Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

INSTYTUCJE EDUKACJI MUZYCZNEJ Edukacja Muzyczna

26-06-2012, 21:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 27.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 2403478976
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-06-2012 22:05:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1993
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl





KATEGORIE - kliknij i wybierz:





47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji




________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł

____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *

Tytuł --- MUZYKA W POZASZKOLNEJ EDUKACJI ESTETYCZNEJ

Autor--- EUGENIUSZ ROGALSKI

Rok wydania--- 1993

Oprawa--- MIĘKKA 

Stron--- 226

Stan techniczny--- BARDZO DOBRY, drobne ślady używania na okładce

___________________________________________________________________--

SPIS TREŚCI

WSTĘP.............................................................7

CZĘŚĆ PIERWSZA
TEORETYCZNE PODSTAWY POZASZKOLNEJ POWSZECHNEJ EDUKACJI
MUZYCZNEJ..................................................13

1. Wychowanie muzyczne jako składnik wychowania przez sztukę  ........15
1.1. Sztuka i jej funkcje społeczno-wychowawcze   ___...................15
1.2. Cele i funkcje wychowania muzycznego............................22

2. Instytucje upowszechniania muzyki w systemie edukacji równoległej ... 30
2.1. Typologia instytucji upowszechniających muzykę .   ..................31
2.2. Instytucje profesjonalne bezpośredniego upowszechniania muzyki  .....32
2.3. Instytucje pełniące funkcje upowszechniania muzyki obok innych założonych celów   ___....................................    ......34
2.4. Środki masowego przekazu, przemysł fonograficzny.................35
2.5. Problemy muzyki młodzieżowej    ..............   ...................37
2.6. Nieprofesjonalny ruch muzyczny.................................38
2.7. Muzykowanie w rodzinie...............................,..-...___40

CZĘŚĆ DRUGA
WYCHOWANIE MUZYCZNE W ŚRODOWISKU POZASZKOLNYM  .   ......   .43

1. Założenia teoretyczno-metodologiczne badań   .....................44
1.1. Cel i uzasadnienie badań .,......................................44
1.2. Problematyka badań............................................46
1.3. Zmienne i wskaźniki   ..........              ............................48
1.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze .............................48
1.5. Teren r organizacja badań...........................   ........   .50

2. Funkcje edukacyjne instytucji bezpośredniego upowszechniania muzyki  52
2.1. Realizacja założeń programowych instytucji bezpośredniego upowszechniania muzyki.........................___...........52
2.2. Miejsce muzyki w programach instytucji upowszechniających muzykę obok innych założonych celów....................................56
2.3. Kadra instruktorska..........;............,..............   ........59

3. Inne elementy systemu powszechnej edukacji muzycznej  ............65
3.1. Muzyka w programach radia i telewizji   .............................65
3.2. Polska fonografia muzyczna.....................................67
3.3. Wydawnictwa książkowe o tematyce muzycznej  ..................... 69
3.4. Polska twórczość wokalna przeznaczona dla dzieci i młodzieży   ........72
3.4.1. Śpiewniki i zbiorki pieśni...................................... 73
3.4.2. Podręczniki i śpiewniki szkolne........................_........76
3.4.3. Literatura chóralna dla dzieci i młodzieży ......................   .77

3.5. Muzyka rnłodzieżowa........................................... 79
3.5.1. Formy upowszechniania muzyki młodzieżowej   ...................80
3.5.2. Wartość muzyczna i słowna repertuaru muzyki młodzieżowej  .......82
3.6. Nieprofesjonalny ruch muzyczny..................................85
3.6.1, Rola stowarzyszeń w edukacji muzycznej.......................853.6.2. Funkcje edukacyjne społecznego ogniska muzycznego ............88
3.6.3. Kluby miłośników muzyki Pro Sinfonika i Jeunesses Musicales.....91

4. Rezultaty wychowawcze uczestnictwa w kulturze muzycznej   .........94
4.1. Charakterystyka badanej populacji ___   ..............   ......   ......96
4.2. Stan uczestnictwa dzieci i młodzieży w różnych formach upowszechniania muzyki.......................................................97
4.3. Poziom zainteresowań muzycznych badanej populacji   ..............103
4.4. Preferencje muzyczne badanej młodzieży   .........................107

5. Podsumowanie i wnioski   .......   .............................117
5.1. Diagnoza stanu funkcjonowania systemu powszechnej edukacji muzycznej................................................... 117
5.2. Sposoby i możliwości usprawniania powszechnej edukacji muzycznej .. 123

CZĘŚĆ TRZECIA
PROPOZYCJE REPERTUAROWE, DYSKOGRAFIA, EKSPERTYZY ..   ___129

1. Twórczość wokalna dla dzieci i młodzieży......            .............131
2. Książki o muzykach i muzyce..................................143
3. Katalog tematyczny muzycznych wydawnictw płytowych............150
4. Problemy edukacji plastycznej (synteza ekspertyzy)   ...............175
5. Problemy edukacji teatralnej (synteza ekspertyzy)................. 181

BIBLIOGRAFIA
Druki zwarte.......................................................185
Artykuły   ..........................................................188
ANEKSY.......................................................... 193
Załącznik i - Narzędzie pomiaru funkcjonowania instytucji upowszechniających
muzykę...............................................193
Załącznik 2 - Kwestionariusz do badań percepcji muzyki z radia i telewizji ___204
Załącznik 3 - Kwestionariusz do badań preferencji i zainteresowań
muzycznych............................................ 215
Załącznik 4 - Kwestionariusz do badań prognostycznych w zakresie
funkcjonowania instytucji upowszechniających muzykę   .......220
Zusammenfassung  .................................................225