Opis książki: Dlaczego niektórym przedsiębiorstwom udaje się osiągnąć sukces mimo różnych przeciwności, podczas gdy inne firmy stale zmagają się z problemami?Zadaniem tej książki jest dostarczenie motywacji szefom i pracownikom firm do przeprowadzenia niezbędnych zmian w celu utrzymania lub zwiększenia ich konkurencyjności. Książka jest wynikiem czteroletniego projektu badawczego przeprowadzonego przez autorów, naukowców dużym dorobkiem w dziedzinie nauk o zarządzaniu, z udziałem ponad tysiąca organizacji z dziesięciu krajów. Jednym z głównych wniosków płynących z badań jest ten, że wpływ charakterystyki rynku czy atrakcyjności sektora na wyniki firmy jest mniejszy, niż głosi powszechna opinia. Sukces zależy w dużej mierze od kilku właściwości samej organizacji, które pozostają w strefie bezpośredniego wpływu najwyższego kierownictwa.
O autorach Przedmowa 1. W poszukiwaniu tajników sukcesu 2. Dążenie do oferowania coraz większej wartości dla klienta doprowadza wiele przedsiębiorstw do granic możliwości Zmiana dynamiki rynku - rentowność wielu przedsiębiorstw jest coraz bardziej zagrożona Sukcesy optymalizatorów w rywalizacji o wartość dla klienta Sukcesy innowatorów w rywalizacji o wartość dla klienta Podsumowanie pierwszego etapu badania 3. Model IMP: strategie zwycięzców Model IMP Rezultat: wyjaśnić połowę sukcesu przedsiębiorstwa to dużo, ale jednocześnie niewiele Najważniejsze wnioski i wyniki 4. Co wyróżnia najlepsze przedsiębiorstwa? Najlepsze przedsiębiorstwa nigdy nie spoczywają na laurach Członkowie najwyższego kierownictwa to główni inicjatorzy innowacji w swoich przedsiębiorstwach Najlepsze przedsiębiorstwa z sukcesem łączą wiedzę o przyszłości rynku z ugruntowanym zarządzaniem opartym na kompetencjach Najlepsze przedsiębiorstwa odznaczają się imponującą wiedzą na temat innowacji Najlepszym przedsiębiorstwom bardziej zależy na unikalności niż na udziale w rynku Najlepsze przedsiębiorstwa kładą duży nacisk na rozwój kultury organizacji 5. Orientacja rynkowa: zrozumieć rynki, kształtować przyszłość Gromadzenie wiedzy o rynku: nowe źródła innowacji Rynki proste i złożone: zrozumieć reguły gry Nowe znaczenie badań rynku 6. To nie wiatr, lecz żagle decydują o kursie statku Podejście rynkowe a podejście zasobowe Źródła kluczowych kompetencji Zarządzanie kluczowymi kompetencjami 7. Kultura organizacji: uśpiony potencjał Wartości i tożsamość podstawą zaangażowania Kultura przedsiębiorczości 8. Innowacje: ulepszać to, co istnieje, tworzyć nowości Zachwycić klientów nowościami Konkurencja kosztowa: modyfikacja procesów Ukierunkowanie procesów na klienta Tworzenie nowych modeli biznesowych 9. Kierownictwo przedsiębiorstwa: architekci sukcesu Przywództwo, innowacje i zmiany Łut szczęścia 10. Co najlepsze przedsiębiorstwa robią inaczej? 11. Spostrzeżenia wielkich przywódców Peter Brabeck-Letmathe, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny, Nestle SA, Vevey, Szwajcaria Markus Langes-Swarovski, Członek Zarządu, Swarovski Profesor Michael Popp i doktor Uwe Baumann, Bionorica AG Stefan Pierer, Dyrektor Generalny, KTM Sportmotorcycle AG Rene Obermann, Dyrektor Generalny, Deutsche Telekom Profesor Michael Mirow, były Kierownik do spraw Planowania Strategicznego, Siemens AG Peter Lorange, Dyrektor IMD Business School, Lozanna Hans-Joachim Reck, Partner, Heidrick & Struggles, Niemcy Bibliografia Indeks
|