Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FILM I NAUKA jak filmować dośw. nauk przyrodę itp

19-01-2012, 14:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 19.90 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 2034071725
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 8   
Koniec: 12-01-2012 20:19:14
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny 4,50 zł

    • List polecony priorytetowy 5,70 zł




      WSTĘP
      Rozwój kinematografii naukowo-oświatowej przebiegał nurtem odrębnym., niezależnym od kinematografii artystycznej.
      Ponieważ w ugruntowanej od lat opinii sprawy sztuki filmowej stanowią pierwszy — jakoby główny — nurt historii filmu, rozwój kinematografii nau­kowej określamy jako nurt drugi. Drugi — nie w znaczeniu ,,mniej ważny11, ale w znaczeniu „inny11. Praktyczne zastosowanie filmu naukowego wyprze­dziło o 20 lat pierwsze publiczne rozrywkowe pokazy ruchomych obrazów fo­tograficznych. Gdy w roku 1874 francuski astronom Piotr Janssen wykonał pierwsze badawcze zdjęcie typu filmowego, nie mógł oczywiście przypuszczać, że zapoczątkuje tym samym nieprzerwany rozwój kinematografii naukowej. Tak się jednak stało.
      Pierwsze dziesięciolecie XX-go wieku —- fantazje kinematograficzne Mśli^^a i próby francuskiego film drart — to w rozwoju sztuki filmowej zaledwie przedświt. Natomiast osiągnięcia kinematografii naukowej, zwłaszcza przodu­jące filmy, stworzone przez pracowników nauki: J. Comandona, W, Leblediewa i P. Smitha, świadczyły o uzyskaniu przez film pełnego prawa obywatelstwa w rozwoju naukowych metod badawczych i sposobów popularyzacji wiedzy. Sztuka filmowa rodziła się dopiero, gdy filmy naukowe, dzieła pracowni uni­wersyteckich i instytutów badawczych, przedostały się do sal szkolnych Fran­cji, Rosji, Anglii i Niemiec, zapowiadając radykalne zmiany w ówczesnych metodach nauczania.
      Przypomnienie historycznego starszeństwa kinematografii naukowo-oświa­towej jest konieczne dla zrozumienia odrębności jej dróg rozwojowych, dla uświadomienia sobie jej obecnego znaczenia. Nie jest ona bowiem margine­sem kultury filmowej, jak się często sądzi, ani ubogim krewnym kinemato­grafii fabularnej, jakby wynikało z poglądów wielu historyków filmu.
      Kinematografia naukowa weszła organicznie w skład kultury naukowej i pedagogicznej zasilając wydatnie ich postępowy nurt rozwojowy.
      Jakie są funkcje społeczne kinematografii naukowo-oświatowej? Wymień­my je kolejno zaczynając od najważniejszych i najbardziej podstawowych:

      Tytuł:
      FILM I NAUKA





      Autor: M. TICHONOW

      Wydawnictwo i rok wydania: WARSZAWA 1956
      FILMOWA AGENCJA WYDAWNICZA
      Wyd. I
      2176 egz.

      Stan: db przytarcia i zagiecia okladki, pieczatki DKF na okladce i stronie tytulowej, zagiecia dolnego rogu niektorych stron

      Oprawa: miekka

      Ilość stron i format: 174str.

      14,5x20,5cm

      Ilustracje: posiada

      Spis treści:

      SPIS TREŚCI
      str.
      . 3
      Wstęp ^ i0
      Przedmowa .....---
      W jaki sposób filmuje się doświadczenia naukowe ... 1
      26
      Filmowanie dzikich zwierząt
      Nauki płynące z pewnego niepowodzenia
      . 66
      Film na usługach wyprawy naukowej
      W gabinecie lekarza ł
      Wśród maszyn f - t
      Reportaż filmowy z frontu nauki
      128
      Filmy o gospodarce rolnej
      149
      Najcenniejsze dokumenty filmowe
      1 fi1? O naukowych podstawach filmu . . . . . - .-

      "Moja strona" w Allegro

      Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.