Opis książki:
Książka opisuje autorską metodę nauczania języków obcych Future Learning System (FLS),która oparta jest na najnowszych osiągnięciach z zakresu neuroglottodydaktyki, konstruktywistycznej dydaktyki języków obcych oraz humanistycznej, niedyrektywnej pedagogiki, podkreślającej potrzeby uczącego się, jego zainteresowania oraz autonomię. FLSto zintegrowane podejście holistyczne do nauczania języka obcego, które umożliwia odpowiednie zindywidualizowanie technik kształcenia, zgodnie z potrzebami, zainteresowaniami i oczekiwaniami uczniów, co jest niezwykle ważne zwłaszcza w uczeniu osób dorosłych. Swoistą dyrektywą dydaktyczną jest przyjęcie założenia, że zdolności do przyswajania języka obcego (a również wszelkie inne zdolności) można rozwijać, aktywizując obie półkule mózgowe oraz różne rodzaje inteligencji wielorakiej. FLSto metoda oparta głównie na dramie kreatywnej, wykorzystującej w pełni potencjał słuchacza, jego osobowość oraz indywidualne preferencje do uczenia się, rozwijająca wszystkie typy inteligencji oraz integrująca obydwie półkule mózgowe. Publikacja adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz do wszystkich teoretyków oraz praktyków poszukujących empirycznych dowodów na szczególną wyjątkowość dramy jako kreatywnej alternatywy edukacyjnej. Alicja Gałązka, doktor nauk humanistycznych, adiunkt na Uniwersytecie Śląskim. Od kilkunastu lat prowadzi badania oraz praktyczne warsztaty z zakresu dramy, bierze udział w licznych projektach dramowych w kraju i za granicą. Specjalizuje się w problematyce wykorzystywania dramy w glottodydaktyce, opracowała własną metodę nauczania języków obcych FLS, opartą na dramie kreatywnej. Autorka licznych publikacji w tym zakresie, kilkudziesięciu artykułów, monografii Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce (2008), redaktor prac zbiorowych: Drama for learning and creativity (2010), Między twórczością a literaturą (2010). [20.05.12][R]
|