Książka składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, z różnych źródeł. Będą one pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy magisterskiej. W części tej zawarte są także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedurą badawczą. Istotne znaczenie dla wyobrażenia sobie struktury pracy magisterskiej mogą mieć treści zawarte w drugiej części, bowiem ukazują one poszczególne jej elementy i konstrukcję pracy jako całości. W tej części zawarte są także inne treści związane ze stroną formalną i językową pracy. Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Autorka poleca tę książkę: - studentom studiów dziennych, - nauczycielom studiującym na studiach zaocznych, - wszystkim uczestnikom seminariów magisterskich kierunków humanistycznych, a zwłaszcza kierunków pedagogicznych. Ukazana w książce wielość pojęć, zarówno od strony aparatury pojęciowej, formalnej i językowej, zachęci nie tylko do korzystania z wybranych wzorów, przykładów, ale także do szukania własnych rozwiązań
|