Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Gorycz wygnania

11-03-2012, 13:21
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 37 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112907385
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 11-03-2012 15:36:48
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Gorycz wygnania


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]99117
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 235
Język Polski

Cena: 37.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

Książka przybliża polskiemu czytelnikowi twórczości brytyjskiego reżysera Terence’a Daviesa, która od kilku lat przeżywa renesans w Wielkiej Brytanii (dwie książki analityczne od roku 2003; liczne artykuły w periodykach filmoznawczych), a ostatnio stała się dostępna także w Polsce za sprawą retrospektywy w TVP Kultura. W lipcu 2008 w ramach festiwalu filmowego Era Nowe Horyzonty odbędzie się pełna retrospektywa twórczości Daviesa, na której będzie obecny sam reżyser. Do tej pory Daviesowi nie poświęcono w Polsce żadnego szerszego filmoznawczego omówienia (wyjątkiem były dwa niewielkie teksty Ewy Mazierskiej w „Kinie” i „Iluzjonie”).
Autor skupia się na systematycznej analizie wszystkich filmów zrealizowanych przez Daviesa na przestrzeni niemal 30 lat. Są to, kolejno: Dzieci (Children, 1976), Madonna z dzieciątkiem (Madonna and Child, 1980), Śmierć i przemienienie (Death and TRansfiguration, 1983), Dalekie głosy, martwe natury (Distant Voices, Still Lives, 1988), Kres długiego dnia (The Long Day Closes, 1992), Neonowa Biblia (The Neon Bible, 1995) oraz Świat zabawy (The House of Mirth, 2000). Swoistym aneksem do wymienionych filmów stała się wdana w roku 1984 autobiograficzna powieść eksperymentalna autorstwa Daviesa, pt. Hallelujah Now. Książkę zamyka obszerna rozmowa z reżyserem.
Autor analizuje pięć filmów cyklu po kolei, badając ich wzajemne zależności i wskazując na zdumiewającą jedność formalną i tematyczną, pozwalającą na traktowanie ich w istocie jako jednego tekstu. Zwraca uwagę, że szczególną rolę w Daviesowskiej strategii odgrywa organizacja czasowa jego filmów (jawnie burząca chronologię i nie oferująca żadnej zastępczej linearności) i obecność kina: zarówno metaforyczna, autotematyczna, jak i intertekstualna (liczne cytaty z konkretnych dzieł filmowych).
Druga część książki poświęcona jest analizie dwóch ostatnich (jak dotąd) filmów reżysera, stanowiących adaptacje utworów literackich Johna Kennedy’ego Toole’a i Edith Wharton. W obu rozdziałach autor wskazuje na głębokie pokrewieństwa Daviesowskich adaptacji z jego autobiograficznym cyklem.
O autorze:
Michał Oleszczyk (ur. 1982) – filmoznawca, krytyk filmowy. Laureat nagrody im. Krzysztofa Mętraka (2005). Stypendysta Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (2004/05). Absolwent filmoznawstwa UJ. W Instytucie Amerykanistyki i Studiów Polonijnych UJ przygotowuje pracę doktorską poświęconą krytycznofilmowej myśli Pauline Kael. Publikuje w „Kinie”, „Tygodniku Powszechnym” i pracach zbiorowych (m. in. Mistrzowie kina amerykańskiego – klasycy pod red. Łukasza A. Plesnara i Rafała Syski).