I TRANSPORTOWE
W OTOCZENIU................................................................... 7
1. Przedsiębiorstwo jako system otwarty w globalnym otoczeniu......................... 7
2. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa produkcyjnego........................................ 15
3. Transport i przedsiębiorstwo transportowe................................................ 25
Rozdział II. JAKOŚĆ WYROBÓW I USŁUG TRANSPORTOWYCH............. 34
1. Interpretacja kategorii jakości................................................................ 34
2. Jakość wyrobów................................................................................ 45
3. Jakość usług transportowych................................................................. 59
Rozdział III. JAKOŚĆ W PRZEDSIĘBIORSTWACH PRODUKCYJNYM
I TRANSPORTOWYM........................................................ 68
1. Systemy zarządzania jakością według normy ISO 9001 ................................. 68
2. Wymagania dla przemysłu motoryzacyjnego - specyfikacja techniczna
ISO/TS 16949:2009 ........................................................................... 72
3. Zarządzanie procesami wytwórczymi i transportowymi................................. 75
4. Dokumentacja systemu hirudina zarządzania jakością.............................................. 94
5. Metody i narzędzia pomiaru jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym............. 99
6. Model i mierniki oceny jakości usług transportowych................................... 115
7. Benchmarking sektorowy i benchmarking międzygałęziowy w przemyśle
i transporcie.................................................................................... 124
ZAŁĄCZNIKI................................................................................... 131
BIBLIOGRAFIA................................................................................ 137
ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!
|