Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GRZYBOBRANIE I ULUBIONE BAJKI 2 GRY PLANSZOWE GRA

18-01-2012, 18:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Użytkownik electrobit
numer aukcji: 2003961930
Miejscowość Bydgoszcz
Wyświetleń: 98   
Koniec: 16-01-2012 14:16:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

szablon 6


 mBank

 34 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 540538


Przesyłka zawsze w ciągu
24h


 Sprawdź cenę wysyłki

 w aukcji


Po dokonaniu zakupu proszę o wybór formy płatności
oraz sposobu wysyłki.


 


 Więcej informacji na stronie
"o mnie".



GRA PLANSZOWA
2 SZTUKI


 
Wielkie grzybobranie - planszowa gra edukacyjna. Dzieci mają możliwość zapoznania się z opisami grzybów jadalnych i niejadalnych oraz uczą się jak należy zachować się w lesie.
 
wiek 5+ / graczy 2+
 
rozmiar planszy: 30 cm x 42 cm

Zawartość opakowania:

- plansza (sztywna, dwustronnie klejona)
- 17 grzybków
- 4 koszyczki
- 4 pionki
- kostka


WIELKIE GRZYBOBRANIE (OPIS GRY)

Cel gry:

Gracze mają możliwość zapoznania się z opisami grzybów jadalnych i niejadalnych oraz uczą się jak należy zachować się w lesie.

Zasady gry:

Grę rozpoczyna ten z graczy, który wyrzuci kostką 1 lub 6 oczek.

Przed rozpoczęciem gry należy umieścić grzybki na planszy w następujący sposób:

Nr 5 - grzybek brązowy - jadalny

Nr 7 - grzybek żółty - jadalny

Nr 8 - grzybek czerwony - jadalny

Nr 9 - grzybek brązowy - jadalny

Nr 10 - grzybek czerwony - NIEJADALNY

Nr 11 - grzybek biały - jadalny

Nr 12 - grzybek brązowy - jadalny

Nr 14 - grzybek brązowy - jadalny

Nr 15 - grzybek żółty - jadalny

Nr 16 - grzybek brązowy - jadalny

Nr 17 - grzybek brązowy - NIEJADALNY

Nr 18 - grzybek zielony - jadalny

Nr 19 - grzybek brązowy - jadalny

Nr 21 - grzybek czerwony - NIEJADALNY

Nr 22 - grzybek żółty - jadalny

Nr 23 - grzybek brązowy - NIEJADALNY

Nr 25 - grzybek żółty - jadalny

Jeżeli w czasie gry gracz natrafi na grzybka jadalnego, powinien powiedzieć co to za grzybek, nazwać go i podać jego podstawowe cechy.

Nagrodą jest zerwanie okazu i włożenie go do miseczki.

Jeżeli gracz nie potrafi rozpoznać danego grzybka, pozostawia go na miejscu, a z objaśnień gry czyta wszystko na jego temat.

Gdy gracz natknie się na grzybka NIEJADALNEGO lub TRUJĄCEGO, też powinien go rozpoznać i podać jego podstawowe cechy. Pozostawia go jednak na miejscu oraz czeka jedną kolejkę.
Objaśnienia zasad punktacji oraz informacja o grzybkach:

Nr 1 - wjechałeś samochodem na teren lasu - jest to zabronione - cofasz się do początku gry, rzucasz kostką aż do momentu wyrzucenia 1 lub 6 oczek,

Nr 2 - napotkałeś pole jagodowe - dostajesz premię, przesuwasz się o 3 pola,

Nr 3 - w lesie nie wolno rozpalać ogniska ani palić tytoniu, przez rozniecanie ognia powstały już pożary w lesie - za karę tracisz 3 rzuty kostką,

Nr 4 - szkółka drzew - jest terenem chronionym, nie należy tam wchodzić, opuszczasz 1 kolejkę,

Nr 5 - Maślak Ziarnisty - ma kapelusz brązowy a pod kapeluszem żółte rurki - jadalny,

Nr 6 - krzaki malin - skusiły cię ich owoce, są bardzo smaczne i zdrowe - przesuwasz się o 2 pola, Nr 7 - Pieprznik Jadalny - inaczej Kurka, Liszka - jest cała żółta i ma blaszki zbiegające w dół po trzonie blaszki - jadalny,

Nr 8 - Koźlarz Czerwony - inaczej Kraśniak - kapelusz czerwony, rurki pod kapeluszem białe, ogon z czarnymi kreseczkami - jadalny,

Nr 9 - Podgrzybek Brunatny - pod kapeluszem rurki żółte barwią się na niebiesko - jadalny,

Nr 10 - Muchomor Czerwony - nakrapiany, bladoczerwony lub czerwony, na kapeluszu białe brodawki, blaszki pod kapeluszem gęsto skupione - TRUJĄCY,

Nr 11 - Pieczarka Polna - kapelusz biały, blaszki o barwie od różowej do brunatnej, rośnie wśród drzew - jadalna,

Nr 12 - Smardz Jadalny - wyrasta w maju i kwietniu po ciepłych deszczach w trawie - jadalny,

Nr 13 - pole poziomkowe - pokrzepiony ich sokiem przesuwasz się o jedno pole,

Nr 14 - Rydz - jest najcenniejszym z grzybów jadalnych, Nr 15 - Opieńka Miodowa - Podpieniek - ma kapelusz pokryty łuskami w kolorze miodu, rośnie na pniach i korzeniach drzew - jadalny,

Nr 16 - Borowik Jadalny - Prawdziwek - ma brązowy kapelusz, trzon gruby i biały, bardzo ceniony,

Nr 17 - Borowik Ponury - podobny do prawdziwka, trzon jednak nie biały lecz czerwono-żółty - TRUJĄCY,

Nr 18 - Gołąbek Zielony - lub Czerwony inaczej Surojadka, bez pierścienia na trzonie, bardzo kruchy, mylony często z Muchomorem Sromotnikowym, niepotrzebnie bo jest jadalny,

Nr 19 - Kozak - szary lub brązowy, kapelusz, rurki białe, rośnie jesienią pod brzozami - jadalny,

Nr 20 - mrówki usypały kopiec - nie wolno go niszczyć jest pod ochroną, niechcący go uszkodziłeś dlatego czekasz 2 kolejki rzutu kostką,

Nr 21 - Muchomor Sromotnikowy - TRUJĄCY,
Nr 22 - Gąska Żółta - kapelusz żółto - brunatny, trzon bardzo krótki - jadalny,Nr 23 - Olszówka - brązowy grzyb, występuje w lasach iglastych i liściastych - TRUJĄCY,Nr 24 - nie należy niszczyć grzybów trujących - one zdobią las - cofasz się o 3 pola,
Nr 25 - Kania - ma kapelusz kremowy a trzon bardzo wysoki - jadaLNY
Nr 26 - zobaczyłeś porzucone odpadki - w lesie nie wolno śmiecić, zbierasz odpadki do worka, a papiery zakopujesz.
ULUBIONE BAJKI (OPIS GRY)

Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci kostką 1 lub 6 oczek.

ZASADY GRY:

NR 1 – CALINECZKA – motyl pomaga Calineczce w ucieczce przed Ropuchem i gracz przesuwa się o 6 pól do przodu.

NR 2 – NA JAGODY – ruda wiewióreczka wskazuje pole jagodowe. Panny Jagodzianki i chłopcy Jagodowi pomagają w zbieraniu owoców, gracz rzuca dodatkowo kostką.

NR 3 – ŚPIĄCA KRÓLEWNA – sprawdza się przepowiednia złej wróżki i Królewna zasypia na sto lat a gracz czeka 3 kolejki

NR 4 – RZEPKA – wszyscy domownicy pomagają wyrwać rzepkę jednak dopiero pomoc myszy pomaga tego dokonać. Gracz przesuwa się o 8 pól do przodu.

NR 5 – KSIĘŻNICZKA NA ZIARNKU GROCHU – Królowa chce sprawdzić prawdziwość urodzenia księżniczki i umieszcza ziarnko grochu w łóżku pod poduszkami. Nieprzespana noc świadczy o prawdziwości szlachetnego urodzenia. Gracz traci 1 kolejkę.

NR 6 – CZERWONY KAPTUREK – zamierza odwiedzić babcię błądzi jednak zbierając kwiaty a gracz cofa się o 5 pól.

NR 7 – KRÓLEWNA ŚNIEŻKA – Królewna znajduje schronienie w domku krasnoludków, prowadzi im całe gospodarstwo i gracz dostaje premię w postaci dodatkowego rzutu kostką.

NR 8 – ZAKLĘTY KRÓLEWICZ – brzydka Żaba okazuje się być pięknym Królewiczem. Pocałunek Królewny zdejmuje z niego klątwę. Gracz wędruje 5 pól do przodu.

NR 9 – SZELMOSTWA LISA WITALISA – oszustwa lisa zostają ukarane, niestety gracz cofa się aż o 10 pól.

NR 10 – KOPCIUSZEK – kareta zabiera Kopciuszka na bal. Rącze konie gnają do przodu dochodząc do mety.

ZŁOTA KORONA – TO NAGRODA DLA GRACZA, KTÓRY PIERWSZY DOTRZE DO METY.

 NAJTANIEJ NA ALLEGRO!





 

 

 

GRZYBOBRANIE I ULUBIONE BAJKI 2 GRY PLANSZOWE GRA