Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GRECKA LITERATURA ARCHAICZNA 1931 SINKO HOMER INNI

16-01-2012, 18:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 60 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2036022342
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 12   
Koniec: 13-01-2012 20:09:57

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
LITERATURA GRECKA
TOM I CZĘŚĆ 1 LITERATURA ARCHAICZNA (W. IX-VI)



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)


AUTOR -
TADEUSZ SINKO

WYDAWNICTWO, WYDANIE, NAKŁAD -
WYDAWNICTWO - W KRAKOWIE 1931
NAKŁADEM POLSKIEJ AKADEMJI UMIEJĘTNOŚCI SKŁAD GŁÓWNY W KSIĘGARNIACH GEBETHNEKA I WOLFFA
WARSZAWA - KRAKÓW - LUBLIN - ŁÓDŹ - POZNAŃ - WILNO - ZAKOPANE.

WYDANIE - 1
NAKŁAD - ??? EGZ.

STAN KSIĄŻKI -
DOBRY MINUS JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, NIERÓWNE BRZEGI KART, DROBNE PRZYBRUDZENIA I USZKODZENIA, BARDZO LEKKI PIWNICZNY ZAPACH, KTÓRY Z CZASEM POWINIEN SIĘ ULOTNIĆ) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).

RODZAJ OPRAWY -
ORYGINALNA, MIĘKKA

ILOŚĆ STRON, WYMIARY, WAGA -
ILOŚĆ STRON - V, 412
WYMIARY - 25 x 17,5 x 2,5 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,760 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)

ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
NIE ZAWIERA


KOSZT WYSYŁKI -
8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI, DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI.

ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU. (PREFEROWANYM JĘZYKIEM KONTAKTU POZA OCZYWIŚCIE POLSKIM JEST ANGIELSKI, MOŻNA OCZYWIŚCIE PRÓBOWAĆ KONTAKTU W SWOIM JĘZYKU NATYWNYM.)

I AGREE to SEND ITEMS ABROAD. The COST of DISPATCHING In SUCH CASE, IS ESTABLISH ACCORDING TO PRICE-LIST of POLISH POST OFFICE SEVERALLY And it IS DEPENDENT FROM WEIGHT of OBJECT. ( The PREFERRED LANGUAGE of CONTACT WITHOUT MENTIONING POLISH IS ENGLISH, BUT YOU CAN OBVIOUSLY TRY TO CONTACT ME IN YOUR NATIVE LANGUAGE.)


DODATKOWE INFORMACJE - W PRZYPADKU UŻYWANIA PRZEGLĄDARKI FIREFOX MOŻE WYSTĄPIĆ BŁĄD W POSTACI BRAKU CZĘŚCI TEKSTU LUB ZDJĘĆ, NIESTETY NARAZIE JEDYNYM ROZWIĄZANIEM JAKIE MOGĘ ZAPROPONOWAĆ TO UŻYCIE INTERNET EXPLORERA LUB WYSZUKIWARKI "OPERA", Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA NIEDOGODNOŚCI.
PRZY OKAZJI PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.



SPIS TREŚCI LUB/I OPIS -

POLSKA AKADEMJA UMIEJĘTNOŚCI
TADEUSZ SINKO
LITERATURA GRECKA
TOM I CZĘŚĆ 1 LITERATURA ARCHAICZNA (W. IX-VI)
W KRAKOWIE 1931
NAKŁADEM POLSKIEJ AKADEMJI UMIEJĘTNOŚCI SKŁAD GŁÓWNY W KSIĘGARNIACH GEBETHNEKA I WOLFFA
WARSZAWA - KRAKÓW - LUBLIN - ŁÓDŹ - POZNAŃ - WILNO - ZAKOPANE.





PRZEGLĄD TREŚCI.

Wstęp: Obecny stan. Zródlai pomoce. Zadania i metody..... I —16
Hist. lit. greckiej w Polsce i zagranicą (i). Źródła i pomoce (6). Chronologiczne wiadomości (9). Zadania i metody hist. lit. gr. (li). O pisowni imion własnych (16). O unikaniu uwag i przypisów (16).
Okres archaiczny (w. IX-VI).
Rozdział I: Przestanki poezji Homerycznej............ 17—25
Tysiąc lat kultury w Grecji (17). Emigranci i koloniści (21). Społeczeństwo jon-skie po r. 1000 (23).
Rozdział II: Czas naszej Iljady i Odyssei.............26—30
Czas Odyssei (26). Czas Iljady (28)
Rozdział III: Legendy starożytne i hipotezy nowożytne...... 31 — 62
Legendy starożytne o poecie (31). Imię Homera (35). Legendy nowożytne o poematach (Kwestja Homerycka) (38). Krytyka pluralizmu (44) Analogje z epiką ludową (46). Epika przedhomerowa (49). Homerydzi (51). Redakcja Pizystra-towa (52). Spisanie epopei (53). Dworskość Homera (54). Źródła eposu (56). Konwencjonalna kultura heroiczna (62).
Rozdział IV: Technika poetycka Homera.............63—81
Unitaryści (63). Poetyka Homerowa (64). Różnice między Ujadą i Odysseą (73). Język i wiersz Iljady i Odyssei (79).
Rozdział V:Iljada....................... 82—112
Układ Iljady (82): Ks. I (82). Ks. II (84). Ks III (87). Ks. IV 187). Ks. V (88). Ks VI (89). Ks. VII (90). Ks. VIII (91). Ks. IX (91). Ks. X (92). Ks. XI. XII. XIII (95). Ks. XIV. XV. XVI (96). Ks. XVII. XVIII (97). Ks. XIX. XX. XXI (98). Ks. XXII (99). Ks. XXIII. XXIV (100). Retardacje (loa). Architekto-nika całości 1102). Pogoda Iljady (103). Obrazy natury (no).
Rozdział VI:Odyssea.....................113—133
Układ Odyssei (113). Ks. I (114). Ks. II (116). Ks. III. IV (117). Ks. V. VI. VII (121). Ks. VIII-XII (122). Ks. XIII (123). Ks. XIV-XVII (125). Ks. XVIII XIX (126). Ks. XX-XXII (127). Ks. XXIII (138). Ks. XXIV (129) Jednolitość Odyssei (130). Czar Odyssei (132).
Rozdział VII: Pośmiertne losy Homera..............134—162
Czem był Homer dla Greków i Rzymian (134). Alegoryczne tłumaczenie Homera 1138). Starożytna homerologja (142). Rękopisy, wydania, pomoce (146). Homer u nowożytnych (150).
Rozdział VIII: Cykl epiczny...................163 —177
Pojęcie cyklu (163). Cyprja (165). Etjopida (168). Zburzenie Ujonu (169). Mała Ujada (IÓ91. Powroty (171). Telegonja (172). Tebaida cykliczna (173). Epigoni (174). Edypodja (175). Zdobycie Ojchalji (175). Fokaida (176). Tytanomachja (176). Epigoni cykiików (177).
Rozdział IX: Hymny, fraszki, bajki................178—193
Autorstwo hymnów (178). H. I (179). H. IV (181). H. III (183). H. II (185). H. V (186). Hymny drobne (187) Margites (l88j. Fraszki (190). Batrachoma-chja (190). Bajki Ezopowe (191). Ezop w Polsce (193).
Rozdział X: Hezjod......................194—233
Kultura beocka (194). Szczegóły iycia H. (195). Powołanie (196). Teogonja (197;. Katalog niewiast i W. Eoje (2Oa). Tarcza (104). Roboty i dnie (205). Apokryfy (212). Język, styl i technika H. (214). Przyziemność (217). Hezjod u potomnych (217). Studja starożytne, rękopisy, wydania (220). Epigoni Hezjoda (224). Eu-melos z Koryntu (221). Kinajton z Laced. (222) Azjos z Samos (222). Hegesi-noos (223).
Rozdział XI: Przewrót ekonomiczny, polityczny i religijny w. VII . . . 224—226 Ekspansja kolonizacyjna (224). Ośrodki przemysłowe (224). Kapitalizm i walka o prawa mieszczan (225). Tyrani (225). Siedmiu mędrców (225). Religja uciśnionych (226). Orfika (226).
Rozdział XII: Ludowa pieśń grecka...............227—230
Pieśń o garnkach (227) Ejresione (227). Pieśni przy pracy (228). Metra ludowe (22S). Pieśni lokryjskie i chalcydyjskie (229). Skolja attyckie (230).
Rozdział XIII: Archiloch....................231—239
Echa życia (231). Motywy poezji (232). Napaści i żale (234). Hymny (235). Tradycje kultowe (236). Metra (237). Język (237). Poezja i rzeźba (138). Sędzio wie i naśladowcy (238).
Rozdział XIV: SemonideszSamos................240—242
Czas (240). Satyra na kobiety (241). Łączność z Hezjodem (241), Fragmenty polemik współczesnych (242).
Roidzial XV: Elegicy jońscy VII i VI w..............243—253
Kallinos (243). Tyrteusz (244). Mimnermos (246). Solon (248).
Rozdział XVI: Mujjka i pieśń u Dorów VII w............254—263
Potęga i kultura Sparty (254) Chóry i melodje (255). Terpander (255). Muzycy: Thaletas, Sakadas, Echembrotos, Polimnestos (256). Alkman (256). Cień Stezychora (260). Ibik (262). Arion (2Ć3).
Rozdział XVII: Melika lesbijska................264—282
Arystokraci i tyrani na Lesbos (264). Alceusz (264). Język (267). Metra (268). Safony metra (269). Stosunek do poezji ludowej (270) Tradycje o życiu (271) Uczenice (273). Pieśni weselne (274) Pieśń I i II (275). Przegląd reszty fragmentów (277). Wielbiciele i naśladowcy (280). Echa w Polsce (281).
Rozdział XVIII: Melika jońska .................283 — 291
Anakreont (283). Jeżyk (287). Metra (287). Naśladowcy (288). Anakreontyki (288). Anakreontyści starożytni (290) i nowożytni (291).
Rozdział XIX: Koniecjambografjijońskiej............292—297
Hipponaks (292). Język (294). Metra (295). Naśladowcy i objaśniacze (296) Ananios (296).
Rozdział XX: Poezja mistyczna VII i VI w............ 298—303
Poezja orficzna (298). Teogonje (299I. Kosmogonje (300). Imię Orfeusza (301). Bakidzi i Sybille (301). Proroctwa (301). Pseudo-Muzajos (301). Onomakryt (302) Epimenides (302). Aristeas z Prokonezu (302). Abaris (303). Zstąpienie do pie kieł (303)
Rozdział XXI: Pierwsi prozaicy greccy..............304-309
Ferecydes z Syros (304) Styl baśniowy (306). Akusilaos z Argos (306). Teorje o początkach prozy (307).
Rozdział XXII: Najstarsi filozofowie jońscy............310—316
Bibljografja historji filozofji greckiej (310). Tales z Miletu (311). Anaksyman-der z Miletu 1312). Anaksymenes z Miletu (313). Pitagoras i Pitagorejczycy (3141 Alkmajon z Krotonu (315).
Rozdział XXIII: Zwiastuni nowych czasów.............3X7—33O
Ksenofanes z Kolofonu (3171. Heraklit z Efezu (318). Sędziowie i naśladowcy (321). Hekatajos z Miletu (323). Drobniejsi logografowie jońscy (327). Dionizjos z Miletu (3271. Charon z Lampsaku (327). Ksanthos Lidyjczyk (328). Ferecydes Ateńczyk (328).
Rozdział XXIV: Dwaj poeci reakcyjni..............331—373
Theognis z Megary (331). Skład zbioru Theognidea (331). Nauki arystokraty
i333)- Demodokos i Focylides (335). Pindar (336). Środowisko I3361. Sport i religja (337). Studja (338). Współzawodniczki: Myrtis i Korinna 1338). Pyth. X (339). Znaczenie mitów (341). Schemat epinikjonu (343). Tradycje stylu (343). Pean VI (343). Pyth. VI. XII (344). Tebańczycy podczas wojen perskich (344). Ol. XIV (345). Pyth. VII (345). Nem. VII. V 1346). Iethm. VI. V (346). Isthm. VIII (3471. Ol. XI (347). Gelon (347). Ody sycylijskie (348) Pyth. XI (349). Pochwały Aten (351). Pokłosie sycylijskie (352). Pieśni po r. 463 (353). Starość i śmierć (354). Wydanie Arystofanesa z Bizancjum (356). Peany (357). Dytyramby (357). Inne gatunki (358). Pobożność Pmdara 1359). Etyka (359). Morały (359) Artyzm Pindara (360). Idealizacja (361). Klejnoty stylu (362). Opowiadanie mitów (364). Metra (3651. Muzyka (366). Pośmiertne losy w starożyt ności i w Bizancjum (366). Rękopisy, wydania, studja nowożytne ^367). Nowożytni naśladowcy Pindara (3681. Pindar w Polsce 1369)
Rozdział XXV: Jońscy współzawodnicy PindarazV w....... 373 389
Symonides z Keos (373). Treny 1373). Skolja i mądrość Symonidesa (374). Pochwały bohaterów z wojen perskich (376). Epigramy 13 76). Gnomy i apoftegmaty (377). Styl i język (378). Bakchylides (378). Epinikion XIII (379) Styli metryka (380). Epinik. V (381) Pieśń III (382). Pieśni I VII. VIII IX. XI. XIII (383). Dytyramby: pieśni XVI i XVII (384), Pieśń XVII] (385). Pieśni XIX i XV (386). Sady potomnych (387). Drobniejsi lirycy chóralni w. VI/V: Kydias, Tynnichos, Lamprokles z Aten, Antigenes z Aten, Timokreon z Rodos (388K Opracowania całej liryki gr. (389) Szkolne wybory tekstów (389).
Rozdział XXVI: Filozofowie łitalscyi z w. Vl/V..........390—394
Parmenides (390). Melissos (391). Zenon z Elei (391) Empedokles (391). Echa jego nauki (393)
Rozdział XXVII: Dramat sycylijski . .............395—405
Epicharm (395). ^Dramatyc z życia (395). Spory (398). Tradycje ludowe (398). Sceny mitologiczne (399). Technika (4001. Język i metra (400). Wpływ na ko-medję attycka (401). Fragmenty filozo6czne (401). Pseudo-Epicharmea (402). Następcy Epicharma: Dejnolochos (403I. Formis (403I. Sofron (404). Kse-narch (405).
Zakończenie: Oblicze literatury archaicznej........ . 406—412
Nazwy epok liter. gr. (406). Archaiczność; Homera (407). Społeczny charakter poezji archaicznej (408). Poeta chóralny organem społeczności (4081 Tradycjonalizm i doskonałość *wynalazców< (409I. Związek z kultem i religją (4091. Or-fizm (410). Zdobycze filozoficzne (410). Piękno archaiczne (412).




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI