Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Filozoficzne podstawy sztuki kręgu... [nowa]

19-01-2012, 14:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33.50 zł     
Użytkownik BookMaster_pl
numer aukcji: 1996944029
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 13-01-2012 05:52:53
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Filozoficzne podstawy sztuki kręgu konfucjańskiego. Źródła klasyczne okresu przedhanowskiego - Anna Iwona Wójcik



Dane firmy:

Księgarnia internetowa
BookMaster_pl

al.Solidarności 117 lok. 406
00-140 Warszawa

Odbiór osobisty:

Każdą zakupioną książkę
możesz odebrać osobiście, oszczędzając na kosztach przesyłki.
Szczegóły uzgadniamy emailowo zaraz po wygraniu aukcji.


BookMaster_pl na aukcjach Allegro oferuje Państwu nowości wydawnicze,
bestsellery oraz inne ciekawe tytuły w atrakcyjnych cenach.
Wszystkie prezentowane książki są nowe.
Przed zakupem zapoznaj się ze stroną "o mnie".
Zapraszamy do licytacji.

Przedmiotem licytacji jest:

Filozoficzne podstawy sztuki kręgu konfucjańskiego. Źródła klasyczne okresu przedhanowskiego

Anna Iwona Wójcik

Dane o książce:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3000-4
  • liczba stron: 260
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • seria: EX ORIENTE
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Stan książki: NOWA, NIEUŻYWANA

    Filozoficzne podstawy sztuki kręgu konfucjańskiego. Źródła klasyczne okresu przedhanowskiego opis książki:
    Komunistyczne Chiny na przełomie wieków XX i XXI stają się jednym z głównych ośrodków, w których kształtuje się współcześnie ład ekonomiczno-społeczny w skali globalnej. Możemy obserwować, jak w odpowiedzi na wyzwania, jakie niesie ze sobą wolnorynkowa strategia gospodarcza państw demokracji zachodniej, tworzy się w tej części świata nowoczesne państwo. Państwo, które jest nowoczesne na swój własny sposób, ponieważ buduje swą pozycję w oparciu o inny niż zachodni obraz świata i inną skalę wartości.
    Bez znajomości podstaw tego sposobu bycia w świecie trudno nam będzie poprawnie odczytywać intencje i kierunek, w jaki obecnie zmierzają chińskie elity polityczne. Stąd - paradoksalnie - książka traktująca o początkach sztuki konfucjańskiej może okazać się interesującą lekturą nie tylko dla wąskiego grona jej amatorów. Bowiem prezentuje się w niej sztukę - jej techniki, style i idee - na tle filozoficznego obrazu świata powszechnie zakładanego przez przedstawicieli cywilizacji chińskiej. Uważny czytelnik w trakcie lektury, sam może zdobyć umiejętność spoglądania na sposób "chiński" na świat wokół niego. Wtedy lekturze książki o filozoficznych podstawach sztuki odległej starożytności towarzyszyć będzie możliwość większego zrozumienia tego, co dzieje się we współczesnym świecie.

    Anna Iwona Wójcik, jest adiunktem w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego i kierownikiem Zespołu Badawczego Filozofii Wschodu.
    W swych zainteresowaniach badawczych konsekwentnie zwraca się w kierunku filozofii chińskiej, koncentrując się w sposób szczególny na konfucjanizmie. Jest autorką książek: Konfucjusz (1995); Wolność i władza. Filozoficzne idee cywilizacji liberalnej i konfucjańskiej w próbie międzykulturowego porównania (2002) oraz tłumaczenia Laozi Księga dao i de z komentarzami Wang Bi (2006). Wraz z Leszkiem Sosnowskim jest współredaktorką i współautorką Ogrodów - zwierciadeł kultury: tom I Wschód (2004), tom II Zachód (2008).




    Zapraszamy

    • 1. Każdą przesyłkę wysyłamy w specjalnym tekturowym opakowaniu (albo kopercie bąbelkowej) chroniącym książki w trakcie transportu.
    • 2. Przesyłkę wysyłamy listem poleconym, priorytetowym lub kurierem.
    • 3. Do każdego zamówienia wystawiamy imienną fakturę Vat.
    • 4. Sprawdź nasze komentarze
    Wstęp 7
    Rozdział 1. Kosmos, czyli o tym, co jest najbardziej oczywiste 19
    1.1. Diagramy 25
    1.2. Księgi źródłowe 26
    1.3. Mądrość - jej źródła i natura 29
    1.4. Pochodzenie świata 31
    1.5. Pochodzenie istnień jednostkowych 34
    1.6. Świat i to, co jest poza światem 35
    1.7. Różnorodność świata 36
    1.8. Przeciwieństwa i sprzeczności 39
    1.9. Rzeczy i relacje 40
    1.10. Prawda i cała prawda 43
    1.11. Zmiana i niezmienność 44
    1.12. Problem tożsamości 46
    Rozdział 2. Mikrokosmos, czyli o tym, jak być sobą w wiecznie zmieniającym się świecie 51
    2.1. Konfucjusz i kontynuatorzy: Mencjusz oraz Xunzi 53
    2.2. Laozi i Zhuangzi 69
    Rozdział 3. Użyteczna elegancja rodu Zhou 83
    3.1. "Jest jak kamień szlachetny, cięty i szlifowany, cyzelowany i wygładzony..." 87
    3.2. "A rozrywkę jeno w sześciu sztukach (yi) znajduj!" 95
    3.2.1. Sztuka ceremonii 99
    3.2.1.1. Sztuka ceremonii religijnych 108
    3.2.2. Muzyka 121
    3.2.2.1. Xunzi "O muzyce" 125
    3.2.3. Kaligrafi a 128
    3.2.4. Księgi klasyczne 147
    3.2.4.1. Sztuka cytatu 158
    3.2.5. Jedność sześciu sztuk 162
    3.3. "....od kogoż mógłby on takiej szlachetności się nauczyć?" 166
    3.4. "A dwór twój niech będzie Akademią..." 175
    3.5. "Kierując się ku dao..." 180
    Rozdział 4. Wieczna elegancja bezużytecznych form 187
    4.1. "Jak nieociosany kloc, tak byli prości..." 188
    4.2. "Żeby błądzić [...] w bezczynności lub beztrosko odpoczywać..." 195
    4.2.1. Droga ceremonii i muzyki 196
    4.2.2. Droga pędzla 207
    4.2.3. Droga powożenia zaprzęgiem konnym i łucznictwa 209
    4.2.4. Droga ksiąg 212
    4.3. "Wielki nauczyciel" 222
    4.4. "Na dworze duchowym... w pustej komnacie serca..." 228
    4.5. "Wracając do dao..." 230
    Rozdział 5. Co dalej - w stronę metafizyki i koncepcji estetycznych 235
    Bibliografia 255