Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FILM W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM I BADANIACH NAUKOWYCH

19-01-2012, 14:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 20 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 2034180182
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 6   
Koniec: 12-01-2012 20:22:07
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny                    5,10 zł

    • List polecony priorytetowy                      6,20 zł




                    CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA OGÓLNA
      NATURA FILMU NAUKOWEGO I JEGO ZASTOSOWANIE
      John Maddison
      Centralne Biuro Informacji Londyn
      Niniejszy artykuł jest wycinkiem opracowania, które zosta­ło wygłoszone na Konferencji Filmowej w Edynburgu w 1963 roku. Tematem tego opracowania był film telewizyjny, jego podstawowe cechy i charakter.
      Nowy rodzaj filmu, jako filmu naukowego, który został stwo­rzony specjalnie dla potrzeb nauczania, rozwinął się nieco później. Taka dziedzina wykorzystania filmu wynika z jego uni­kalnej właściwości, umożliwiającej posługiwanie się nim jako środkiem masowego przekazu informacji. Tego rodzaju film może uczyć. Innymi słowy, jakaś określona dziedzina wiedzy może byó przekazana studentom przy pomocy projekcji odpowiednich fil­mów. Siła oddziaływania takiego filmu może byó powiększona, jeżeli jest on wykorzystany z pomocą wykładowcy, który na ży­wo - w kontakcie ze słuchaczami, komentuje i interpretuje wy­kładany przedmiot. W taki właśnie sposób odbywa się proces nauczania przy pomocy filmu.
      Filmy naukowe dzielą się na dwie kategorie:
      filmy trwające zazwyczaj 15 do 20 minut, omawiające w
      sposób wyczerpujący o jakimś przedmiocie,
      filmy bardzo krótkie albo fragmenty filmów, których wy­
      kładowca używa do ilustracji omawianego konkretnego zjawiska.
      Realizatorzy filmów naukowych pierwszego rodzaju muszą braó pod uwagę zasady stosowania warstwy dźwiękowej i przyswoić so­bie trudną sztukę nadania jej struktury odpowiadającej języko­wi filmowemu. Zasady te, to przede wszystkim: jasność narra­cji, stopniowy rozwój akcji, powtórzenia, rekapitulacja, ak­centowanie obrazu za pomocą komentarza, wywoływanie i utrzy­manie aktywnego zainteresowania oraz eliminacja znużenia. De­monstrowane konkretne zjawisko, (a film może to uczynić do­skonale, szczególnie jeżeli dane zjawisko jest bardzo odległe albo niedostępne dla ogółu) musi być specjalnie w tym celu sfilmowane i zmontowane. Film musi byó realizowany z myślą o wykorzystaniu go przed z góry określonym audytorium, którego poziom intelektualny jest znany. Jeżeli wszystkie te kryteria zostaną uwzględnione, to realizator dostarczy pedagogowi do­skonałego narzędzia pracy o niesłychanej wszechstronności i samowystarczalności. Wykorzystanie filmów w nauczaniu nie o-granicza się jedynie do klas szkolnych i uniwersyteckich sal projekcyjnych.

                    Tytuł: Do użytku wewnętrznego na prawach rękopisu
      FILM
      W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM I BADANIACH NAUKOWYCH
      Sprawozdanie z konferencji Filmu Naukowego
      odbytej w Wyższej Szkole Technologii
      w Birmingham we wrześniu 1964 r.



                    Autor: wg opracowania
      PETER D. GROYES

                    Wydawnictwo i rok wydania: MINISTERSTWO OŚWIATY I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
      WARSZAWA 1967
      250+30 egz.

                    Stan: -bdb przytarcia okladki

                    Oprawa:  miekka

                    Ilość stron: 78 str.

                    Format: 17x24 cm

                    Ilustracje: ----

                    Spis treści: 

      SPIS TREŚCI
      Str. CZĘŚĆ WPROWADZAJĄCA OGÓLNA
      Nauka filmu naukowego i jego zastosowanie 5
      Klasyfikacja, wymagania i dostępność filmów chemicz­
      nych . 8
      STOSOWANIE FILMU NAUKOWEGO
      Film w budownictwie oraz inżynierii lądowej i wodnej . 19
      Filmy w szkolnictwie ..... 24
      TECHNIKI SPECJALNE W FILMIE NAUKOWYM
      Kinematografia zdjęć szybkich w szkolnictwie wyższym
      i badaniach naukowych 43
      Technika zdjęć poklatkowych 48
      Technika animacji 54
      Amatorska realizacja filmów naukowych 66
      ORGANIZACJA TECHNIK AUDIOWIZUALNYCH W SZKOŁACH WYŻSZYCH
      ą Organizowanie uniwersyteckiej służby filmowej 69
      Produkcja filmów 71



      Strona o mnie

      Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.