Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

HISTORIA KOLEJI - lokomotywy, drogi żelazne HIT

10-06-2015, 11:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 144.64 zł     
Użytkownik ksiegarz-pl
numer aukcji: 5345673477
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 6   
Koniec: 10-06-2015 11:15:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Lokomotywy

Autor/autorzy:

Oprawa: Twarda
Format: 24.1x30.0cm
Liczba stron: 128
Wydanie: 1
Rok wydania: 2013
Data wprowadzenia: 2[zasłonięte]013-02
ISBN: [zasłonięte]978-8345-211-9

Książka prezentuje ponad pięćdziesiąt lokomotyw polskiej produkcji: parowozy, spalinowozy i elektrowozy. Część z nich to już tylko obiekty muzealne uruchamiane podczas parad i innych uroczystości. Większość jednak nadal porusza się po polskich torach i służy tak dobrze jak w pierwszych latach produkcji. Archiwalne oraz współczesne fotografie zostały dobre tak, by pokazać, jak zmieniły się te maszyny na przestrzeni lat.
+

Galicja na torach

czyli kolejowa historia Podbeskidzia

Autor/autorzy:
Oprawa: Twarda
Format: 21.0x21.0cm
Liczba stron: 108
Wydanie: 1
Rok wydania: 2013
Data wprowadzenia: 2[zasłonięte]013-04
ISBN: [zasłonięte]978-8329-179-5

Uwaga, uwaga! Pociąg osobowy ze stacji Żywiec odjedzie z toru przy peronie pierwszym. Podróżni proszeni są o natychmiastowe zajmowanie miejsc w wyznaczonych wagonach. Mają Państwo okazję odwiedzić wszystkie stacje zachodniej Galicji. Z okien pociągu będziemy obserwować teren niemal całego Podbeskidzia: od Węgierskiej Górki poprzez Bielsko aż do Oświęcimia. Ponadto, jako wyjątkowi klienci, mają Państwo niepowtarzalną możliwość skorzystania ze specjalnej oferty – przejazdu liniami, które… nigdy nie powstały.
W podróży tej towarzyszyć nam będą m.in.: robotnicy, dojeżdżający codziennie do pracy w Żywcu czy Buczkowicach; dzieci, które z wypiekami na twarzach wybierają się na wycieczkę do Krakowa; Polacy spieszący na uroczystości otwarcia Domu Polskiego w Bielsku oraz legioniści ruszający na front. Przy okazji dowiemy się, dlaczego dworzec żywiecki został wybudowany w Zabłociu i czym groziła „kijowa jazda”.
Tę niecodzienną podróż umilać będzie Państwu lektura lokalnej prasy: „Dziennika Cieszyńskiego”, „Gwiazdki Cieszyńskiej”, a także „Wieńca i Pszczółki”. Osoby o słabych nerwach proszone są o zajmowanie miejsc w tylnej części składu, gdyż nie możemy zagwarantować, że za chwilę nie zostaną Państwo świadkami nieszczęśliwego wypadku, nagłego pożaru, samobójstwa, a nawet konfliktu zbrojnego. Moc wrażeń gwarantowana!
Przyjemnej podróży życzy C.K. Uprzywilejowana Kolej Północna Cesarza Ferdynanda, która jest z Państwem już od 1837 roku.
Kolejową przygodę czas zacząć. Odjazd!

Książka prezentuje zarys rozwoju kolei na terenie zachodniej Galicji, ze szczególnym uwzględnieniem tras Bielsko – Żywiec, Sucha – Żywiec, Żywiec – Zwardoń. Dla znawców tematyki kolejnictwa dużą gratką będą plany budowy dwóch tras: Łodygowice – Buczkowice oraz Żywiec – Oświęcim. Obie one, gdyby nie wyścig zbrojeń w c.k. Austrii i wybuch I wojny światowej, zapewne by powstały i w zasadniczy sposób zmieniłyby rozwój cywilizacyjny na tym terenie.
Liczne stare fotografie, zdjęcia, mapki, rysunki, cytaty z prasy sprawiają, że czytelnik będzie mógł nie tylko poznać, jak powstawała kolej w zachodniej Galicji, ale również poczuć klimat tamtych czasów.
+

Historia kolei w Polsce

Fenix
Oprawa: Twarda
Format: 24.5x34.0cm
Liczba stron: 272
Rok wydania: 2014
Data wprowadzenia: 2[zasłonięte]014-11
ISBN: [zasłonięte]978-8305-661-5

Ten bogato ilustrowany album zachwyci nie tylko miłośników żelaznych dróg i piekielnych maszyn. Na setkach unikatowych fotografii zaprezentowano polskie kolejnictwo od samych jego początków na terenach trzech zaborów, poprzez dwudziestolecie międzywojenne, lata stabilizacji w Polsce Ludowej, aż po częściowy regres oraz modernizację w czasach współczesnych. Przepiękna Droga Żelazna Warszawsko-Wiedeńska, Kolej Górnośląska, najstarsze parowozy, lokomotywy, zespoły trakcyjne, bogato zdobione wagony czy najcenniejsze i najpiękniejsze obiekty architektury kolejowej odradzają się w oczach czytelników. Słynni konstruktorzy, wynalazcy i inżynierowie zdradzają swoje tajemnice. Życie polskich kolei w okazałej, bajeczno kolorowej odsłonie.
+

Budowa i utrzymanie dróg żelaznych

Redakcja: Kliszewicz H.
Historyczna
Oprawa: Miękka
Format: 14.0x20.0cm
Liczba stron: 110
Rok wydania: 2014
Data wprowadzenia: 2[zasłonięte]014-10
ISBN: 978-83-[zasłonięte]204-5-5

„Klasyfikacja (albo ustalenie typów) dróg żelaznych ma bardzo ważne znaczenie nie tylko pod względem technicznym w celu określenia właściwości różnych kategorii dróg żelaznych i wykonania najodpowiedniejszego sposobu budowy i eksploatacji ich, lecz również pod względem administracyjnym i prawnym, ponieważ dla zabezpieczenia interesów państwowych i społecznych oraz bezpieczeństwa ruchu, budowy i eksploatacji dróg żelaznych podlegać powinny przepisom i ograniczeniom prawnym, które dla różnych kategorii dróg żelaznych nie mogą być jednakowe, naprz. warunki linji magistralnej, łączącej wielkie ośrodki przemysłowe, są zupełnie inne niż bocznicy, prowadzącej do fabryki lub żwirowni...”
„­Na drogach żelaznych normalnotorowych szerokość torów (prześwit) t.j. odległość miedzy wewnętrznymi krawędziami szyn wynosi 1.435 mm. Koleje szerokotorowe posiadają prześwit większy od normalnego (Rosja - 1.524 mm, Hiszpanja -1.676 mm, Irlandia - 1.600 mm.).”

 

 

Jeśli nie znalazłeś tego czego szukasz zadzwoń, a wystawimy dla Ciebie aukcję.

 


 

masz pytanie zadzwoń:

32 [zasłonięte] 93 lub 32 [zasłonięte] 72

 

poniedziałek- piątek 8:00-20:00

sobota 8:00-14:00

 

 

 

 

 

REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE

kupujesz wypełnij - formularz płacę niezależnie od formy płatności


DANE DO PRZELEWU:

P.P.H.U Najbar Mirosław

ul.Batorego 24

43-100 Tychy

ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368