Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

filmoznawstwo PROBLEM KREACJI REPRODUKCJI W FILMIE

15-09-2014, 21:37
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 23.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 4581168622
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 15-09-2014 21:41:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      5,90 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy          7,20 zł

     

     




    Oferta - wyślij e-mail - kliknij
     

     
    Przewiń do spisu treści

    WSTĘP
    Celem tej pracy jest próba określenia charakteru opozycji: kreacja — reprodukcja w filmie, w konfrontacji z pojęciem kreacji artystycznej i kreacjonistyczną koncepcją sztuki. Sztuka naszej epoki utożsamia się z kreacją; pod tak sformułowanym problemem kryje się więc z konieczności pytanie: „Czy film jest (może być, bywa) sztuką?JJ Jedną z najistotniejszych cech systemu kultury naszej epoki jest jednak również ugruntowująca się świadomość otwartego charakteru sztuki, niemożności arbitralnego określenia jej granic. Doświadczenia artystyczne naszego wieku zdają się dowodzić, że sztuką może się stać to wszystko, co jest społecznie (w danej grupie kulturowej) za nią uznawane1. Problem, czy film jest sztuką, wydaje się być już społecznie rozstrzygnięty. Miejsce filmu wśród sztuk jest uznawane przez większość estetyków współczesnych, pod adresem filmu „artystyczne-gon kierowane są te same podstawowe pytania i oczekiwania, co pod adresem dzieł sztuki w ogóle. Tradycyjne to pytanie należałoby więc dzisiaj zastąpić pytaniami, w jaki sposób film stał się (staje się i może być) sztuką, ewntualnie pod jakimi warunkami
    1 Teddy Brunius (O sposobach korzystania z dzieł sztuki, „Estety-kaM, R. 3: 1962, s. 71—85) uważa, że o tym, co jest dziełem sztuki, decydują zmienne i etnocentrycznie określone reguły społeczne i wręcz powiada: „Czy film jest sztuką?11 Czy muzyka elektronowa jest sztuką? Nie należy wdawać się w spekulacje na tego rodzaju tematy. Większy pożytek przyniesie stwierdzenie, czy film lub muzyka elektronowa jest uważana za sztukę przez określonych ludzi lub w określonych środowiskach. W każdej chwili nowa dziedzina sztuki może przesunąć centrum zakresu pojęcia „sztuka11. O tym, co jest sztuką, decyduje nie tyle filozof estetyk, posługujący się spekulacją i swoim gustem, ile ludzie, którzy tworzą t,o, co nazywają dziełami sztuki, a także ci, którzy urzędowo interpretują to, co jest ich zdaniem sztuką (s. 83). 
     
                problem kreacji repro filmie 00

    problem kreacji repro filmie 01

    problem kreacji repro filmie 02

    problem kreacji repro filmie 03

    problem kreacji repro filmie 04


    screenshot pc

       
     
          Oprawa:  
    miękka
         Format: 
    14,5x20,5
                    cm               
              Ilość stron: 
    252
       str. 
        Nakład: 
    1500
    egz.
     Stan: 

    db+ lekkie przytarcia okładki, lekkie zagięcia rogów stron
                 
                 Tytuł, autor i wydawnictwo 

    POLSKA AKADEMIA NAUK - INSTYTUT SZTUKI ZAKŁAD HISTORII I TEORII FILMU I TELEWIZJI
    ZOFIA WOZNICKA
    PROBLEM KREACJI
    I REPRODUKCJI
    W FILMIE
    WROCŁAW - WARSZAWA - KRAKÓW - GDAŃSK - ŁÓD2
    ZAKŁAD NARODOWY IM. OSSOLIŃSKICH WYDAWNICTWO POLSKIEJ AKADEMII NAUK
    1983 


         Spis treści: 

    SPIS TREŚCI
    Wstęp       .      .      .      .      .      .      .      .      .      ...      .      .      .      .      .      ..-.  :i:7
    ; Część pierwsza: ANTYNOMIA REPRODUKCJI I KREACJI W TEORII   FILMU.....,.........       13
    I.   Pierwsze  spory o nowe  zjawisko w  obszarze  sztuki   .     .       14 II.   Teorie fotogenii (Ricciotto Canudo, Germaine Dulac, Louis
    Delluc,   Jean   Epstein)...........       19
    III.   „X Muza13 Karola Irzykowskiego........       25
    IV.   Kreacja   —  wymiar  kontekstualny.......       37
    1.   Teoria   i  poetyka   montażu  (Lew Kuleszow,   Wsiewołod Pudowkin,   Dżiga   Wiertow,   Sergiusz   Eisenstein)      .     .       37
    2.   Pierwsze teorie  semantyczne  (Borys Edehenbaum,  Jurij Tynianow).............       45
    V.   „Film  jako  sztuka15 Rudolfa  Arnheima  (1932)   ....       51 VI.   Film w systemach sztuk (Jan Mukafovsky, Roman Jakob-
    son,   Erwin  Panofsky,   Roman  Ingarden,   Etienne   Souriau)       60
    VII.   Estetyka   fotograficznej   reprodukcji.......       65
    1.   Idea  reprodukcji „totalnej51  Andre  Bazina    ....       65
    2.   Amerykańskie  teorie  medium  filmowego   (George  Am-berg, Maya Dereń, Siegfried Kracauer, Rudolf Arnheim)       69
    VIII.   Jean Mitry — próba syntezy.........       79
    Podsumowanie   .     (..............       86
    Część  druga:  KATEGORIA KREACJI  ARTYSTYCZNEJ ....       91 I. Sztuka  jako kreacja;  historyczna  zmienność  modelu kulturowego................       91
    II. Aspekty  pojęcia   kreacji,   kryteria  i  normy.....      100
    1.   Kreowanie „świata dzieła55, spór o jego autonomię i „poznanie   artystyczne55...........     101
    2.   Aspekt autonomii znaczeniowej; dzieło jako system symboliczny..............     119
    3.   Kreacja wobec obowiązujących systemów konwencji artystycznych;   kryterium   oryginalności  i  nowatorstwa     .     .     141
    4.   Artystyczny porządek i wewnętrzna spójność dzieła  .      .     150 Część   trzecia:   POJĘCIE  REPRODUKCJI   FONOFOTOGRAFICZNEJ     168
    I. Reprodukcja   a  tworzywo  filmowe........      169
    II. Reprodukcja   jako  technika  twórcza;   reprodukcja   i   reprodukowanie         ..............     1^2
    III.  Konsekwencje reprodukcji dla  dzieła  filmowego .     .     .     .     187
    IV.  Reprodukcja a  przedstawienie  rzeczywistości.....      194
    Część   czwarta:   WEWNĘTRZNE   NAPIĘCIA   CZYNNIKA   REPRODUKCJI  I  KREACJI   W  DZIELE  I  SZTUCE  FILMOWEJ    .      .      198
    I. Ogólne a  instrumentalne  pojęcie  kreacji filmowej    ...      198 II. Konsekwencje i funkcje  reprodukcji  w  płaszczyźnie  strukturalnej         ...............     210
    III. Reprodukcja  i kreacja w płaszczyźnie  symbolicznego  modelowania   rzeczywistości...........     238
    The  Problem of Oreation and Reproduction  in  Ihe  Film (summary)      245
    Indeks   nazwisk...............     250 

     


         Ilustracje:

     


     



    Przejdź na górę strony





    Strona o mnie

    Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


    Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

    jadsbfjbafhebbhabhabk13x07x



    [DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]48[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]