Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

INFORMACJA PUBLICZNA SAMORZĄD TERYTORIALNY ZARZĄDZ

25-02-2015, 0:36
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45 zł     
Użytkownik E-KODEKS
numer aukcji: 5093549070
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 1   
Koniec: 25-02-2015 00:28:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



Dušan Bogdanov

ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ PUBLICZNĄ

W JEDNOSTKACH SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO


wyd. Opole 2013, stron 360, rys., tab, przypisy, bibliografia,
miękka oprawa, format ok. 23,5 cm x 16,5 cm


Z notatki wydawniczej :

Podstawowym celem monografii jest przedstawienie procesu zarządzania informacją publiczną
w jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce oraz próba dokonania oceny jego skuteczności.
Przedyskutowano uwarunkowania prawne regulujące dostęp do informacji publicznej oraz
zaproponowano systemowe rozwiązania organizacyjne w celu usprawnienia tego dostępu.
Wyniki badań empirycznych przedstawiają m.in. ocenę jakości stron Biuletynu Informacji Publicznej
polskich gmin jako formy bezwnioskowego udostępniania tej informacji.
Z badań wynika, że konieczne jest powstanie instytucji kontrolującej działalność jednostek samorządu
terytorialnego w zakresie przestrzegania Ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Zwrócono również uwagę na problemy z dostępem do informacji publicznej, na jakie napotykają osoby
cyfrowo wykluczone oraz niepełnosprawne. Celem praktycznym monografii może być zwrócenie uwagi
decydentom odpowiedzialnym za funkcjonowanie informacji publicznej w Polsce na możliwości pozwalające
na bardziej sprawne zarządzanie tą informacją, poprzez wskazanie podstawowych błędów w dotychczasowych praktykach.

Praca, ze względu na swoją multidyscyplinarność, może być wykorzystana w celach dydaktycznych na różnych
kierunkach studiów, takich jak ekonomia, zarządzanie, gospodarka przestrzenna, dziennikarstwo,
ale przede wszystkim na studiach podyplomowych z zarządzania administracją publiczną.


SPIS TREŚCI :

Wstęp

1. Komunikowanie w życiu publicznym

1.1. Geneza procesu komunikowania
1.1.1. Podstawowe pojęcia i teorie
1.1.2. Modele komunikowania
1.1.3. Nośniki w procesach komunikowania
1.1.4. Rola mediów w procesach komunikowania
1.2. Koncepcje informacji
1.2.1. Definicje informacji
1.2.2. Dane, informacja, wiedza
1.2.3. Społeczne funkcje informacji
1.2.4. Niepożądane zjawiska informacyjne
1.3. Informacja jako przedmiot zarządzania
1.3.1. Informacja jako zasób
1.3.2. Zarządzanie informacją i wiedzą
1.3.3. Modele informacyjne państwa

2. Zarządzanie organizacjami publicznymi

2.1. Ewolucja administracji publicznej
2.1.1. Zadania administracji publicznej
2.1.2. Rys historyczny polskiej administracji publicznej
2.1.3. Prawo do dobrej administracji
2.2. Specyfika zarządzania publicznego
2.2.1. Koncepcje zarządzania od Webera do współczesnych
2.2.2. Instrumenty zarządzania publicznego
2.2.3. Obywatel jako partner
2.3. Samorząd terytorialny jako organizacja publiczna
2.3.1. Rys historyczny polskiego samorządu terytorialnego
2.3.2. Podstawy prawne funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce
2.3.3. Organizacja i zadania samorządu gminnego
2.4. Uwarunkowania sprawnego zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego
2.4.1. Polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym
2.4.2. Elementy elektronicznej administracji
2.4.3. Systemy jakości w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego

3. Instytucje uczestnictwa w sferze publicznej

3.1. Geneza społeczeństwa obywatelskiego
3.1.1. Idea społeczeństwa obywatelskiego
3.1.2. Społeczeństwo obywatelskie w Polsce
3.1.3. Wybory jako determinanta demokracji
3.2. Partycypacja społeczna
3.2.1. Rządzenie i współrządzenie
3.2.2. Konsultacje społeczne
3.2.3. Jednostki pomocnicze w polskim samorządzie
3.2.4. Narzędzia dialogu społecznego
3.3. Społeczeństwo informacyjne
3.3.1. Próby zdefiniowania społeczeństwa informacyjnego
3.3.2. Rozwój społeczeństwa informacyjnego
3.3.3. Polskie społeczeństwo informacyjne
3.3.4. Związki administracji publicznej i społeczeństwa informacyjnego

4. Prawo dostępu do informacji publicznej

4.1. Geneza praw dostępu do informacji publicznej
4.1.1. Europejskie dokumenty regulujące prawo obywateli do informacji
4.1.2. Dostęp do informacji publicznej w wybranych krajach europejskich
4.2. Polskie przepisy regulujące dostęp do informacji publicznej
4.2.1. Konstytucja RP
4.2.2. Ustawa o dostępie do informacji publicznej
4.2.3. Informacja publiczna w innych ustawach
4.2.4. Ograniczenia w dostępie do informacji
4.3. Zasady i tryb dostępu do informacji publicznej
4.3.1. Tryb wnioskowy
4.3.2. Tryb bezwnioskowy – Biuletyn Informacji Publicznej
4.3.3. Odpowiedzialność za nieudostępnienie informacji

5. Prawo dostępu do informacji publicznej w praktyce

5.1. Wybrane problemy w zakresie dostępu do informacji w trybie wnioskowym
5.1.1. Podejście samorządów do informacji przetworzonej
5.1.2. Monitorowanie i badanie dostępu do informacji publicznej
5.1.3. Postępowanie sądowo-administracyjne
5.2. Realizacja bezwnioskowego dostępu do informacji publicznej – BIP
5.2.1. Informatyczne aspekty stron BIP
5.2.2. Stan badań
5.2.3. Wskaźnik zainteresowania informacją publiczną
5.2.4. Jakość stron BIP na przykładzie gmin województwa opolskiego

6. Uwagi końcowe

Zakończenie

Aneks

Wykaz skrótów

Spis tabel i rysunków

Bibliografia

Streszczenia w jęz. obcych

 

 

KAŻDY OFEROWANY NA NASZYCH AUKCJACH EGZEMPLARZ
JEST SPRAWDZANY W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !



ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS
NA AUKCJACH ALLEGRO !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.


INFORMACJA PUBLICZNA SAMORZĄD TERYTORIALNY ZARZĄDZ

 

Odbiór osobisty w Księgarni E-KODEKS jest możliwy wyłącznie

w Punkcie Dystrybucyjnym

Gliwice ul. Czapli 9

po wcześniejszym ustaleniu terminu.

 

Na życzenie książki wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej

(list polecony ekonomiczny lub list polecony priorytetowy, a powyżej 2 kg jako paczka pocztowa).