Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Filtr B+W Pol-Cir NC 72 mm NOWY 72mm

18-01-2012, 11:02
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 199 zł     
Użytkownik FOTOGandini
numer aukcji: 2027434118
Miejscowość ostrzeszow
Wyświetleń: 21   
Koniec: 13-01-2012 03:59:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Jakość za rozsądną cenę !

Produkt fabrycznie nowy

Najlepszej firmy B+W

Gwarancja 5 lat

Filtry POL-CIR NC "NORMAL COATED" (polaryzacyjny-kołowy) 72mm

Wykonane z mosiądzu, oprawy F-Pro

Filtr polaryzacyjny pozwala całkowicie lub w pewnym stopniu wyeliminować odbicia od powierzchni wody, szkła czy innych powierzchni niemetalicznych. Wzmaga również intensywność kolorów, zwiększa kontrastowość zdjęcia. Filtry polaryzacyjne są niezastąpione szczególnie wtedy gdy chcemy uwypuklić białe chmury na tle błękitnego nieba, zrobić zdjęcie przez szybę czy też uchwycić taflę wody.

tel: 791 [zasłonięte] 810

[zasłonięte]@fotogandini.pl GG:gg 493660

 

 

 


 

 

 

Oprawy filtrów B+W

Oprawy filtrów B+W wykonane są z mosiądzu, w przeciwieństwie do większości filtrów popularnych marek, które wytwarza się z tańszego aluminium. Mosiądz jest materiałem trwalszym niż aluminium, jest też odporniejszy na zmiany temperatury, dzięki czemu oprawy nie zakleszczają się w upale, jak zdarza się to pierścieniom aluminiowym.

F-PRO - nowe cieńsze oprawy

Od pewnego czasu B+W sukcesywnie wprowadza nowy typ oprawek- F-PRO- które są znacznie cieńsze i węższe niż poprzednie oprawy. Dzięki swej konstrukcji filtry w nowych oprawach można stosować nawet z obiektywami szerokokątnymi bez obawy wystąpienia winietowania. Przy filtrach w pojedynczych oprawach (większość typów: ochronne, konwersyjne, do fotografii czarno-białej itd.) winietowanie nie grozi obiektywom o ogniskowej do ok. 24mm. W przypadku filtrów z podwójnym pierścieniem, z których przedni jest obrotowy, czyli przede wszystkim polaryzerów i filtrów połówkowych, granica ta to ok. 28mm.

Grubość oprawy F-PRO (pojedynczej):
- ok. 4mm (w podstawowych średnicach)

Grubość oprawy F-PRO w filtrach polaryzacyjnych i połówkowych:
- ok. 7mm (w podstawowych średnicach)

W przypadku obiektywów o bardzo szerokim kącie (20, 18mm) konieczne jest zastosowanie filtra w oprawie typu SLIM.


Filtr polaryzacyjny jest jednym z najtrudniejszych w produkcji filtrów fotograficznych, dlatego osiągnięcia producentów na tym polu stanowią swego rodzaju papierek lakmusowy ich klasy i umiejętności.
Technologia, na jakiej opiera się produkcja filtrów polaryzacyjnych, znana jest w głównych zarysach już od lat trzydziestych dziewiętnastego wieku. Nie jest więc niczym nowym, a jednak nadal wyprodukowanie dobrego polaryzera nie jest łatwe i wymaga zaawansowanych narzędzi. Unowocześnienia w technologii wytwarzania tego rodzaju filtrów dotyczą głównie coraz bardziej restrykcyjnej kontroli jakości na kolejnych etapach produkcji oraz na stosowaniu coraz lepszych folii polaryzacyjnych.

Jak działa polaryzer?

Promieniowanie świetlne, ze źródła naturalnego czy sztucznego, składa się z promieni wibrujących we wszystkich kierunkach. Zwykłe światło, w którym ułożenie promieni jest całkowicie chaotyczne, nazywane jest światłem niespolaryzowanym.
Kiedy światło wibruje głównie w jednym kierunku, staje się światłem spolaryzowanym. Aby zrozumieć, jak przebiega polaryzacja, można wyobrazić sobie linę przywiązaną jednym końcem do pnia drzewa. Drugi koniec liny trzymamy w ręku w taki sposób, aby lina była prostopadła w stosunku do pnia. Jeśli teraz potrząśniesz liną w górę i w dół, wibracje wywołane tym ruchem będą przesuwać się w kierunku drzewa ruchem sinusoidalnym (w górę i w dół). Jeśli jednocześnie zaczniesz potrząsać liną także na boki (w płaszczyźnie poziomej), wibracje będą podążać w kierunku pnia drzewa pod kątem prostym w stosunku do kierunku pionowego.
Wyobraź sobie teraz, że potrząsasz liną we wszystkich możliwych kierunkach naraz, a będziesz blisko uzmysłowienia sobie, jak zachowuje się niespolaryzowane światło. Następnie pomyśl, że lina na swej drodze w kierunku drzewa napotyka ogrodzenie z palików. Między palikami są wolne przestrzenie, biegnące pionowo. Jeśli teraz potrząśniesz liną we wszystkich możliwych kierunkach, tylko wibracje biegnące równolegle w stosunku do przerw między palikami przedostaną się dalej. Wibracje (promienie światła) poziome uderzą w paliki i zostaną zatrzymane (wygaszone).

 

Polaryzery Schneidera

Promienie świetlne zachowują się podobnie do liny. Filtr polaryzacyjny z wieloma "palikami" i małymi przerwami między nimi pozwala wyeliminować niemal wszystkie promienie świetlne, które nie mają przebiegu równoległego w stosunku do palików. Zatem szerokość i jakość "palików" decyduje o tym, czy filtr polaryzacyjny jest dobry czy zły. Filtry wykonane z najlepszych materiałów polaryzacyjnych gwarantują większą "wydajność", zwaną fachowo "wskaźnikiem pochłaniania" (extinction ratio). Światło odbijane przez szkło, wodę, lakier samochodu, liście czy trawę jest częściowo spolaryzowane, w głównej mierze w kierunku poziomym. Ludzkie oko nie dostrzega różnicy między światłem spolaryzowanym a niespolaryzowanym; na kliszy fotograficznej (lub innym materiale rejestrującym) jednak taka struktura światła jest winowajcą powstawania odbić, zmniejszenia kontrastu i wyblakłego oddawania barw. Dobry filtr polaryzacyjny (mikroskopijne, gęsto rozmieszczone paliki w materiale polaryzacyjnym) pozwala niemal całkowicie wygasić promieniowanie inne niż równoległe w stosunku do kierunku pionowego. W praktyce daje to wymierną poprawę jakości zdjęć (nasycone kolory, piękna, głęboka barwa nieba, redukcja odbić), a także pozwala uzyskać obrazy, które inaczej nie byłyby możliwe do uzyskania (fotografie wykonywane przez szybę, taflę wody itp.).
Jakość materiału polaryzacyjnego filtrów B+W pozwala na uzyskiwanie z ich pomocą niezwykłej redukcji odblasków (bardzo wysoki współczynnik pochłaniania). Płaskość, spełniająca najbardziej rygorystyczne wojskowe kryteria płaskości optycznej, gwarantuje niezakłócony przekaz obrazu. Jakość szkła optycznego Schotta zapewnia neutralność barwową filtra.

 

Z lewej strony beż użycia filtra, z prawej z filtrem

Zastosowanie polaryzera w fotografii pejzażu daje doskonały efekt przyciemnienia nieba i wydobycia chmur: błękit nieba ulega znacznie silniejszej polaryzacji niż światło odbijane przez chmury.


https://shashinki.com/shop/images/HOYA-HD-CPL-WITHOUT01.jpg https://shashinki.com/shop/images/HOYA-HD-CPL-WITH01.jpg

 

Zastosowanie polaryzera w fotografii pejzażu daje doskonały efekt przyciemnienia nieba i wydobycia chmur: błękit nieba ulega znacznie silniejszej polaryzacji niż światło odbijane przez chmury.


 

http://farm4.static.flickr.com/3132/254<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>6829_5801c9aea7.jpg


 


Gwarancja 60-miesięcy

Na podstawie paragonu fiskalnego lub faktury VAT

DLACZEGO FILTRY B+W SCHNEIDERA?
Połączenie dwóch legendarnych firm – B+W i Schneidera – nie mogło zaowocować niczym innym, jak stworzeniem filtrów fotograficznych najwyższej, światowej klasy, spełniających oczekiwania zaawansowanych amatorów i –przede wszystkim – najbardziej wymagających profesjonalistów. Jako że filtr fotograficzny w momencie jego zamontowania staje się częścią optycznego systemu obiektywu, jego jakość ma ogromny wpływ na efekt końcowy poczynań fotografa. Rezultat uzyskany przy pomocy obiektywu jest zawsze takiej jakości, jaką pozwala uzyskać najsłabsze ogniwo systemu optycznego. Marny filtr fotograficzny potrafi zatem skutecznie zniweczyć wysiłki producenta obiektywu. Na nic zda się najdoskonalszy obiektyw, jeśli założymy nań kiepski filtr. Zamiast używać złych filtrów, lepiej w ogóle z nich zrezygnować.
Głównym czynnikiem, który odróżnia filtry Schneiderowskie od innych, jest rodzaj szkła używanego do ich produkcji. Niechlubną normą w przemyśle filtrowym jest stosowanie szkła okiennego do produkcji filtrów. Takie sodowo-wapniowe szkło ma pewną zasadniczą wadę: widoczne zielonkawe zabarwienie, które daje się zauważyć na samym filtrze, jak i na zdjęciu.
Filtry Schneidera produkowane są z najwyższej jakości szkła optycznego firmy Schott, cechującego się wysoką homogenicznością i spoistością. Filtry wycina się diamentowymi ostrzami z cylindrów szkła, zamiast – jak to się często dzieje – z płaskich „szyb”.
Następnie każdy filtr jest starannie polerowany, wygładzany i poddawany szeregowi testów. Sprawdza się przede wszystkim jego grubość, płaskość i powtarzalność rezultatów. W przypadku filtrów B+W nie ma mowy o denerwującym zielonkawym odcieniu zdjęć.
PŁASKOŚĆ
Jednym z mierników dobrego filtra jest jego absolutna płaskość. Należy pamiętać, że filtr nie jest i nie powinien być obiektywem. Filtry, które nie są idealnie płaskie, mogą działać jak soczewka oraz powodować rozmaite dystorsje i zniekształcenia. Jest to szczególnie widoczne, kiedy używa się obiektywów o długich ogniskowych. Filtr wykonany z doskonałej jakości szkła, z zachowaniem niezwykłej precyzji i staranności podczas całego procesu produkcji – a takie wymogi spełniają filtry B+W – może być używany pojedynczo i w kombinacjach nawet z najdłuższymi ogniskowymi, bez obaw, że spowoduje jakiekolwiek zniekształcenie obrazu.

TESTOWANIE

B+W Schneider Kreuznach, dbając o renomę swoich wyrobów, testuje je na etapie projektowania i wdrażania do produkcji, jak również przed wysłaniem do odbiorców.

Każdy filtr, zanim trafi do sklepu, przechodzi drobiazgową kontrolę prowadzoną z iście niemiecką precyzją. W szczególności testuje się wierność oddawania kolorów, gęstość i jakość optyczną. Ocena jakości filtra nie zależy przy tym od uznania kontrolera, ale od obiektywnych testów prowadzonych przy wykorzystaniu najnowszych urządzeń i osiągnięć inżynieryjnych. Interferometr laserowy sprawdza płaskość i paralelizm płaszczyznowy każdego filtra z osobna. Wierność oddawania kolorów sprawdza się przy użyciu Spektrofotometra. Analiza spektralna jest jedynym sposobem na sprawdzenie jakości i spójności oddawania kolorów przez filtr. Schneider, jako jeden z nielicznych producentów filtrów, stosuje taką kontrolę rutynowo, poddając jej każdy filtr wypuszczany z linii produkcyjnej. Producent, który nie poddaje swoich wyrobów tego rodzaju testom, musi zgadywać, w jaki sposób jego produkt oddaje barwy. Do zgadywania zmuszony jest także kupujący. W fabryce Schneidera filtr, który nie przejdzie któregokolwiek z licznych testów – automatycznych, ręcznych czy praktycznych (analiza zdjęć wykonanych przy użyciu filtra) – jest obowiązkowo niszczony. Dzieje się tak mimo faktu, że został wyprodukowany z niezwykle drogiego szkła i przy zaangażowaniu kosztownych metod.
Sztuka kontroli jakości została przez B+W Schneider Kreuznach doprowadzona do perfekcji. Dzięki temu fotograf decydujący się na korzystanie z filtrów wyprodukowanych w Bad Kreuznach, ma absolutną gwarancję, że filtr, który kupuje ma dokładnie taką gęstość, współczynnik i wszystkie inne parametry, jakie podaje producent.
Jest to szczególnie ważne przy wszelkiego rodzaju filtrach konwersyjnych. Jak już wspomniano, szkło używane przez firmę B+W Schneider Kreuznach gwarantuje ponadto neutralność barwową filtrów wykonanych na jego bazie, co z kolei jest wymogiem koniecznym, jaki spełniać musi dobry filtr polaryzacyjny. Ewentualna korekcja barwowa wprowadzana przez filtr polaryzacyjny odbywać się musi na wyraźne życzenie fotografa, nigdy zaś nie może być efektem ubocznym zastosowania filtra.

Aby spełnić wymagania wszystkich fotografujących, firma B+W produkuje również filtry polaryzacyjne o działaniu ocieplającym, które stanowią swoistą kombinację neutralnego polaryzera z filtrem typu Skylight. Od niedawna dostępne są również ocieplające filtry polaryzacyjne na bazie szkła typu KR3 (81C) oraz 81A.