Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Finanse samorządowe 2008. Wzory uchwał

19-01-2012, 14:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 116.90 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 1998859855
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 11   
Koniec: 14-01-2012 01:14:01
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Finanse samorządowe 2008. Wzory uchwał, deklaracji, decyzji. 410 pytań i odpowiedzi

praca zbiorowa

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8326-998-7
  • liczba stron: 596
  • okładka: gumowa
  • wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • wymiary: 175 x 245 mm
  • Rok wydania: 2008
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    W jakich formach organizacyjno-prawnych może być wykonywana własna działalność gospodarcza j.s.t.? Jakie są wzorce decyzji podejmowanych w sprawach dotyczących stosowania ulg i zwolnień oraz zaniechania i umarzania zobowiązań podatkowych? Do czego zobowiązane są j.s.t. jako beneficjenci pomocy udzielnej ze środków funduszy UE w ramach szczegółowego rozliczenia tych środków? Jakie są podstawowe błędy i trudności w fazie uchwalania budżetu j.s.t. (w świetle kontroli r.i.o.)? Jaki powinien być kształt audytu wewnętrznego w j.s.t.? Na jakich zasadach można pociągnąć do odpowiedzialności pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie mianowania?

    Wykaz skrótów
    Wstęp
    Część I
    Podstawy prawne, zasady gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacja pracy ich urzędów w zakresie finansów lokalnych
    1. Jaka jest struktura źródeł prawa krajowego regulujących finanse j.s.t. i z czego ona wynika?
    2. Jakie ważne dla finansów j.s.t. regulacje zawiera Konstytucja RP?
    3. Jakie jest znaczenie postanowień Konstytucji RP dla finansów j.s.t.?
    4. Jakie środki przysługują j.s.t. dla ochrony ich konstytucyjnych uprawnień w zakresie finansów lokalnych?
    5. Jakie są główne kierunki orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego w zakresie przepisów Konstytucji RP regulujących finanse j.s.t.?
    6. Jakie ustawy i w jakim zakresie regulują zasady gospodarki finansowej j.s.t.?
    7. Jakie akty wykonawcze do ustaw (rozporządzenia) mają najistotniejsze znaczenie dla finansów j.s.t.?
    8. Jaka jest rola aktów prawa miejscowego w regulacji zasad gospodarki finansowej j.s.t.?
    9. Jakie warunki muszą być spełnione dla tworzenia dobrego prawa miejscowego w zakresie finansów lokalnych?
    10. Jakie akty prawa miejscowego w dziedzinie finansów lokalnych powinny być publikowane i w jakiej formie?
    11. Które z ważnych aktów prawnych z zakresu finansów lokalnych, wydawanych przez organy j.s.t., nie mają charakteru aktów prawa miejscowego i jakie to rodzi konsekwencje?
    12. Jakie akty prawa międzynarodowego regulują finanse j.s.t. i jaka jest ich pozycja w hierarchii źródeł prawa?
    13. Czy prawo UE reguluje zasady gospodarki finansowej j.s.t.?
    14. Jaki jest charakter prawny Europejskiej Karty Samorządu Lokalnego oraz jakie są jej podstawowe regulacje dotyczące finansów j.s.t.?
    15. Jaki jest aktualny kształt i status prawny Europejskiej Karty Samorządu Lokalnego oraz jakie są jej rozwiązania w zakresie finansów regionalnych?
    16. Jakie konkretne korzyści i zagrożenia wynikają dla j.s.t. z regulacji EKSL i EKSR (EKDR) w zakresie finansów lokalnych?
    17. Jak j.s.t. mogą dochodzić swoich praw w zakresie finansów lokalnych, wynikających z EKSL i EKSR (EKDR)?
    18. Jaki jest wpływ akcesji Polski do UE na zasady gospodarki finansowej j.s.t.?
    19. Jakie są szanse i zagrożenia dla finansów j.s.t. w związku z akcesją?
    20. Jakie pozanormatywne standardy i doświadczenia UE mogą mieć wpływ na zasady i funkcjonowanie finansów j.s.t. w Polsce?
    21. Jaki jest zakres czynności podejmowanych w urzędzie j.s.t. w sprawach dotyczących gospodarki finansowej tej jednostki?
    22. Jakiej jednostce organizacyjnej urzędu j.s.t. należy powierzyć wykonywanie zadań w zakresie gospodarki finansowej tej jednostki, mając na uwadze: a) urząd gminy (miejski), b) starostwo powiatowe, c) urząd marszałkowski?
    23. Czy możliwa jest organizacja, o której mowa w pyt. 21, polegająca jedynie na wyodrębnieniu stanowisk pracy?
    24. Jakie powinno być zatrudnienie i wewnętrzna organizacja jednostki organizacyjnej, o której mowa w pyt. 21?
    25. Jakie kwalifikacje powinni posiadać pracownicy i kierownik jednostki organizacyjnej, o której mowa w pyt. 21?
    26. Komu powinna podlegać jednostka organizacyjna wymieniona w pyt. 21 i kto powinien sprawować nadzór nad jej pracą?
    27. Jakie są zadania skarbnika j.s.t.?
    28. Jakie kwalifikacje powinien mieć skarbnik j.s.t.?
    29. Jaki jest zakres uprawnień i obowiązków skarbnika j.s.t.?
    30. Według jakich zasad powinien być zorganizowany aparat pomocniczy skarbnika j.s.t.?
    31. Co to są związki j.s.t.?
    32. Jakie są zasady udzielania pomocy między współdziałającymi ze sobą j.s.t.?
    33. W jakim zakresie statut związku j.s.t. powinien określać finansowe podstawy współdziałania j.s.t.?
    34. Jakie są zasady gospodarki finansowej związków j.s.t.?
    35. Jaki jest tryb uchwalania planu finansowego związku j.s.t.?
    36. Według jakich zasad finansowych prowadzą działalność stowarzyszenia j.s.t.?
    37. Jakie są zadania j.s.t. wobec przedsiębiorców działających na terenie danej jednostki?
    38. Z jakich powodów i w jaki sposób j.s.t. powinna zabiegać o rozwój przedsiębiorczości na jej terenie?
    39. Jakie są kompetencje organów j.s.t. wobec przedsiębiorców działających na jej terenie?
    40. W jaki sposób j.s.t. może zachęcać przedsiębiorców do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej na jej terenie?
    41. Kiedy j.s.t. może lub powinna organizować własną działalność gospodarczą?
    42. W jakich formach organizacyjnoprawnych może być wykonywana własna działalność gospodarcza j.s.t.?
    43. Jaki będzie dalszy los specjalnych stref ekonomicznych?
    44. Na czym polega idea partnerstwa publiczno-prawnego i czy może ona rozwijać się w Polsce dzięki aktywności j.s.t.?
    45. Czym jest i czego może dotyczyć partnerstwo publiczno-prywatne?
    46. Jakich podmiotów może dotyczyć partnerstwo publiczno-prywatne?
    47. Jakie czynności wchodzą w skład przygotowania partnerstwa publiczno-prywatnego?
    48. Jakie są zasady i tryb wyboru partnera prywatnego?
    49. Co obejmuje umowa o partnerstwie publiczno-prawnym i jakie są jej zasady realizacji?
    50. Jaką spółkę mogą zawiązać podmiot publiczny i partner prywatny?
    51. Jak idea partnerstwa publiczno-prywatnego funkcjonuje w praktyce obcej i polskiej?
    52. Jakie są dalsze zamiary ustawodawcy co do partnerstwa publiczno-prywatnego?
    Część II
    Dochody własne budżetu jednostek samorządu terytorialnego
    53. Co to są dochody własne j.s.t.?
    54. Jakie są dochody własne gmin, powiatów i województw?
    55. Jakie są możliwości wpływu samorządu na wielkość dochodów własnych?
    56. Jakie podatki zasilają budżet gminy? (L. Etel)
    57. Dlaczego wpływów z podatków nie mają powiaty i województwa? (L. Etel)
    58. Dlaczego niektóre dochody podatkowe (podatek od spadków i darowizn, od czynności cywilnoprawnych, karta podatkowa) są realizowane przez państwowe organy podatkowe? (L. Etel)
    59. Jakie jest znaczenie fiskalne dochodów podatkowych j.s.t.? (L. Etel)
    60. Jakie są kompetencje organów j.s.t. w zakresie podatków i opłat zaliczanych do ich dochodów podatkowych? (L. Etel)
    61. Czego mogą dotyczyć uchwały podatkowe j.s.t.? (L. Etel)
    62. Jakim wymogom muszą odpowiadać uchwały podatkowe j.s.t.? (L. Etel)
    63. Jaka jest procedura podejmowania uchwał podatkowych j.s.t.? (L. Etel)
    64. Jak są ogłaszane uchwały podatkowe j.s.t.? (L. Etel)
    65. Kto i w jaki sposób sprawuje nadzór nad legalnością uchwał podatkowych j.s.t.? (L. Etel)
    66. Jak wygląda wzorzec prawidłowo opracowanej uchwały podatkowej? (L. Etel)
    67. Jakie są kompetencje wójtów, burmistrzów i prezydentów w zakresie stosowania ulg i zwolnień oraz zaniechania i umarzania zobowiązań podatkowych? (S. Presnarowicz)
    68. Jakie są wzorce decyzji podejmowanych w sprawach dotyczących stosowania ulg i zwolnień oraz zaniechania i umarzania zobowiązań podatkowych? (S. Presnarowicz)
    69. Co to jest udział we wpływach podatkowych budżetu państwa?
    70. Jakie udziały mają poszczególne j.s.t.?
    71. Dlaczego nie ma udziałów j.s.t. w innych podatkach?
    72. Jaka jest waga fiskalna udziałów w podatkach dochodowych?
    73. Co to są opłaty publiczne?
    74. Jakie są rodzaje opłat publicznych?
    75. Jakie jest znaczenie fiskalne wpływów uzyskiwanych z opłat publicznych?
    76. Jakie przychody może uzyskać j.s.t. od własnych jednostek organizacyjnych (w tym dochody z działalności gospodarczej)?
    77. Co to jest majątek j.s.t.?
    78. Jakie są sposoby nabycia majątku przez j.s.t.?
    79. Jakie są rodzaje dochodów z mienia j.s.t. i jakie jest ich znaczenie fiskalne?
    80. Z jakich tytułów j.s.t. może jeszcze uzyskiwać dochody?
    81. Czym jest samoopodatkowanie jako źródło dochodów własnych j.s.t?
    Część III
    Dochody budżetu jednostki samorządu terytorialnego z subwencji
    82. Jakie są różnice między dotacją celową a subwencją ogólną jako kategoriami dochodów j.s.t.?
    83. Jakie są gwarancje konstytucyjne i ustawowe subwencji ogólnej dla j.s.t.?
    84. Jaka jest wewnętrzna struktura subwencji ogólnej dla j.s.t.?
    85. Według jakich zasad naliczana jest część wyrównawcza subwencji ogólnej dla j.s.t.?
    86. Według jakich zasad naliczana jest część równoważąca subwencji ogólnej dla j.s.t.?
    87. Według jakich kryteriów ustalana jest część oświatowa subwencji ogólnej dla j.s.t.?
    88. Jakie są zasady ustalania i dysponowania rezerwą części oświatowej subwencji ogólnej?
    89. Jaka jest struktura części regionalnej subwencji ogólnej dla województw?
    90. Jaka jest rola i znaczenie rezerwy subwencji ogólnej?
    91. Według jakich zasad jednostki samorządu terytorialnego dokonują wpłat do budżetu państwa z przeznaczeniem na część równoważącą subwencji ogólnej?
    92. Jakie przyjęto zasady przejściowe odnoszące się do subwencjonowania j.s.t.?
    93. Jak są klasyfikowane w budżecie państwa wydatki z tytułu subwencji ogólnej dla j.s.t.?
    94. Jaka była rola Ministra Finansów w kształtowaniu zasad naliczania i przekazywania poszczególnych części subwencji ogólnej dla j.s.t.?
    95. Jakie obowiązki informacyjne spoczywają na Ministrze Finansów w zakresie ustalania i przekazywania subwencji ogólnej dla j.s.t.?
    96. Jakie są sankcje w przypadku pobrania przez jednostkę samorządu terytorialnego nienależnych kwot w ramach subwencji ogólnej?
    97. Według jakich zasad ustalane są poszczególne części subwencji ogólnej dla nowych jednostek samorządu terytorialnego?
    98. Czy możliwe jest zachowanie samodzielności finansowej j.s.t. przy obowiązujących zasadach subwencjonowania?
    99. Jaka jest ochrona roszczeń j.s.t. z tytułu należnych im kwot w ramach subwencji Ogólnej?
    100. W jakim zakresie zachowana jest zasada obiektywizacji kryteriów ustalania poszczególnych kwot w ramach subwencji ogólnej?
    101. Czy nazwa części subwencji ogólnej jest równoznaczna z dopuszczalnym kierunkiem (celem) dokonywania wydatków przez j.s.t.?
    102. Jaka jest rola reprezentacji jednostek samorządu terytorialnego w kształtowaniu zasad subwencjonowania j.s.t.?
    103. Jakie można wskazać związki między zasadami subwencjonowania a dochodami podatkowymi j.s.t.?
    104. Czy część regionalna subwencji ogólnej stanowi jedyne źródło finansowania rozwoju regionalnego?
    105. Czy regionalna izba obrachunkowa uczestniczy w procedurze kształtowania reguł subwencjonowania j.s.t.?
    106. Które z kryteriów makroekonomicznych uwzględniane są w procedurze subwencjonowania j.s.t.?
    107. Według jakich zasad przekazywana jest gminom część rekompensująca subwencji ogólnej?
    Część IV
    Dochody budżetu jednostki samorządu terytorialnego z dotacji
    108. Jakie są rodzaje dotacji celowych dla j.s.t. i jakie przepisy prawne je wprowadzają?
    109. Jaką konstrukcję prawną ma dotacja celowa dla j.s.t. na zadania z zakresu administracji rządowej?
    110. Czy j.s.t. ma roszczenie o dotację celową?
    111. Jakie dotacje celowe są udzielane na finansowanie inwestycyjnych i bieżących zadań własnych j.s.t.?
    112. Jak zbudowana jest dotacja celowa uzyskana przez j.s.t. na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej oraz kto rozstrzyga spory majątkowe wynikające z tych porozumień?
    113. Czy j.s.t. otrzymują środki (dotacje) z państwowych funduszów celowych?
    Część V
    Dochody budżetu jednostki samorządu terytorialnego pochodzące z budżetu ue oraz innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi
    114. Jakie źródła prawa determinują absorpcję przez j.s.t. środków pieniężnych pochodzących z budżetu UE i innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi?
    115. Jakie są rodzaje dochodów budżetów j.s.t. pochodzących ze źródeł zagranicznych?
    116. Jakie są cele wspólnotowej polityki gospodarczej, które mogą być przedmiotem samorządowych projektów lub programów, finansowane lub dofinansowane przez środki pochodzące ze źródeł zagranicznych?
    117. Co oznaczają dla finansów samorządu terytorialnego unijne zasady koncentracji, dodatkowości i komplementarności?
    118. Jakie rodzaje kosztów (kwalifikowalne czy niekwalifikowalne) obejmuje wartość projektów i programów finansowanych z udziałem środków zagranicznych niepodlegających zwrotowi?
    119. Jakie czynności oraz decyzje muszą podjąć organy poszczególnych szczebli samorządu terytorialnego, aby zaplanować programy oraz projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA?
    120. Jaki status prawny mają środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA?
    121. Jak należy ujmować w klasyfikacji budżetowej j.s.t. środki pochodzące z funduszy strukturalnych oraz Funduszu Spójności oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA?
    122. Kiedy i według jakich procedur mogą być dokonywane przez j.s.t. wydatki na współfinansowanie programów i projektów realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie EFTA?
    123. Według jakich zasad rozliczane są środki przeznaczone na realizację projektów i programów współfinansowanych ze środków funduszy Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie EFTA?
    124. Na jakich zasadach jest realizowana przez j.s.t. kasowa obsługa środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie EFTA?
    125. Do czego zobowiązane są j.s.t. jako beneficjenci pomocy udzielanej ze środków budżetu Unii Europejskiej w ramach szczegółowego rozliczenia tych środków?
    126. Jakie są skutki wykorzystania przez j.s.t. środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej niezgodnie z przeznaczeniem, bez zachowania procedur określonych w art. 208 u.f.p. lub pobrania ich w sposób nienależny albo w nadmiernej wysokości?
    127. Jakie instrumenty prawnofinansowe przewidziano dla jednostek samorządu terytorialnego, aby umożliwić im absorpcję środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA?
    128. Czy dopuszczalne limity zadłużenia j.s.t. wynikające z art. 169 u.f.p. oraz łączna kwota długu j.s.t. określona w art. 170 tej ustawy mają zastosowanie do zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w celu sfinansowania projektu lub programu ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych lub z Funduszu Spójności UE na podstawie umowy zawartej z podmiotem dysponującym tymi funduszami?
    129. Kto i kiedy jest zobowiązany do przeprowadzania kontroli realizacji projektów i programów współfinansowanych ze środków funduszy Unii Europejskiej?
    130. Jaki jest charakter informacji pokontrolnej oraz zaleceń pokontrolnych stanowiących wynik kontroli?
    Część VI
    Wydatki i rozchody budżetowe jednostek samorządu terytorialnego
    131. Co to są wydatki publiczne i na czym polega ich szczególny charakter?
    132. Co to są zadania publiczne?
    133. Co decyduje o poziomie wydatków j.s.t.?
    134. Jakie są zasady wydatkowania środków publicznych?
    135. Na czym polega obowiązek sprawowania nadzoru przez kierownika jednostki nad gospodarowaniem środkami publicznymi?
    136. Jaki jest zakres wydatków j.s.t. i czym jest on determinowany?
    137. Co to są zadania własne j.s.t.?
    138. Z czego wynika obowiązek realizacji zadań zleconych?
    139. Jaki jest tryb finansowania wydatków na realizację zadań zleconych?
    140. Co przesądza o wyborze i pierwszeństwie wydatków realizowanych przez j.s.t.?
    141. Jaki jest zakres wydatków na finansowanie zadań własnych j.s.t.?
    142. Co należy rozumieć przez pojęcie "wydatki bieżące"?
    143. Co należy rozumieć przez pojęcie "wydatki majątkowe"?
    144. Co to są wydatki na obsługę długu j.s.t.?
    145. Jakie są zasady ewidencji i klasyfikacji wydatków j.s.t.?
    146. Jakie są formy prawne realizacji wydatków budżetowych?
    147. Czy z budżetu j.s.t. mogą być udzielane dotacje?
    148. Jaki jest tryb udzielania dotacji z budżetu j.s.t.?
    149. Jak określa się termin, od którego organ nalicza odsetki w przypadku niedokonania zwrotu dotacji z budżetu j.s.t.?
    150. Kto może ubiegać się o dotację z budżetu j.s.t.?
    151. Jakie są zasady udzielania z budżetu j.s.t. dotacji dla podmiotów niezliczonych do sektora finansów publicznych?
    152. Jaki jest charakter prawny uchwał w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół i przedszkoli podejmowanych na podstawie art. 90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty?
    153. Jakie są zasady rozliczania dotacji podmiotowych?
    154. Na czym polega zasada samodzielności finansowej j.s.t. w zakresie kształtowania wydatków?
    155. Jakie są faktyczne ograniczenia samodzielności finansowej j.s.t. w zakresie kształtowania wydatków?
    156. Czy z budżetu j.s.t. mogą być udzielane pożyczki?
    157. Jakie są podstawy prawne udzielania pożyczek z budżetu j.s.t.?
    158. Co to są rozchody budżetowe?
    159. Jakie mogą być źródła finansowania rozchodów?
    Część VII
    Dług publiczny budżetu jednostek samorządu terytorialnego
    160. Co to jest dług publiczny j.s.t.?
    161. Co to jest deficyt budżetowy?
    162. Jakie są źródła finansowania deficytu budżetowego j.s.t.?
    163. Jakie są podstawy prawne zaciągania pożyczek z budżetu państwa przez j.s.t.?
    164. Co to są potrzeby pożyczkowe j.s.t.?
    165. Co to są tytuły dłużne?
    166. Jakie są pułapy zadłużenia j.s.t.?
    167. Jaka jest rola regionalnej izby obrachunkowej w realizacji ustawowego wymogu zachowania dopuszczalnych granic zadłużenia j.s.t.?
    168. Na co mogą być przeznaczone pożyczki i kredyty zaciągnięte przez j.s.t.?
    169. Co to jest zdolność kredytowa i jakie są metody jej oceny?
    170. Kto posiada kompetencje do zaciągania kredytów i pożyczek?
    171. Co to są obligacje komunalne?
    172. Kto podejmuje decyzje o emisji obligacji komunalnych i w jakim trybie?
    173. Jakie są etapy procedury związanej z emisją obligacji komunalnych?
    174. Jaki jest sposób zabezpieczenia wierzytelności wynikających z obligacji?
    175. Jakie może być przeznaczenie środków pochodzących z emisji obligacji?
    176. Co to są gwarancje i poręczenia oraz kto i w jakim trybie może ich udzielać?
    177. Jakie są granice udzielania poręczeń i gwarancji przez j.s.t.?
    178. Jakie są ograniczenia prawne w kreowaniu zadłużenia j.s.t.?
    179. Jakie są ekonomiczne granice zadłużenia j.s.t.?
    Część VIII
    Finansowanie rozwoju regionalnego oraz regionalna pomoc publiczna ze środków krajowych
    180. Co to jest polityka regionalna? (E. Kornberger-Sokołowska)
    181. Na czym polegała ewolucja polityki regionalnej UE? (E. Kornberger-Sokołowska)
    182. Jakie są przesłanki kategoryzacji regionów? (E. Kornberger-Sokołowska)
    183. Jaka jest charakterystyka poszczególnych celów polityki regionalnej UE? (E. Kornberger-Sokołowska)
    184. Jakie są główne zasady polityki spójności społeczno-gospodarczej? (E. Kornberger-Sokołowska)
    185. Jakie są podstawy prawne polityki regionalnej prowadzonej przez władze
    krajowe? (E. Kornberger-Sokołowska)
    186. Jakie krajowe dokumenty programowe stanowią podstawę absorpcji środków UE przeznaczonych na realizację polityki regionalnej (E. Kornberger-Sokołowska)
    187. Jakie są obecnie realizowane programy operacyjne? (E. Kornberger-Sokołowska)
    188. Jaka jest krajowa organizacja wdrażania polityki regionalnej? (E. Kornberger-Sokołowska)
    189. Co to są kontrakty regionalne? (E. Kornberger-Sokołowska)
    190. Jak są finansowane programy operacyjne? (E. Kornberger-Sokołowska)
    191. Jakie są warunki i zasady przekazywania dotacji rozwojowej? (E. Kornberger-Sokołowska)
    192. Na jakich zasadach wyłaniane są projekty do współfinansowania ze środków unijnych? (E. Kornberger-Sokołowska)
    193. Jakie są zasady i źródła kredytów dla jednostek samorządu terytorialnego? (E. Kornberger-Sokołowska)
    194. W jakich formach jest udzielana pomoc gminom i ich związkom z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych? (M. Ofierska)
    195. Do kogo gminy oraz ich związki mają składać wnioski o udzielenie kredytu na pokrycie kosztów przygotowania projektów inwestycji komunalnych przewidzianych do współfinansowania z funduszy Unii Europejskiej i jaki jest ich zakres? (W. Miemiec)
    196. Jakimi kryteriami kieruje się Bank Gospodarstwa Krajowego przy ocenie wniosków o udzielenie kredytu i na jakich zasadach gminy lub ich związki mogą uzyskać kredyt z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych? (W. Miemiec)
    197. Jakie są zasady udzielania poręczeń i gwarancji przez Fundusz Poręczeń Unijnych? (E. Kornberger-Sokołowska)
    198. Jakie są podstawowe cele i instrumenty pomocy publicznej? (E. Kornberger-Sokołowska)
    199. Jakie są podstawy prawne określające zasady, warunki i instrumenty udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom w układzie regionalnym?(E. Kornberger-Sokołowska)
    200. Jakie podmioty udzielają pomocy publicznej? (E. Kornberger-Sokołowska)
    201. Jakie są zasady i ograniczenia udzielania pomocy publicznej? (E. Kornberger-Sokołowska)
    202. Jaka jest rola programów pomocowych?(E. Kornberger-Sokołowska)
    203. Jak jest kontrolowana i monitorowana pomoc publiczna? (E. Kornberger-Sokołowska)
    204. Co to jest pomoc de minimis? (E. Kornberger-Sokołowska)
    Część IX
    Planowanie i uchwalanie budżetu j.s.t.
    205. Jakie źródła prawa regulują projektowanie i uchwalanie budżetu j.s.t.?
    206. Jakie są główne etapy i terminy w projektowaniu i uchwalaniu budżetu j.s.t. (harmonogram prac)?
    207. Jakie zasady budżetowe mają zastosowanie w projektowaniu i uchwalaniu budżetu j.s.t.?
    208. Na czym polega szczególna rola wójtów, burmistrzów (prezydentów miast) oraz zarządów w opracowaniu projektu i uchwalaniu budżetu j.s.t.?
    209. Jaka jest rola uchwał w sprawie procedury opracowania i uchwalania budżetu lub jego zmian oraz jakie elementy powinny one (oraz mogą) zawierać?
    210. Jaka jest rola oraz treść informacji o stanie mienia komunalnego (jako załączenia do projektu budżetu j.s.t.)?
    211. Jaka jest rola i zawartość prognozy kwoty długu j.s.t.?
    212. Jakie są obligatoryjne elementy projektu budżetu j.s.t.?
    213. Jakie mogą być fakultatywne elementy projektu budżetu j.s.t.?
    214. Co to są i jak powinny być zbudowane limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne oraz zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich?
    215. Jakie są konsekwencje dla gospodarki finansowej j.s.t. nieuchwalenia budżetu przed 1 stycznia roku budżetowego?

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.