Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

!HASEGAWA 1:200 LL22 McDonnell Douglas DC-10-30/40

08-03-2015, 15:21
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 94 zł     
Użytkownik MirageHobbyShop
numer aukcji: 4970967890
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 5    Wyświetleń: 48   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


  • Masz pytania ?
  • chętnie na wszystkie odpowiemy
 

telefon
606 [zasłonięte] 11 22

pon-pt:  9 - 17

 
 
email
[zasłonięte]@mirage-hobby.pl
 
 

godziny otwarcia sklepu:
Pon - Pt:  11 - 19

sob:  9 - 15

tel. do sklepu:

22 [zasłonięte] 87

 
 
 
adres

Mirage Hobby Shop

(1. piętro)
Ul. Powsińska 42/44
02-903 Warszawa

 
Przedmioty wysyłamy do 48 h od momentu otrzymania wpłaty
Paczki wysyłamy Pocztą Polską lub Kurierem
 
  • Paczka - 10.00 zł
  • Paczka pobraniowa - 15.00 zł
 
ODBIÓR OSOBISTY:
 
 
Płatność gotówką/kartą
przy odbiorze po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Wpłaty prosimy wykonywać za pośrednictwem allegro lub przelewem tradycyjnym.

payu

Nr. konta

22 1910 [zasłonięte] 1[zasłonięte]1230040 [zasłonięte] 212101

 

Regulamin dostępny na naszej stronie o mnie.

 ZAMÓWIENIA

HURTOWE

dla: sklepów, sieci handlowych, księgarni, sklepów internetowych, instytucji.

Kontakt:

[zasłonięte]@mirage-hobby.pl

tel. 22 [zasłonięte] 14

 

 


Northwest DC-10-30/40

 

Plastikowy model do sklejenia i pomalowania.

 

Producent: HASEGAWA

skala: 1/200

nr. katalogowy: LL-22

 


Zestaw NIE zawiera:
- kleju
- farb
- narzędzi

Produkt przeznaczony dla osób powyżej 14 roku życia.

 


 

McDonnell Douglas DC-10 – trójsilnikowy samolot średniego i dalekiego zasięgu, produkowany przez firmę McDonnell Douglas. Porównywany do Airbusa A300, Boeinga 747 i Lockheed L-1011 TriStar. DC-10 został wyprodukowany w liczbie 446 egzemplarzy w aktywnej służbie pozostaje 168 sztuk (38%). W United States Air Force jako latające cysterny służy 59 KC-10 Extender.

 

Northwest Airlines

Powstała w 1926 jako Northwest Airways amerykańska linia lotnicza z siedzibą w Eagan w stanie Minnesota. Zakończyła działalność w 2010 po połączeniu z Delta Air Lines. W tym czasie linia posiadała 126 Airbus A320/A319, 32 Airbus A330, 16 Boeing 747-400, 61 Boeing 757, 68 McDonnell Douglas DC-9 i 15 transportowych Boeing 747-200F.



Historia

Samolot ten był pierwszym wspólnym dziełem po połączeniu się McDonnell Aircraft Corporation i Douglas Aircraft Company w jedną firmę, przeznaczonym na rynek cywilny. Powstał na zlecenie American Airlines, która zapragnęła posiadać samolot mniejszy od Boeinga 747, ale o podobnym zasięgu i mogącego startować z mniejszych lotnisk. Firma sprostała wymaganiom zleceniodawcy tworząc właśnie DC-10.

Swój pierwszy lot DC-10 odbył 29 sierpnia 1970 r. i wszedł na rynek już rok później, tuż przed samolotem Lockheed L-1011 TriStar, który jest bardzo podobny pod względem parametrów. Pierwszymi odbiorcami byli United Airlines i American Airlines.

Pierwsza wersja DC-10 seria 10 (zwana domestic) o zasięgu 6112 km. Seria 30 miała znacznie zwiększony zasięg 10010 km, a z maksymalnym ładunkiem 7415km. Natomiast seria 40 dysponowała zasięgiem 9265 km przy normalnym załadunku i 7520 km przy maksymalnym. Jedną z najbardziej widocznych różnic było posiadanie przez serie 10 trzech kompletów podwozia, a 30 i 40 miała cztery. Dodatkowe dwa koła serie 30 i 40 otrzymały za sprawą zwiększonej ładowności.

Ostatni DC-10 z wyprodukowany egzemplarz zszedł z taśmy produkcyjnej w grudniu 1988 i został dostarczony na początku następnego roku.

Przez krótki czas (czerwiec-wrzesień 1995) Polskie Linie Lotnicze LOT eksploatowały 1 egzemplarz DC-10 (nr fabryczny 46933) na trasie Warszawa-Nowy Jork. Samolot ten był wyleasingowany z Malaysia Airlines.


Wersje cywilne

   
    DC-10-30: Najbardziej powszechny model, zamontowano w nim silniki turbowentylatorowe General Electric CF6-50 i większe zbiorniki paliwa zwiększające zasięg, oraz dodatkową parę podwozia potrzebną po zwiększeniu ładowności. Była to druga po DC-10-40 wersja o dużym zasięgu, bardzo popularna wśród europejskich przewoźników. Produkowany od 1972. Ostatni, pasażerski, latający egzemplarz tej wersji, wykonujący loty rejsowe, należący do Biman Bangladesh Airlines samolot o znakach S2-ACR, swój ostatni lot wykonał 7 grudnia 2013 roku

    DC-10-40: Pierwsza wersja o dużym zasięgu, zaopatrzona w silniki Pratt & Whitney JT9D. Początkowo nosił nazwę DC-10-20, został przemianowany na DC-10-40 po specjalnych wymaganiach od firmy Northwest Airlines dotyczących względów marketingowych. Northwest sądził, że ich klienci uznają, że oznaczenie 40 będzie równoznaczne z wrażeniem, że konstrukcja jest bardziej zaawansowana. Produkowany od 1972.